Meerdere makelaars voor verkoopadvies

Meerdere makelaars voor verkoopadvies 

Onderwerp van Dianaa

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa

    We gaan voor de 2e makelaar
    Verkoopadviesprijs lag 60.000 euro hoger Smile
    Maar belangrijker, het advies, het vergelijk, was écht uitgebreider en reëler
    Vaste courtage 6500, die andere 1,7%. Viel ons later pas op, maar wat een verschil niet?

    Dit is écht een leerproces voor ons hoor
  2. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    Bij ons was het ook een vast bedrag courtage.
    Idd een leerproces, maar de keuze is gemaaktSmile

    Nu duimen dat het redelijk snel verkocht gaat worden, ook dat zal
    voor jullie dubbele gevoelens geven( denk ik )

  3. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa

    Het is een rare rollercoaster
    We zijn er aan toe
    Maar het is zo emotioneel
    Het is ons ouderlijk huis, we hebben onze kinderjaren en jeugd daar doorgebracht. Iedere zaterdag komen we daar samen. Straks is die vaste plek weg. Dan zijn onze zaterdagen weer van onszelf. Moeten we ons best doen om elkaar te zien. Vaker dan verjaardagen Smile
  4. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef Dianaa
    Het is een rare rollercoaster
    We zijn er aan toe
    Maar het is zo emotioneel
    Het is ons ouderlijk huis, we hebben onze kinderjaren en jeugd daar doorgebracht. Iedere zaterdag komen we daar samen. Straks is die vaste plek weg. Dan zijn onze zaterdagen weer van onszelf. Moeten we ons best doen om elkaar te zien. Vaker dan verjaardagen Smile


    Ik begrijp je heel goed, hoe raar ook, geniet van het nu, het samen kunnen doen Smile
    En na de verkoop het emotionele stuk.
  5. Edwin1967
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Edwin1967
    Je kan eventueel bij het kadaster "koopsominformatie" aanvragen.
    Maar dat heeft alleen maar nut, wanneer er recent huizen zijn verkocht, in de buurt waarvan je de prijzen wilt weten.


    >>LINK<<
  6. jeannetted
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van jeannetted
    quote:
    Dit schreef Edwin1967
    Je kan eventueel bij het kadaster "koopsominformatie" aanvragen.
    Maar dat heeft alleen maar nut, wanneer er recent huizen zijn verkocht, in de buurt waarvan je de prijzen wilt weten.


    >>LINK<<


    En als het vergelijkbare huizen zijn. Ik begreep dat dit hier niet het geval is.
  7. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa

    quote:
    Dit schreef Edwin1967
    Je kan eventueel bij het kadaster "koopsominformatie" aanvragen.
    Maar dat heeft alleen maar nut, wanneer er recent huizen zijn verkocht, in de buurt waarvan je de prijzen wilt weten.


    >>LINK<<


    Nee niet, buitengebied
    Geen huizen in de buurt verkocht
  8. Geanna
    Binnen

    Toon alleen de berichten van Geanna
    quote:
    Dit schreef Dianaa
    Het is een rare rollercoaster
    We zijn er aan toe
    Maar het is zo emotioneel
    Het is ons ouderlijk huis, we hebben onze kinderjaren en jeugd daar doorgebracht. Iedere zaterdag komen we daar samen. Straks is die vaste plek weg. Dan zijn onze zaterdagen weer van onszelf. Moeten we ons best doen om elkaar te zien. Vaker dan verjaardagen Smile

    Komt vast goed.
    Al is het/kán het wel raar/wennen zijn, je ouderlijk huis 'kwijt' te zijn.

    Maar, ook dat komt goed. 🌼



  9. Jako
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jako
    En paar jaar geleden heb ik mijn huis wel eens online laten taxeren via Calcasa. Hypotheekverstrekkers accepteren dat als je een hypotheek nodig hebt. Was toen 25 Euro en redelijk accuraat voor een indicatie van de waarde.

    Nu is dat overgenomen door "Desktoptaxatie" >>LINK<< en kost het 95 Euro.

    Op zich wel een idee als je wil vergelijken met wat een makelaar zegt.
  10. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Ik heb vorig jaar 3 makelaars uit t dorp laten komen. Het is ook maar net wat je wilt. 2 gaven een lagere prijs waarvan er bij 1 de huizen altijd snel verkopen maar dat komt omdat zijn prijs ook vaak lager zijn. Bij nr 2 had ik een goed gevoel en vind m een aardig persoon. Nr 3 gaf de prijs die wij in gedachte hadden, hij prijs iets hoger en huizen staan bij hem iets langer te koop. Met prijs van nr 3 naar nr 2 gegaan want ik gunde hem die opdracht echt maar hij bleef het aan de hoge kant vinden en zei voorzichtig ik wil t proberen. Dat vond ik niet stevig klinken en voor nr 3 gegaan en voor vraagprijs verkocht.
    Het was ons ouderlijk huis en dat is emotioneel, ik had t liefst t zelf gekocht maar de rare buurvrouw was de reden dat niet te doen.
    Mijn broer heeft de makelaars keuze bij mij gelegd
  11. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa

    Heb allang antwoord op mijn vraag Smile
    Maar de foto's moeten nog gemaakt worden, en er zijn al 2 gegadigden doorverwezen naar de makelaar die we gekozen hebben. Huis komt gewoon op Funda hoor, andere mensen moeten ook een kans Smile
  12. Jako
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jako
    Nu al twee. De tam tam is blijkbaar al genoeg Smile
    Inderdaad ook op Funda. Flink wat bezichtigen ook straks waarschijnlijk.

    Heb je ook iets afgesproken wanneer er (over) geboden wordt? Hoe dat dan gaat? Na bezichtiging bieden tot een bepaalde datum ofzo?

    Benieuwd hoe snel het ook allemaal gaat Smile
Terug naar de lijst