Het is een rare rollercoaster
We zijn er aan toe
Maar het is zo emotioneel
Het is ons ouderlijk huis, we hebben onze kinderjaren en jeugd daar doorgebracht. Iedere zaterdag komen we daar samen. Straks is die vaste plek weg. Dan zijn onze zaterdagen weer van onszelf. Moeten we ons best doen om elkaar te zien. Vaker dan verjaardagen
quote:Dit schreef Dianaa Het is een rare rollercoaster
We zijn er aan toe
Het is ons ouderlijk huis, we hebben onze kinderjaren en jeugd daar doorgebracht. Iedere zaterdag komen we daar samen. Straks is die vaste plek weg. Dan zijn onze zaterdagen weer van onszelf. Moeten we ons best doen om elkaar te zien. Vaker dan verjaardagen
Ik begrijp je heel goed, hoe raar ook, geniet van het nu, het samen kunnen doen
En na de verkoop het emotionele stuk.
Je kan eventueel bij het kadaster "koopsominformatie" aanvragen.
Maar dat heeft alleen maar nut, wanneer er recent huizen zijn verkocht, in de buurt waarvan je de prijzen wilt weten.
quote:Dit schreef Edwin1967 Je kan eventueel bij het kadaster "koopsominformatie" aanvragen.
Maar dat heeft alleen maar nut, wanneer er recent huizen zijn verkocht, in de buurt waarvan je de prijzen wilt weten.
quote:Dit schreef Edwin1967 Je kan eventueel bij het kadaster "koopsominformatie" aanvragen.
quote:Dit schreef Dianaa Het is een rare rollercoaster
We zijn er aan toe
Komt vast goed.
Al is het/kán het wel raar/wennen zijn, je ouderlijk huis 'kwijt' te zijn.
En paar jaar geleden heb ik mijn huis wel eens online laten taxeren via Calcasa. Hypotheekverstrekkers accepteren dat als je een hypotheek nodig hebt. Was toen 25 Euro en redelijk accuraat voor een indicatie van de waarde.
Nu is dat overgenomen door "Desktoptaxatie" >>LINK<< en kost het 95 Euro.
Op zich wel een idee als je wil vergelijken met wat een makelaar zegt.
Ik heb vorig jaar 3 makelaars uit t dorp laten komen. Het is ook maar net wat je wilt. 2 gaven een lagere prijs waarvan er bij 1 de huizen altijd snel verkopen maar dat komt omdat zijn prijs ook vaak lager zijn. Bij nr 2 had ik een goed gevoel en vind m een aardig persoon. Nr 3 gaf de prijs die wij in gedachte hadden, hij prijs iets hoger en huizen staan bij hem iets langer te koop. Met prijs van nr 3 naar nr 2 gegaan want ik gunde hem die opdracht echt maar hij bleef het aan de hoge kant vinden en zei voorzichtig ik wil t proberen. Dat vond ik niet stevig klinken en voor nr 3 gegaan en voor vraagprijs verkocht.
Het was ons ouderlijk huis en dat is emotioneel, ik had t liefst t zelf gekocht maar de rare buurvrouw was de reden dat niet te doen.
Mijn broer heeft de makelaars keuze bij mij gelegd
Heb allang antwoord op mijn vraag
Maar de foto's moeten nog gemaakt worden, en er zijn al 2 gegadigden doorverwezen naar de makelaar die we gekozen hebben. Huis komt gewoon op Funda hoor, andere mensen moeten ook een kans