Ik heb bovengenoemd apparaat, maar drink zelf zelden koffie. Het is vooral voor bezoek. Nu heb ik nieuwe cups nodig en ben aan het kijken naar eigen merk cups. Wat belangrijk is, is dat het 'dekseltje' van aluminium is. Plastic kan apparaat op den duur beschadigen. Supermarkten geven weinig info over her dekseltje. Vaak is de cup zelf wel van aluminium, maar het belangrijkste deel niet.
quote:Dit schreef Jacqueline_69
Douwe Egberts is ook lekker en goedkoper.
Inderdaad. En bij de Medikamente Die Grenze hebben ze Starbucks voor weinig. Nescafe vind ik ook prima.
Plus en Lidl vind ik niks en ook al schrijven ze aluminium, sommigen heb ik echt mijn twijfels over.
Regelmatig ook wel van alles in de aanbieding bij diverse supermarkten.
Kwaliteit en smaak van Nespresso overtreft echter wel alles vind ik zelf.
Lidl cups
Koffie is gebrand door de beste koffiebrander van Nederland.
Cupjes zijn van kunststof, maar onderzijde en bovenzijde van alu en werken dus perfect.
De koffiecups van Nescafe voor de Nespressomachines en die van de Starbucks zijn volgens mijn dochter geschikt voor de Nespresso apparaten. Ze heeft jaren in Nespressowinkels gewerkt.
Natuurlijk kun je iedere koffiecup in zo'n apparaat stoppen, maar volgens dochter komt dat de levensduur niet ten goede.
Ik koop altijd een voorraad als ik ze in een supermarkt in de aanbieding zie. Vaak twee doosjes voor rond de €5,-. Bij AH krijg ik die aanbieding dan vaak een paar weken later weer in mijn bonusbox.
Bedankt voor de tips! Lidl heb ik hier helaas niet. Ik las elders dat die van de Jumbo zelf ook geschikt zjjn, ook qua smaak, dus daar morgen maar eens naar kijken.
Hoe lang zouden ze houdbaar zijn? geldt hiervoor echt de 'houdbaarheidsdatum' of is het daarna ook nog te gebruiken?
Cups zijn luchtdicht verpakt en op de meesten staat een houdbaarheidsdatum van 1 jaar. En misschien ook nog wel langer vanwege die luchtdichte verpakking. Maar dat lijkt me een kwestie van uitproberen.
quote:Dit schreef Yaris Bedankt voor de tips! Lidl heb ik hier helaas niet. Ik las elders dat die van de Jumbo zelf ook geschikt zjjn, ook qua smaak, dus daar morgen maar eens naar kijken.
Hoe lang zouden ze houdbaar zijn? geldt hiervoor echt de 'houdbaarheidsdatum' of is het daarna ook nog te gebruiken?
Je kan ze gerust nog een tijd gebruiken als ze over datum zijn.
Alleen als je een heel goed smaakgevoel hebt en veel koffie drinkt, dan zou je het kunnen proeven.
Een beetje muf zei dan de directeur van onze branderij.