Boekhouding.

Boekhouding. 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Hoe lang bewaar je iets.
    Blijf het lastig vinden.

    Belasting
    Pensioenfonds heeft bv een brief uit 2010 nog waarde?
    De verklaringen van de belasting/vrijwilligersvergoeding blijf ik bewaren in een aparte map. (Ook allemaal nog opzoeken)
    Loonstrookjes vanuit het bedrijf van mezelf.
    UWV toen ik net in de bijstand kwam2006/7 ongeveer.

    En vanaf welke datum gooi je de rest weg.

    Blijf het een lastig iets vinden Smile
  2. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    Sommige zaken hebben gevoelswaarde.
    Ik heb nog de ordner met alle mailwisseling tussen ons en onze advocaten tijdens de scheiding. Inmiddels 28 jaar geleden. Zou best weg kunnen. Ik wil ook niet dat de kinderen dit lezen mocht ik plotseling overlijden.
    Ga ik doen als ik terugkom van vakantie.
    Zo heb ik ook nog de belastingaangiften van die jaren.
    Andere belastingaangiften bewaar ik 5 jaar.
    Langer geleden hoef je dacht ik niets meer te overleggen.
  3. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    Voor particulieren geldt geen wettelijke bewaarplicht, je mag dus alles meteen weggooien.

    De Belastingdienst kan in principe nog 5 jaar navorderen (in bepaalde uitzonderingsgevallen nog langer) en je kunt ook gedurende 5 jaar nog je belastingaangifte herzien (verzoek om ambtshalve vermindering).


  4. George
    De enige echte

    Toon alleen de berichten van George
    Hoe lang moet ik mijn financiële administratie bewaren voor de Belastingdienst?
    Voor particulieren geldt geen wettelijke bewaarplicht.
    Maar voor naheffingen door de Belastingdienst is het slim om uw administratie 5 jaar te bewaren.
    Voor bedrijven en zelfstandigen geldt wel een wettelijke bewaarplicht van 7 tot 10 jaar.

    Geen bewaarplicht voor particulieren
    Particulieren hoeven hun administratieve gegevens (zoals bankafschriften en loonstrookjes) niet verplicht te bewaren.
    Maar de Belastingdienst mag tot 5 jaar terug belasting navorderen. Daarom is het verstandig om uw administratie in ieder geval 5 jaar te bewaren.
    Dan heeft u bewijs als u het niet eens bent met de navordering.

    Bewaarplicht financiële gegevens van bedrijven
    Bedrijven en zelfstandigen moeten hun administratie 7 jaar bewaren.
    Dit staat in de wet. Er zijn ook gegevens die een bedrijf 10 jaar moet bewaren.
    Op de website van de Belastingdienst staat welke administratieve gegevens u moet bewaren en hoe lang.

    Bron: De belastingdienst. >>LINK<<
  5. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Voor uitkeringsinstantie e.d. kan het zijn dat er wel een bewaarplicht is. Maar ja, zo n beetje alles is nu digitaal terug te vinden.
    Ik dacht dat er nig een bewaarplicht van 5 en 10 jaar was voor diverse stukken. Blijkbaar is dat ergens in de laatste jaren afgeschaft.
  6. Edwin1967
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Edwin1967
    Aantal dingen die ik (nog) wil bewaren heb ik ingescand.

  7. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Dank jullie ik ga er naar kijken

    Ik heb de desbetreffende mappen er al tussen
    uit gevist.

    Van het UWV was ook nog een andere plaats.
    Zal anders mijn klantmanager eens mailen
  8. zonlicht
    ben hier sinds april 2000

    Toon alleen de berichten van zonlicht
    quote:
    Dit schreef jeannetted
    Sommige zaken hebben gevoelswaarde.
    Ik heb nog de ordner met alle mailwisseling tussen ons en onze advocaten tijdens de scheiding. Inmiddels 28 jaar geleden. Zou best weg kunnen. Ik wil ook niet dat de kinderen dit lezen mocht ik plotseling overlijden.


    Heel veel een tijd geleden weggegooid !
  9. Tresie56
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Tresie56
    Van de winter kijk ik er eens weer naar.

    De meeste van dit soort administratie zijn niet urgent.
Terug naar de lijst