Fietszadel

Fietszadel 

Onderwerp van Sanni66

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Sanni66
    Vertel 💬

    Toon alleen de berichten van Sanni66
    Ik heb al verschillende fietszadels geprobeerd maar na zo’n 5 km fietsen begint de pijn en dan begint de ellende.
    Wie heeft de gouden tip?
  2. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    quote:
    Dit schreef Sanni66
    Ik heb al verschillende fietszadels geprobeerd maar na zo’n 5 km fietsen begint de pijn en dan begint de ellende.
    Wie heeft de gouden tip?


    Wat vervelend. Al eens een zadeldekje geprobeerd?
  3. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    Ik heb een dameszadel… geen idee welk merk eerlijk gezegd. Kzal ff op internet een foto zoeken
    Plaatje
  4. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    Dit vond ik op Google lens...
    Plaatje
  5. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    Ik ben ook zoekend naar een ander zadel.

    Ik heb er nu ook 1 met uitsparing maar ik wil 1 van dons met mega vering en zo breed als een paardenzadel..

    Soms heb ik 't gevoel dat ik géén gevoel meer heb daar waar je op 't zadel zit 🙈


  6. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    Ik las ergens dat breed niet altijd de oplossing is… ligt ook aan je bouw.
    Ik mocht het zadel 2 weken proberen, wel afgerekend, als het niet goed was kon het geruild worden. Was bij een grote fietsenzaak

    En voor sommigen is juist een gelzadel niet passend
  7. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    Bij een fietsenwinkel waar ik uiteindelijk geen fiets heb gekocht, konden ze mijn zitvlak meten, en dat is denk ik wel van belang,
    Ik zeg altijd dat ik geen zitvlees heb, na een rondje fietsen kan ik amper nog zitten.

    Maar het is dus heel persoonlijk, heel zacht hoeft niet altijd beter te zijn, het hangt van veel factoren af.
    Manlief draagt een fietsbroek met zeemleer erin, kijk dat is voor mij een stap te ver, maar het schijnt super te zitten.


    Hier staat info hoe je hetzelf kan meten

    >>LINK<<

    >>LINK<<
    19 jun '24 - 21:44:50 / 19 jun '24 - 22:36:55
  8. malva
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van malva
    Ik heb ontdekt dat de zadelpen ook belangrijk isSmile
    Ik heb nu een trapeziumzadelpen, waardoor je erg weinig hobbels voelt. Met een goed zadel voor mijSmile

    Succes met vindenSmile
  9. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef malva
    Ik heb ontdekt dat de zadelpen ook belangrijk isSmile
    Ik heb nu een trapeziumzadelpen, waardoor je erg weinig hobbels voelt. Met een goed zadel voor mijSmile

    Succes met vindenSmile




    dd dat zal ook prettiger zijn


    Een verende zadelpen zal de mate waarin uw zadelpen kan buigen aanzienlijk vergroten . Dit vermindert de overdracht van hoogfrequente wegtrillingen van uw fiets naar uw lichaam en dempt de impact van grote schokken van de weg, zoals hobbels en kuilen. Het resultaat is een soepelere rit en (soms) minder fysieke vermoeidheid.
  10. Sanni66
    Vertel 💬

    Toon alleen de berichten van Sanni66

    Dank dames, is ga morgen eens meten. Ik heb al een breed zadel gehad en heb nu een smal. Het is allebei niks.
  11. Edwin1967
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Edwin1967
    Ik heb vroeger eens een zadel gezien met een blaasbalgje.
    Je kon het zadel dan oppompen/leeg laten lopen.
    Ik heb er geen ervaring mee.
  12. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    Zit je verder goed op de fiets? Ik heb jaren een fiets gehad waarop ik ook snel zadelpijn kreeg. Na enkele jaren kwam ik erachter dat de afstand zadel-stuur voor mij niet goed was en daardoor zat ik niet lekker.
Terug naar de lijst