Het (rieten) dak gaat er af... 

Onderwerp van Carlita

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Jazz_i
    Look up!

    Toon alleen de berichten van Jazz_i
    quote:
    Dit schreef Carlita


    @Jazz_i nu lees ik het pas goed .
    Dit is bij de gemeente.

    Ik dacht dat het bij de bank was, en daar geldt een eenmalige opname.

    Onze gemeente geeft resultaat. Ik ga er mee aa de slag.

    >>LINK<<

    Dat geeft de burger moed

    Ik heb met @Sonja een afspraak staan voor volgende week.
    Zo lief.

    Ik heb 4 hondjes binnen zodat ik iig 20 dozen uit mn schuurtje red.





    Dit is een ander soort lening maar als jij er mee gered bent is het super!

    Succes met de boeken en zo lief van Sonja 😍
  2. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    quote:
    Dit schreef Loeki

    Kunnen we niet een invoerdagje bij je komen doen?




    Lief !!!

    Ik ga vandaag eerst even landen !

    De rietdekker is gearriveerd ! Joepie en bij de achterste woning aan de Noordzijde van onze boerderij begonnen.
    Eerst het riet eraf, isolatie, schroefdak en riet.
    De noordzijde van mijn dak is als laatste en dan via de zuidzijde terug.

    Als het goed is dan is mijn dak het eerste klaar.

    Mn naaste buurman kwam het vanmorgen vertellen. Ik vertelde hem over de opruimklus op de vliering. Hij had een praktische oplossing. Je gaat bij de Action afdekzeil halen , duck-tape erover en zo kan t ook. Die gedachte gaf wat rust.
    Ik weet ik ben 'kampioen ingewikkeld denken' .

    Net naar fysio geweest met mn moeder,

    Het financiele 'gat' , besprak ik even met m'n moeder, er lijkt iets mogelijk te zijn binnen de familie. Dat zou fijn zijn. Ik ga t met m'n broer bespreken. Er zit gewoon een 'time-lap'.

    Geen wonder dat ik zo moe ben hiervan, al dat gedenk eroverSmile.

    Ik ga t nu even loslaten,
    T komt goed !
  3. Sonja14
    Gewoon of toch niet?

    Toon alleen de berichten van Sonja14
    Een afdekzeil van de action 6 bij 4 meter kost 10 euro. Is heel stevig. Action is de goedkoopste.
    Ik had er eentje gekocht in juni voor onder de tent en nu ligt hij bij mijn dochter in het huis voor het schilderwerk, dus die heeft zijn geld al opgebracht.

    >>LINK<<
  4. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    Wat fijn al die tips en aangeboden hulp hier, Carla!

    En ik snap dat je hoofd overloopt. Succes en sterkte met alles 🍀
  5. Edwin1967
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Edwin1967
    Boeken archiveren:

    Volgens mij heb ik wel eens gehoord over een app waarmee je boeken kan scannen/archiveren.

    Je scant de barcode van het boek met je telefoon en de app zoekt titel en schrijver op, en zet dat in een bestandje.

    Weet alleen niet of je dat bestandje dan buiten de app kan gebruiken, bijvoorbeeld dat hij een Word of Excel ervan maakt.
  6. Ster
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Ster
    Wat een grote klus! Mocht je nog wat uurtjes hulp nodig hebben en ik heb tijd dan wil ik je best helpen.
    Sterkte met alle dakwerkzaamheden en in huis in ieder geval!
  7. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef Edwin1967
    Boeken archiveren:

    Volgens mij heb ik wel eens gehoord over een app waarmee je boeken kan scannen/archiveren.

    Je scant de barcode van het boek met je telefoon en de app zoekt titel en schrijver op, en zet dat in een bestandje.

    Weet alleen niet of je dat bestandje dan buiten de app kan gebruiken, bijvoorbeeld dat hij een Word of Excel ervan maakt.

    Deze misschien ?
    >>LINK<<
  8. Cees
    Oemoemenoemoe

    Toon alleen de berichten van Cees
    Ik heb nog zo'n 18 dagen (15 oktober) voor vertrek naar het mediterrane klimaat voor een half jaartje.
    Samen Photoshoppen zal er met jouw dakdekkers bezigheden dus vast niet meer van komen. Wel wil ik binnen de resterende tijd nog helpen met het rubriceren van je boeken. .
    Loeki gaf daarvoor een mooie voorzet. Dus als je mijn hulp kan gebruiken de komende twee weken dan laat het me weten!
    Kom ik in het campertje met laptop mee je boeken scannen / inbrengen, zodat je ze te gelde kunt maken.
  9. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    En als je een brein nodig hebt voor een planning van alles in de tijd en wie/wat je daarbij nodig hebt- mijn verhuizing werd vergeleken met een militaire operatie Smile

    Ik kan je bevragen en een overzicht en planning maken

    Dus feel free!
  10. Annette62
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Annette62
    quote:
    Dit schreef Yaris
    Wat fijn al die tips en aangeboden hulp hier, Carla!

    En ik snap dat je hoofd overloopt. Succes en sterkte met alles 🍀


    +1
  11. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    quote:
    Dit schreef Yaris
    Wat fijn al die tips en aangeboden hulp hier, Carla!

    En ik snap dat je hoofd overloopt. Succes en sterkte met alles 🍀


    Oh Karin ik ben zooo blij met OA.Smile.
    Zoo fijn dat er meegedacht wordt.

    Vanmorgen om half 10 werd op de deur gebonst (bel doet het al jaren niet).
    Dus ik naar beneden in mn nachtponnetje en vest (ik start nog heel traag, maar gelukkig geen cortisoldip meer !).
    Zoon vd rietdekker, de steiger moet opgebouwd worden want morgen komen ze ook en dan zullen ze bij mijn dak ook beginnen.

    1 probleem er staat een metershoge fatsia in mn achtertuin, die doet t heel goed maar moet nog beschermd worden anders is ie over 2 weken kaduuk.

    Gelukkig heb ik vorige week al met de hovenier wat dingen doorgesproken.

    Ik heb hem gister ingeseind en vanmiddag kwamen er 2 mannen om bomen te snoeoen zodat de rietdekkers ruimte hebben en de plant is opgebonden en ingepakt met een rieten mat.
    Die is dus veilig en gered !

    Maar wat regende het !. Plassen water.

    Rietdekkers en tuinmannnen in regenpak aan de slag.

    Ik ben blij met ze.

    Morgen ga ik een nachtje met een vriendin naar Limburg, een spiritueel event waar ik misschien nog eens wil staan (als ik even meer energie heb en als t weer wat rustiger is.
    Een overnachting erbij.
    Heerlijk vooruitzicht !

    De spullen op de vliering daar gaat plastic overheen. Dochter en vriend geinstrueerd / rietdekker neemt ook afdekzeil mee!.

    Dochter gaat morgen (als ik weg ben) samen met 2 vrienden de bananendozen uit de schuur naar kelder en huiskamer verplaatsen.

    Het loopt en t draait !




    27 sep '24 - 20:05:24 / 28 sep '24 - 01:15:52
  12. Carlita
    Passie voor boeken

    Toon alleen de berichten van Carlita

    quote:
    Dit schreef Edwin1967
    Boeken archiveren:

    Volgens mij heb ik wel eens gehoord over een app waarmee je boeken kan scannen/archiveren.

    Je scant de barcode van het boek met je telefoon en de app zoekt titel en schrijver op, en zet dat in een bestandje.

    Weet alleen niet of je dat bestandje dan buiten de app kan gebruiken, bijvoorbeeld dat hij een Word of Excel ervan maakt.


    Lief dat je meedenkt Edwin

    Ik heb een account bij boekwinkeltjes, die heeft ook een app, dmv scannen met mobiel of tablet kun je de boeken inscannen en de meeste gegevens komen er dan al bij te staan.

    Daarmaast heb ik ook een scanapparaat, ook handig.

    Boekwinkeltjes is mijn basis van daaruit plaats ik het ook naar nog 2 andere mediums.

    Marktplaats wil ik nog onderzoeken.
    Een vriendin zou mij nog helpen met de webwinkel ,ik ga haar ook weer even inseinen.

    Fijn jullie reacties, daardoor alleen al merk ik dat zelf (betere) stappen kan zetten.
    En zit er veel voortgang.

    Ik ga nu even relaxen, alles is in werking gesteld.

    Dank jullie wel voor jullie hulp aanbod? Doet me xo goed! Daar kom ik nog op terug.

    Extra handen is heel fijn !
Terug naar de lijst