Vaatwasser probleem na renovatie keuken.

Vaatwasser probleem na renovatie keuken. 

Onderwerp van tinkerbella

Terug naar de lijst
  1. Carla-S
    🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Meterkast ✅
    Perilexstekker ✅
    Perilexstopcontact ✅
    Fornuis ✅

    Wat er bij (o.a.)een Bosch net wat anders is, is dat de powermanagement instellingen gewijzigd moeten zodat je alle kookzones tegelijk kunt gebruiken.

    Komt goed

  2. quote:
    Dit schreef Carla-S
    Dit staat er over je inductiefornuis.
    Is iets meer dan de stekker aansluiten.
    Was het een electricien die het fornuis heeft aangesloten volgens de Bosch gebruiksaanwijzing?




    Nee het was de elektricien van het aannemers/bouw bedrijf..
  3. Carla-S
    🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef tinkerbella


    Nee het was de elektricien van het aannemers/bouw bedrijf..

    Die mag dan ook naar de powermanagementinstellingen van het fornuis kijken.
    Niet elk inductie fornuis heeft dat maar Bosch wel.

  4. quote:
    Dit schreef Die-vers


    De hfd schakelaar mag 40A hebben.
    Maar die worden selectief geplaatst, meestal 1-2 stappen zwaarder.
    De voorzekering voor de kWh meter zal 25A (-35A max ) zijn.

    Dat bepaalt hoeveel stroom je max ( verdeelt over alle groepen) uit het net kan trekken .
    ( dan ook letten op gelijktijdigheid met wasmachine/stofzuiger/waterkoker enz )

    Ik ga motorrijden/Max kijken.


    Dankjewel voor je meedenken, super.
    Ik hoop dat ze donderdag bereidt zullen zijn me te helpen.
    Ik ben toch blij dat ik mijn probleem geplaatst heb hier, dacht dat ik het nooit zou kunnen uitleggen en kijk nou, toch meer duidelijkheid.
    Veel plezier met motorrijden/Max..

  5. quote:
    Dit schreef Carla-S

    Die mag dan ook naar de powermanagementinstellingen van het fornuis kijken.
    Niet elk inductie fornuis heeft dat maar Bosch wel.


    Ook bedankt Carla, kijken hoe het donderdag gaat verlopen.

  6. En Carla ik heb het al gevonden wat je zei met die instellingen, tenminste , als de elektricien het goed heeft aangesloten.
    Hopelijk doet de aannemer niet zo vervelend, want vorige keer toen ik vertelde dat er ineens een wit snoer aan het fornuis zat ipv de zwarte die ik bij de verkoper erbij had besteld telefonisch speciaal voor 2 fase, wat ik toen dacht, en dat dat mij niet verteld is of uitgelegd deed hij heel gepikeerd.
    Daar weet ik niets van, ik was er niet bij zei hij en we hoefden het niet aan te sluiten he?
    Was uit coulance, die vaatwasser ook. Dat werd ook door de telefoniste steeds gezegd als ik belde over de vaatwasser en later de inductie...Ja mevrouw we hebben het uit coulance geplaatst, we hebben gekeken of de vaatwasser het deed en toen is de loodgieter weggegaan dus zal het aan uw vaatwasser liggen, we gaan echt daarvoor geen reparatie briefje maken.
    Ik weet nu dat deze loodgieter ook een zzp'er is die hun zelf inhuren, net als de klusjesman die hier dus eergisteren was uiteindelijk voor de verstopping en vaatwasser.
    Anyway, ik breid weer teveel uit Smile
    Ik zal foto toevoegen van wat ik gevonden heb , volgens mij is dat wat jij zei.

    Plaatje
  7. Carla-S
    🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Ja, laat de elektromonteur daar even naar kijken.
  8. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Hoe is het vandaag gegaan?

  9. Ze gaan de keuken eruit halen ook de bovenkasten en 5 cm naar links plaatsen , komt ook een nieuw aanrechtblad omdat van deze iets af is gezaagd volgens aannemer, dat wist ik niet maar goed.
    Dan komt de vaatwasser weer waar die altijd zat, dat is rechtsonder aanrecht...laatste kastje gaat er dan uit.
    De slangen zijn veel te lang.
    De rest wordt ook gemaakt al zal dat nog alles even duren want bestellen en leveren van bijv aanrechtblad duurt wel 6 tot 8 weken.
    En de aannemer stuurt ook een andere elektricien.
    Maar hij zei steeds, dat kan ook niet op fase 2...
    Hun zeggen allebei, de opzichter vd woningbouw en de aannemer dat ik 2 fase aansluiting heb in de meterkast en dat dat niet genoeg is want dat dit op fase 3 moet, wat ik ook zeg.
    Maar wacht wel af wat deze elektricien ervan denkt, die zal binnenkort wel contact opnemen.
    Wou zelf dat ik nooit dit fornuis had gekocht maar toch een keramisch fornuis.

  10. Visje
    Terug gezwommen:).

    Toon alleen de berichten van Visje
    Deze uitslag kon niet beter toch? Ze gaan alles aanpassen. En laat goed de papieren van je fornuis zien, want er moet wel iets aangepast worden als hij op 2 fasen blijft. Zie bericht van Carla-S.
  11. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    Ik heb geen drie-fase. Maar een gekoppelde keuken stop in de meterkast. Hierdoor kan ik een inductieaat tot 7200 Watt in de keuken hebben. Werkt prima.
  12. quote:
    Dit schreef tinkerbella
    Ze gaan de keuken eruit halen ook de bovenkasten en 5 cm naar links plaatsen , komt ook een nieuw aanrechtblad omdat van deze iets af is gezaagd volgens aannemer, dat wist ik niet maar goed.
    Dan komt de vaatwasser weer waar die altijd zat, dat is rechtsonder aanrecht...laatste kastje gaat er dan uit.
    De slangen zijn veel te lang.
    De rest wordt ook gemaakt al zal dat nog alles even duren want bestellen en leveren van bijv aanrechtblad duurt wel 6 tot 8 weken.
    En de aannemer stuurt ook een andere elektricien.
    Maar hij zei steeds, dat kan ook niet op fase 2...
    Hun zeggen allebei, de opzichter vd woningbouw en de aannemer dat ik 2 fase aansluiting heb in de meterkast en dat dat niet genoeg is want dat dit op fase 3 moet, wat ik ook zeg.
    Maar wacht wel af wat deze elektricien ervan denkt, die zal binnenkort wel contact opnemen.
    Wou zelf dat ik nooit dit fornuis had gekocht maar toch een keramisch fornuis.


    Super toch!
Terug naar de lijst