nieuwe accu in laptop?

nieuwe accu in laptop? 

Onderwerp van tineke69

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. tineke69
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van tineke69
    Mijn HP laptop is bijna 4 jaar oud. Sinds een week loopt de accu binnen een uur leeg en moet -ie weer aan de oplader. Natuurlijk heel vervelend. Er heeft al iemand naar gekeken en die zei dat de accu waarschijnlijk vervangen moet worden of een nieuwe laptop aanschaffen. Kan ik deze accu zelf vervangen? Bij Amazon heb ik een accu gezien die bij deze laptop hoort. Ik zie alleen maar 2 schroefjes aan de achterkant van de laptop, kan ik daarmee heel de achterkant losmaken?
    Ik ben zo bang dat ik gegevens kwijt raak als ik ga prutsen Smile Wie kan me advies geven
  2. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    Ik heb zelf ook ook zo'n laptop. Alleen hoef ik die eigenlijk nooit mee te nemen dus gebruik die gewoon met een kabel. Volgens filmpjes op youtube schijnt het eenvoudig te zijn. Maar ja, je neemt wellicht een risico dat het niet lukt... Als je het doet dan zou ik iig je bestanden eerst extern opslaan. Of het laten doen. Kan toch niet heel prijzig zijn lijkt mij. Succes ermee.
  3. Cees
    Oemoemenoemoe

    Toon alleen de berichten van Cees
    Als je inderdaad de juiste batterij hebt kan er niets fout gaan.
    Ik wissel regelmatig de (lege) batterij van mijn laptop met de nieuwe volle die het nog lang volhoud.
    Dan is het ook een kwestie van twee schroefjes los en oude eruit en nieuwe erin, schroefjes weer vast en klaar is Ceesje . Smile
  4. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    Ah, Cees weet raad.
    Lijkt me een goed advies! Smile
  5. daro
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van daro
    Is niet moeilijk. Wel kreeg ik hem niet goed gekalibreerd dus heb ik helaas niet het volle vermogen van een nieuwe.

    Beter dan de oude is het wel. Met een YouTube filmpje zo gebeurd.
  6. Edwin1967
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Edwin1967
    Bij mij heb ik een keer de accu vervangen.
    Besteld bij 123accu, punt, nl.

    Na vervangen accu helemaal opladen, daarna gebruiken zonder netstroom totdat hij weer helemaal leeg is, daarna weer helemaal opladen.
    Accu was toen bij mij gekalibreerd.
  7. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    quote:
    Dit schreef Edwin1967
    Bij mij heb ik een keer de accu vervangen.
    Besteld bij 123accu, punt, nl.

    Na vervangen accu helemaal opladen, daarna gebruiken zonder netstroom totdat hij weer helemaal leeg is, daarna weer helemaal opladen.
    Accu was toen bij mij gekalibreerd.


    Dankjewel voor dit advies.
  8. tineke69
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van tineke69

    Bedankt voor jullie reacties! Ik ga het proberen met een nieuwe accu.
  9. daro
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van daro
    quote:
    Dit schreef Edwin1967
    Bij mij heb ik een keer de accu vervangen.
    Besteld bij 123accu, punt, nl.

    Na vervangen accu helemaal opladen, daarna gebruiken zonder netstroom totdat hij weer helemaal leeg is, daarna weer helemaal opladen.
    Accu was toen bij mij gekalibreerd.


    Ik kreeg hem vanwege instellingen niet helemaal leeg. Laptopi stellingen kreeg ik niet zo dat hij hem volledig leeg trok. Lag vast aan mij.
Terug naar de lijst