Er moet een lamp aan het plafond komen, maar het gat in het plafond is groter dan wenselijk.
Bij het vastzetten van het " ijzertje" boor je net op de rand.
Is hier een praktische oplossing voor?
Lamp ophangen, gat in plafond is groot.
Onderwerp van Marlies
-
-
Draagbeugels zijn er in verschillende maten
14 jun '23 - 14:07:42 -
quote:
Dit schreef Carla-S
Draagbeugels zijn er in verschillende maten
Dan past de lamp er niet meer overheen.
14 jun '23 - 14:16:26 -
Past het om de draagbeugel van de lamp diagonaal op de plafonddoos te monteren.
Waarbij gebruik maakt van de 2 schroefjes die al in de deksel van de plafonddoos zitten of anders 2 langere hiervoor aanschaft.14 jun '23 - 14:25:20 -
quote:
Dit schreef Sloffie
Past het om de draagbeugel van de lamp diagonaal op de plafonddoos te monteren.
Waarbij gebruik maakt van de 2 schroefjes die al in de deksel van de plafonddoos zitten of anders 2 langere hiervoor aanschaft.
Ik neem aan dat je dan de deksel verwijdert?14 jun '23 - 14:29:55 -
of langere schroeven nemen
14 jun '23 - 16:14:41 -
of het plaatje verwijderen en een smalle lat erin en daaraan bevestigen
14 jun '23 - 16:16:13 -
2 stukjes draadeinde M3 en 4 (6) moeren M3.
Schroef 1 vervangen door draadeind. Deksel vastzetten met moertje. Eventueel dubbele moer.
Schroef 2 vervangen door draadeind. Deksel vastzetten met moertje. Als je bij schroef 1 een dubbele moer gedaan hebt, dan hier ook,
Lampbeugel over de 2 draadeinden plaatsen en lampbeugel vastzetten meb behulp van 2 moeren.
Succes.14 jun '23 - 17:09:25 -
quote:
Dit schreef Arreslee
2 stukjes draadeinde M3 en 4 (6) moeren M3.
Schroef 1 vervangen door draadeind. Deksel vastzetten met moertje. Eventueel dubbele moer.
Schroef 2 vervangen door draadeind. Deksel vastzetten met moertje. Als je bij schroef 1 een dubbele moer gedaan hebt, dan hier ook,
Lampbeugel over de 2 draadeinden plaatsen en lampbeugel vastzetten meb behulp van 2 moeren.
Succes.
Ah top, nu hopen dat de openingen in de draagbeugel overeen komen met de plek van de schroeven in het afdekplaatje.
Is m3 de standaard maat voor afdekplaatjes?14 jun '23 - 17:21:07 -
Ik ben nu niet in Nederland, maar volgens mij wel
Anders verwijder je een schroef en even opmeten met schuifmaat of een rolmaat. Verschil tussen M2,3 of 4 is duidelijk zichtbaar.14 jun '23 - 21:04:46 -
quote:
Dit schreef Arreslee
Ik ben nu niet in Nederland, maar volgens mij wel
Anders verwijder je een schroef en even opmeten met schuifmaat of een rolmaat. Verschil tussen M2,3 of 4 is duidelijk zichtbaar.
Ga ik doen, dank je!14 jun '23 - 21:20:30 -
Ik vind het knap dat je begrijpt waar de schrijvers hierboven het over hebben
16 jun '23 - 16:43:27