Mijn vraag is eigenlijk: is het in dit tijdperk normaal dat alles aan iedereen ligt, behalve aan de fietsenwinkel zelf?
Is het normaal dat een (fietsen)winkel bij fout op fout, maar blijft wijzen naar de fabriek, een vertrokken medewerker, de vervoersdienst en
niet te vergeten...mijzelf
Ik begrijp hier niets van, en vraag mij echt af, wat is er nu zo moeilijk aan om sorry te zeggen tegen een klant?
Of is dat nu de tijd waarin wij leven? Bang voor rechtszaken o.i.d.?
Mijn ebike is 11 maanden geleden kapot gegaan. Sinds 2 weken doet ie weer!
Na tig zinloze reparaties, wachten op onderdelen enz. Is de ebike door de fabrikant (qwic) meegenomen, na mijn eerste telefoontje naar de fabrikant.
En helaas pas 3 weken later kreeg ik hem weer terug, met heel andere onderdelen dan gebruikelijk op dit type.
Valt gelukkig allemaal onder garantie ( voor mij)
Maar goed, de ebike doet het weer, na even wennen aan het nieuwe (voor mij onlogische) schakelsysteem.
Maar is het nu echt zo idioot dat ik minimaal excuses van de verkopende winkel/eigenaren verwacht? Die voorheen heel vriendelijk naar mij waren.
Mijn klachten zijn veelvuldig:
geen goede vervangende fietsen
geen contact met mij opnemen als een reparatie langer duurt
iedere keer behandeld worden of ze mij niet kennen. En dan mag de nieuwste stagiaire of medewerker vragen: Mag ik uw postcode? Mag ik uw naam nog een keer?
Meerdere keren zeggen dat ik niet kan schakelen, fietsen oid
Door de reparaties heb ik steeds het reguliere onderhoud uitgesteld. En nu verwachten dat ik een onderhoudsbeurt a 150 euri door hun laat uitvoeren, binnen 2 weken nadat ik de fiets teruggekregen heb. Terwijl na vele reparaties de ebike iedere keer een beetje slechter fietste, en ik dan weer moest wachten tot ze weer....enz.
Net alleen een gesprekje gehad met de monteur die van mij geeist had dat hij de spaken moest spannen van qwic, binnen 3 weken.
Echt hij doet aardig, maar ondertussen gewoon doorgaan met iedereen de schuld te geven, behalve de winkel zelf.
Ik hoop dat ik echt de slechtst mogelijke ervaring heb. Maar vraag het hier toch even na, is dit nu een 'normale/ meervoorkomende houding naar klanten toe?
Nee bij mijn fietsenwinkel gaat het er erg vriendelijk aan toe. En aldoor zeggen ze dat ik tussendoor altijd langs mag komen als er iets met mijn fiets is.
Voordat ik mijn nieuwe Ebike ging kopen, heb ik wel eerst naar de reviews gekeken en ze staan erg goed bekend hier in de stad.
Dat is hier helaas ook nog goed review staat op 4.9
Hier in de buurt hoor ik wel andere verhalen ondertussen
Ze zijn echt van goed en vriendelijk binnen 1.5 jaar naar vriendelijk onbeschoft gegaan.
Ik moet iedere keer denken aan die conferance van wim zonneveld hoe die met de nieuwe vrienden van de kinderen omging, allemaal meeeten.
Ik begrijp gewoon echt niet dat iedere medewerker wel gehersenspoeld lijkt te zijn.
En na het contact van vanmiddag had ik even de gedachte dat in nederland bij meerdere bedrijven de service slechter wordt. Deze fietsenwinkel spant voor mij echt de kroon.
Mijn accu ging laatst van 21 procent naar 0. Na opladen duurde het lang dat deze van 100 procent tot lager ging.
Na de fietsenwinkel gegaan, 2 dagen later kreeg ik een sms, fiets was klaar, ik had gratis een nieuwe accu gekregen.
Nu ging vriend met mijn fiets vandaag voor een houder voor een fietscomputer. Hij gaf aan dat mijn remmen niet echt fijn remde, fietsenmaker keek en vertelde dat het zgn Corona remmen waren. Vertelde dat de fabrikant in tijd van Corona andere, slechtere remmen op de fietsen had gezet ivm leverproblemen van de juiste remmen. De fietsenwinkel ging nu bij de fabrikant nieuwe, goede remmen regelen (gratis).
Het gekke is.... dat was ik van de winkel ook gewend deze eigenaren hebben deze winkel nog geen 5 jaar geleden overgenomen.
En fijn om te lezen dat elders nog steeds goeie ervaringen zijn
Ik hoop dat deze fiets het nog even goed blijft doen. Maar gezien de emotionele lading in mij zelf tav al het gedoe, ws toch maar elders inruilen voor een goede ebike.
Ik wil het altijd graag begrijpen, de drijfveren van de eigenaren. Ik kan er wel een aantal bedenken, nieuw idioot groot pand, binnen 1.5 jaar van 5 werknemers naar minstens 20 ws 30 of meer. Een bagger/zeer klantonvriendelijk computersysteem enz.
En de klanten blijven van zelf weg, met het grdrag wat ze nu vertonen. Want het zou echt wel heel vreemd zijn als dit alleen naar mij gebeurd.(is niet zo , weet ik via via.)