Broodbakmachine

Broodbakmachine 

Onderwerp van Mariska2

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2
    Ik overweeg om een broodbakmachine aan te schaffen. Nu is het aanbod zo groot, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

    Zijn hier mensen met een broodbakmachine waar ze heel tevreden mee zijn?

    Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van zo'n machine? Welke (extra) functies zijn bijvoorbeeld een "must"?
  2. Bosbes
    Wil niet meer bang zijn

    Toon alleen de berichten van Bosbes
    Voor extra functies wil je eerst bedenken wat je voor brood-wensen je hebt.

    Ik heb/had een hele eenvoudige met veel mogelijkheden (die ik vervolgens niet gebruikte).
    Wél gebruikte ik de timer zodat ik vers brood had als ik opstond.
    Bbm is nu bij dochter dus kan het merk niet even opzoeken voor je, sorry.
  3. Ditty
    Onderweg

    Toon alleen de berichten van Ditty
    quote:
    Dit schreef Bosbes

    Ik heb/had een hele eenvoudige met veel mogelijkheden (die ik vervolgens niet gebruikte).


    Dit dus. Ik had er ook eentje maar heb hem vorige maand naar de kringloop gebracht. Nam veel ruimte in beslag terwijl hij niet gebruikt werd, net als mijn rijstkoker trouwens😃
  4. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Bij mij staat een oude inventum broodbakmachine.
    Vroeger mocht zoonlief geen bakkers en winkelbroodSmile
    Ik bakte iedere 2 a 3 dagen brood voor hem. Gelukkig is er nu wel brood wat hij mag.

    Jarenlang broodbakervaringSmile
    Ik gebruikte 1 programma. En de temperatuur van de ingredienten luistert/de heel nauw. In de winter 'ander' brood met dezelfde ingredienten. Vooral het wel of niet rijzen is m.i. weersafhankelijk.
    Maar kan zijn dat de apparaten nu beter zijn.
    M.i. vooral een tijdelijk hebbedingetje.
    Wel lekker dat je huis naar versgebakken brood ruikt.
    Beter niet met de timer s nachts beginnen met het bakproces. Een van mijn neefjes heeft door zijn krantenwijk voorkomen dat hun hele huis afbrandde door de broodbakmachine die opeens erg smeulde en brand veroorzaakte.
  5. Mariska2
    Niet later maar nu

    Toon alleen de berichten van Mariska2

    Mijn diëtiste raadde mij aan een broodbakmachine aan te schaffen. Ik weet sinds kort dat ik coeliakie heb dus ik moet glutenvrij eten.

    Nu is het zo dat het glutenvrije brood in de supermarkt volgens mijn diëtiste niet echt voedzaam is. Bovendien bevat dat brood onvoldoende vezels voor mij. Het glutenvrije brood bij de bakker vind ik te duur.

    Daarom adviseerde ze mij mijn eigen brood te bakken en daar de nodige voedzame ingrediënten aan toe te voegen.
  6. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    Ik heb eens een poos en broodbakmachine geleend omdat ik graag eigen brood wilde maken. Ik kon maar niet wennen aan het gat in mijn brood (door die mixer en tja, wat voor eigenaardigheden ik me stoor...). Uiteindelijk gebruikte ik hem ook niet meer daardoor. Ik heb een broodblik gekocht en daar bak ik af en toe zelf brood in. Maar dat neemt veel meer tijd in beslag op deze manier. Ik heb het maar als mindfulle activiteit omarmd....
    Lekker is het zeker, ook uit de broodbakmachine!
  7. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    quote:
    Dit schreef Mariska2
    Mijn diëtiste raadde mij aan een broodbakmachine aan te schaffen. Ik weet sinds kort dat ik coeliakie heb dus ik moet glutenvrij eten.

    Nu is het zo dat het glutenvrije brood in de supermarkt volgens mijn diëtiste niet echt voedzaam is. Bovendien bevat dat brood onvoldoende vezels voor mij. Het glutenvrije brood bij de bakker vind ik te duur.

    Daarom adviseerde ze mij mijn eigen brood te bakken en daar de nodige voedzame ingrediënten aan toe te voegen.


    Ik zou ook even checken of het prijstechnisch echt gunstiger is om zelf te bakken. Dit soort ingrediënten is over het algemeen ook niet echt goedkoop meer...
  8. Tresie56
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tresie56
    Heb er geen verstand van. Wat ik wel weet: mijn oudste zus had er 1, om ik weet niet wat voor reden,
    doorgeven aan een andere zus, die hem aanvankelijk veel gebruikte, en nu niet meer.

    Zou met een eenvoudige beginnen, die je uiteindelijk wat oplevert, en geen buikpijn bezorgd.
    Misschien heeft je diëtiste een advies.

    Succes
  9. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    quote:
    Dit schreef Mariska2
    Mijn diëtiste raadde mij aan een broodbakmachine aan te schaffen. Ik weet sinds kort dat ik coeliakie heb dus ik moet glutenvrij eten.

    Nu is het zo dat het glutenvrije brood in de supermarkt volgens mijn diëtiste niet echt voedzaam is. Bovendien bevat dat brood onvoldoende vezels voor mij. Het glutenvrije brood bij de bakker vind ik te duur.

    Daarom adviseerde ze mij mijn eigen brood te bakken en daar de nodige voedzame ingrediënten aan toe te voegen.


    Begrijpelijk. Woon je alleen of met meerdere in huis? De kruisbesmetting via broodmessen, planken e.d. is dan echt wel een behoorlijke verandering voor jezelf en huisgenoten.
    Met een bakmachine bakken is wel makkelijker als zelf op morten letten qua rijstijd, oventijd e.d.
    Succes met de juiste weg in voeding vindenSmile
  10. Aly_ve
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Aly_ve
    Ik heb 1 vd lidl en werkt prima. Waar je op zou kunnen letten is de timerfunctie, dat is heel handig. En of je losse kneedhaken kunt bestellen.
    Die verdwijnen nog wel eens of gaan stuk.
    Op mijn werk hebben we jarenlang in de nachtdienst brood gebakken. Heerlijk. Omdat die dagelijks werd gebruikt sneuvelden ze weleens.
    En idd de haken verdwenen.
    Nooit dure aangeschaft en altijd tevreden
  11. mtriviant
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mtriviant
    Ik heb er lang 1 gehad van het Kruidvat, een goedkope in ieder geval. Ik vond de vorm van het brood niet zo fijn. Ik gebruikte daarom vooral de deegfunctie. Het deeg wordt goed gemengd en gekneed en rijst op de juiste temperatuur. Ik vond het ideaal. Daarna bakte ik het brood af in de oven.
    Helaas is hij stuk. Ik weet nog niet of ik een nieuwe aan ga schaffen omdat ik tegenwoordig heel weinig brood eet.

    Marjo
  12. Pi
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Pi
    quote:
    Dit schreef Mariska2
    Mijn diëtiste raadde mij aan een broodbakmachine aan te schaffen. Ik weet sinds kort dat ik coeliakie heb dus ik moet glutenvrij eten.

    Nu is het zo dat het glutenvrije brood in de supermarkt volgens mijn diëtiste niet echt voedzaam is. Bovendien bevat dat brood onvoldoende vezels voor mij. Het glutenvrije brood bij de bakker vind ik te duur.

    Daarom adviseerde ze mij mijn eigen brood te bakken en daar de nodige voedzame ingrediënten aan toe te voegen.



    Ik heb ook speciaal een broodbakmachine met glutenprogramma gekocht omdat ik glutenvrij moet eten. Het was even experimenteren welke recepten ik wel en niet lekker vond. Het brood is nu echt lekkerder dan uit de winkel, maar alles bij elkaar wel erg prijzig.
Terug naar de lijst