Vaatwasser probleem na renovatie keuken.

Vaatwasser probleem na renovatie keuken. 

Onderwerp van tinkerbella

Terug naar de lijst

  1. quote:
    Dit schreef Marlies

    Super toch!


    Ja natuurlijk is het super maar ik ben pas tevreden als het klaar is natuurlijk.
    De vaatwasser loopt ook nog vol water maar zolang ik het kraantje stop zet niet, dus tot de keuken verplaatst wordt en de vaatwasser weer rechts komt doe ik gewoon dan steeds het kraantje maar dicht, ze denken dat het misschien aan de lange slangen ligt en hoe het aan is gesloten en dat het water gewoon terugloopt de vaatwasser weer in omdat het te lang is, er zit tussen de 3 en 4 meter afvoer slang aan.
    Nu 2 maanden wachten en hopen dat ze in de tussentijd het voor elkaar krijgen om het nieuwe fornuis goed aan te sluiten zodat ik op alle 4 de pitten kan koken ipv 2.
    7 sep '24 - 21:05:58 / 7 sep '24 - 21:16:25

  2. quote:
    Dit schreef meeuw
    Ik heb geen drie-fase. Maar een gekoppelde keuken stop in de meterkast. Hierdoor kan ik een inductieaat tot 7200 Watt in de keuken hebben. Werkt prima.


    Ja ik denk dat het ook zo voor mij werkt en dan nog wat Carla zei, de powermanagementinstellingen goed zetten.
    Het fornuis is 7900.
    Ze gaan binnenkort naar de aansluiting kijken zoals deze nu is aangesloten en dan zal het waarschijnlijk goedkomen.
  3. Carla-S
    🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef tinkerbella


    Ja ik denk dat het ook zo voor mij werkt en dan nog wat Carla zei, de powermanagementinstellingen goed zetten.
    Het fornuis is 7900.
    Ze gaan binnenkort naar de aansluiting kijken zoals deze nu is aangesloten en dan zal het waarschijnlijk goedkomen.


    En de bij het fornuis geleverde kabel? Moet die er niet aan?
  4. Hightower
    ---------++++++---------

    Toon alleen de berichten van Hightower
    Een inductie plaat wordt of aan gesloten op 1) 400 volt op 1 fase en de nul

    of 2) op 2x230. Met twee zekeringen mechanisch aan elkaar gekoppeld. Dat zie je op die ene foto met wit snoer. Daar zie je L1 en L2 en de Nul staan.

    Daarnaast moet je het paneel van de plaat open halen en de bruggetjes correct aansluiten. Dan verbind je de 4 platen bij 400v alle drie samen en bij 230v 2 platen op linker 230 v en de andere 2 op de rechter 230v.

    Laat het altijd aansluiten door een erkend installateur. Ik ben laagspanning monteur (tm
    400 v) geweest (bij brandweer almere had ik 31 meterkasten in dat pand onder mijn beheer en daarnaast legden we in 16 jaar dat ik erbij zat bij particulieren keuken uitbreidingen bijna altijd extra zekering kast. In de modernere kan dat met steekzekering houders.
    De elektricien altijd vragen naar zijn papieren. En als is geen nederlands praat zeker er naar vragen.

  5. [QUOTE]Dit schreef Carla-S
    [B]

    En de bij het fornuis geleverde kabel? Moet die er niet aan?

    Dat snoer was dus speciaal voor fase 2 en lag op het fornuis toen de bezorger het gebracht had.
    De elektricien was hier als laatste vd werklui en sloot het fornuis aan en ging weg.
    Later kwam ik erachter dat er ineens een wit snoer en losse perilex stekker aanzet, ook maar 1 meter lang.
    Dat zwarte snoer was 2 meter en had ik speciaal erbij gekocht en voor gebeld met veldkampkeukens , deze was met een vaste stekker en voor 2 fasen of wat ik dan heb.
    Maar ipv daarvan zat er ineens die witte achter maar niemand luisterde daarnaar als ik dat vertelde.
    Ik wou weten waarom hij die had gewisseld.
    Ik kon dat ook laten zien donderdag aan de aannemer want bij bij Veldkampkeukens staat de factuur online met de foto erbij vd stekker en het fornuis.
    Dus toen begreep hij ook pas wat ik bedoelde en hij was heel kwaad dat die electricien dat mee had genomen, dus waar ik graag wou weten waarom hij dat had gewisseld, was hij juist boos omdat hij het diefstal vond.
    Daar had ik nog niet eens over nagedacht ik dacht steeds dat hij dat had gewisseld omdat die zwarte niet goed was, eigenlijk weet ik nog niet of die zwarte wel goed was.
    Dus maar nu komt er een andere elektricien binnenkort.
    Ze zouden bellen.

    Plaatje

  6. quote:
    Dit schreef Hightower
    Een inductie plaat wordt of aan gesloten op 1) 400 volt op 1 fase en de nul

    of 2) op 2x230. Met twee zekeringen mechanisch aan elkaar gekoppeld. Dat zie je op die ene foto met wit snoer. Daar zie je L1 en L2 en de Nul staan.

    Daarnaast moet je het paneel van de plaat open halen en de bruggetjes correct aansluiten. Dan verbind je de 4 platen bij 400v alle drie samen en bij 230v 2 platen op linker 230 v en de andere 2 op de rechter 230v.

    Laat het altijd aansluiten door een erkend installateur. Ik ben laagspanning monteur (tm
    400 v) geweest (bij brandweer almere had ik 31 meterkasten in dat pand onder mijn beheer en daarnaast legden we in 16 jaar dat ik erbij zat bij particulieren keuken uitbreidingen bijna altijd extra zekering kast. In de modernere kan dat met steekzekering houders.
    De elektricien altijd vragen naar zijn papieren. En als is geen nederlands praat zeker er naar vragen.


    Deze electricien die ze nu sturen werkt voor het aannemersbedrijf, ik heb dat ook gevraagd aan de aannemer, heb gezegd dat ik anders problemen krijg omdat het om een geschoolde electricien moest gaan.
    Hij zei bij ons werken alleen geschoolde electriciens en als het tikken toch niet weg zou gaan vd kookplaat dat het dan aan het fornuis zou liggen.
    En ook dat ze geen keukenapparatuur meer mochten aansluiten vanaf nu maar dat ze nu wel naar die van mij zouden kijken omdat hij dat beloofd had al voor het plaatsen van de keuken toen ik vroeg of hun dat gingen aansluiten.
    Hier was ook de opzichter bij vd woningcorporatie.

  7. Bericht van tinkerbella is op 07-09-2024 om 21:47:26 uur verwijderd door tinkerbella.

    Reden: Fout

     
  8. Carla-S
    🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Wat een achterlijke man zeg om het bijgeleverde snoer/stekker niet te gebruiken maar mee te nemen!

    Het gaat goed komen en dan zul je heel blij zijn met inductiekoken.

  9. quote:
    Dit schreef Carla-S
    Wat een achterlijke man zeg om het bijgeleverde snoer/stekker niet te gebruiken maar mee te nemen!

    Het gaat goed komen en dan zul je heel blij zijn met inductiekoken.



    Ja dat hoop ik ook, want dat wil ik al heel lang dus daarom had ik het geld ook weg gelegd daarvoor, had ook wel weer keramisch kunnen doen maar het lijkt me zo ideaal.

    En ja stom he? Ik vind dat nu ook, maar ik vond het wel dom dat ik daar helemaal niet aan dacht.
    Ik dacht steeds wat was er dan met die stekker waarom werkte dat dan niet?
    En ow nou dan heeft hij gelukkig maar zelf een stekker eraan gezet omdat die niet werkte.
    Ik was compleet de kluts kwijt van alles , verstand was ver te zoeken Smile
  10. Hightower
    ---------++++++---------

    Toon alleen de berichten van Hightower
    Ik werkte toen voor 2 almeerse keuken boeren omdat ik de juiste papieren had
  11. Die-vers
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Die-vers
    quote:
    Dit schreef Hightower
    Een inductie plaat wordt of aan gesloten op 1) 400 volt op 1 fase en de nul

    of 2) op 2x230. Met twee zekeringen mechanisch aan elkaar gekoppeld. Dat zie je op die ene foto met wit snoer. Daar zie je L1 en L2 en de Nul staan.

    Daarnaast moet je het paneel van de plaat open halen en de bruggetjes correct aansluiten. Dan verbind je de 4 platen bij 400v alle drie samen en bij 230v 2 platen op linker 230 v en de andere 2 op de rechter 230v.

    Laat het altijd aansluiten door een erkend installateur. Ik ben laagspanning monteur (tm
    400 v) geweest (bij brandweer almere had ik 31 meterkasten in dat pand onder mijn beheer en daarnaast legden we in 16 jaar dat ik erbij zat bij particulieren keuken uitbreidingen bijna altijd extra zekering kast. In de modernere kan dat met steekzekering houders.
    De elektricien altijd vragen naar zijn papieren. En als is geen nederlands praat zeker er naar vragen.


    In NL heb je geen 400V tussen fase en Nul.
    Ze heeft maar 1fase meter.
    Dus kan nu alleen 2x L1 met Nul aansluiten.
  12. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    Ergns zeg je dat je kookplaat 7900’w is. Dat is te zwaar voor de 2-fase gekoppelde zekering. Die mag tot 7200 w.

    Zou ik ook naar vragen hoe dat zit. Misschien kan hihgtower dat uitleggen?
Terug naar de lijst