De vader (95 jaar!!! Moge ik het worden en vele met mij. Was nog gezond en goed bij geest in zijn slaap overleden) van mijn vriendin is overleden afgelopen maandag.
Hij ligt bij hun in huis. Ik ga er zaterdag heen, en maandag naar de begrafenis. Heb uitnodiging gekregen via kaart ook.
Is het de bedoeling dat ik ook een rouwkaart naar de familie stuur? Weet niet zo goed wat de enquêtes zijn.
Ik geloof niet dat daar regels voor zijn. Als jij de behoefte voelt om een kaart te sturen, dan moet je dat zeker doen. Ik stuur bij overlijden van een bekende, altijd een kaart, ook als ik geen kaart ontvang.
Wanneer je een kaart krijgt ben je uitgenodigd voor de begrafenis. Als je heen gaat condoleer je na de dienst en teken je het condoleanceregister. Dan is een kaart niet meer nodig.
quote:Dit schreef cootje Wanneer je een kaart krijgt ben je uitgenodigd voor de begrafenis. Als je heen gaat condoleer je na de dienst en teken je het condoleanceregister. Dan is een kaart niet meer nodig.
Zo zou ik het ook doen, je krijg een kaart en dus 'mag' je ook komen op de begrafenis. Kun je niet dan stuur je een condoleancekaart.