Ik denk dat repareren de meest logische optie is, maar wellicht mis ik nog briljante ingevingen.
Gisteren stond ik wederom bij de garage. Twee weken terug een pakking laten vervangen. Balen, maar ok. Gisteren toch weer olie. Achteraf gezien geen enorme plas,maar toch genoeg om het ongemakkelijk te laten zijn, zo op straat. Korte samenvatting; koppakking, geschatte kosten 700 euro. Ik heb er al 650 aan uit gegeven dit jaar en ik kocht m ooit voor 1250. Ik was er belabberd van.
Monteur geeft aan dat het wel lekt, maar geen bloedspoed heeft.
In juli ga ik op vakantie. Met de auto, naar Frankrijk. Ik wil dus niet zo weg. Zonder vakantie had ik de auto minimaal gebruikt. Ik kan lopend naar het werk, met de trein naar school, mijn ouders wonen om de hoek. Ik zou dan de olie regelmatig checken en uitzingen tot einde jaar en dan zou ik zeer waarschijnlijk wel iets budget hebben voor een andere auto in een prijsklasse tot 5000. Maar dat is nu niet aan de orde. Ik heb gekeken wat een huurauto kost voor die tijd, maar met een kleine auto en de kilometers/ brandstof zit ik ook met gemak op 700 euro. Met de trein zelfs op minimaal 1000 euro retour. Vakantie cancelen is geen optie, is,al geboekt en een alternatief in NL is minstens zo duur.
Daarnaast dilemma 2; einde jaar weet ik of ik een vast contract heb of weg moet. Ik vind het geen fijn idee om in het laatste geval, mijn resereves aan te spreken voor een auto. Stel dat ik niet direct ies anders ga vinden?
Er zijn dus wat hobbels waardoor het (voor mij) een hoofdbreker is. Ik denk dat laten repareren het meest " voordelig" zal zijn. Hoe zien jullie dat?
Je hebt het 2 weken geleden laten vervangen en nu lekt het weer? Hoe dan?
Ik zou met zo’n auto geen lange stukken gaan rijden. Dan maar een auto huren. Je wilt die onzekerheid onderweg toch niet?
Of andere vakantiebestemming, dichterbij huis- is dat een optie?
Edit;
In de auto zitten op verschillende plekken pakkingen. De pakking die heb laten vervangen zit " bovenop" het motorblok en is minder arbeidsintensief. Deze is nog kurkdroog en dus goed vervangen. De pakking waar het nu om gaat zit onderin, waardoor alles eruit moet. Dat valt niet onder de eerdere reparatie.
Ik zou iig iid worden van de ANWB. Dat zou mij rust geven. Zeker in het buitenland.
Miss kun je van iemand een auto lenen voor die periode? Van familie of vrienden?
Succes iig. Ik hoop voor je dat het opgelost wordt.
Nu ga je dus meer aan reparatie uitgeven dan dat de auto je ooit gekost heeft. Zonder de garantie dat dit de laatste reparatie is.
Persoonlijk zou ik er nooit mee naar Frankrijk rijden.
Ik zou gaan voor huren. Zoals de monteur zegt, geen bloedspoed, hopen dat je auto het uithoudt tot het einde van het jaar.
Bekijk private lease is. Een vriendin had ook een oude auto met trubbels. En heeft nu al een paar jaar via private lease een nieuwe auto zonder zorgen.
Ik heb geen eigen auto, maar ben al jaren deelnemer van een autodelen project (mywheels, voorheen Wheels4All).
Wanneer je weinig rijdt, vallen de hogere kilometer kosten mee in vergelijking met bijkomende kosten van een eigen auto ( wegenbelasting, verzekering, onderhoud).
En je zit niet vast aan een contract zoals bij private lease, dus kun je aan het einde van dit jaar beslissen of je toch voor andere eigen auto gaat of niet.
quote:Dit schreef malva Bekijk private lease is. Een vriendin had ook een oude auto met trubbels. En heeft nu al een paar jaar via private lease een nieuwe auto zonder zorgen.
Het nadeel van private lease is dat je er jaren aan vastzit. Afkopen is duur.
quote:Dit schreef Marlies Nu ga je dus meer aan reparatie uitgeven dan dat de auto je ooit gekost heeft. Zonder de garantie dat dit de laatste reparatie is.
Persoonlijk zou ik er nooit mee naar Frankrijk rijden.
Ik zou gaan voor huren. Zoals de monteur zegt, geen bloedspoed, hopen dat je auto het uithoudt tot het einde van het jaar.
Ellendig, zulke dingen.
Op zichzelf is het niet erg om meer uit te gevennaan reparatie dan aan aanschaf - zolang de jaarlijkse kosten redelijk blijven.
Ik heb in een losjes vergelijkbare situatie een andere auto gekocht, vooral om van het gedoe af te zijn (chronische issues met de koeling). Gren zin om op een ongelegen moment de WW te moeten bellen. Maar ik had het budget om een ca 5 jaar oude tweedehands te kopen.
quote:Dit schreef Tinus
Het nadeel van private lease is dat je er jaren aan vastzit. Afkopen is duur.
Ze vraagt om andere mogelijkheden. Ik geef een voorbeeld uit eigen omgeving.
Naast alle theoretisch bekende nadelen van wat dan ook.
Ik acht haar in staat om zelf afwegingen te maken.
Ga ajb iets nuttigers doen ipv als goeroebetweter alles af te schieten wat een ander hier durft te schrijven.