In plaats van zonnepanelen laten plaatsen, is hij nu offertes aan het aanvragen voor nieuw dak (groot vrijstaand huis met zadeldak (?)) Die is er inderdaad niet heel goed aan toe, maar kon nog wel wat jaartjes mee.
Hij baalde enorm (zacht uitgedrukt), want heeft elektrische auto en wilde airco laten plaatsen . Niet alleen voor koelen, maar ook voor verwarmen in de winter.
Zo zie je maar. Twee verschillende bedrijven die komen kijken en zeggen dat het kan. Dan komen de monteurs en blijkt het heel anders te zijn.
quote:Dit schreef Inge65
Ze adviseren voor mijn huishouden 7 panelen. Ik wil er 8, wil tzt misschien een oplader voor een elektrische auto.
Met dat laatste in gedachte hebben wij ze laten plaatsen, maar eer dat laaste zover is hebben we nu genoeg aan 6, er is ruimte voor meer
maar dat zien we t.z.t. wel .
quote:Dit schreef Inge65
Ze adviseren voor mijn huishouden 7 panelen. Ik wil er 8, wil tzt misschien een oplader voor een elektrische auto.
Voor het opladen van een elektrische auto heb je meer dan 1 zonnepaneel nodig. Daar zijn rekenmodules voor. Afhankelijk van de elektrische auto die je kiest, het aantal km per jaar dat je rijdt.
Voor het opladen van een elektrische auto heb je meer dan 1 zonnepaneel nodig. Daar zijn rekenmodules voor. Afhankelijk van de elektrische auto die je kiest, het aantal km per jaar dat je rijdt.
quote:Dit schreef robinet 9 panelen glas/glas met ieder een eigen micro omvormer €8900,-- Ik heb het idee dat het alleen maar duurder wordt.
Jeetje wat duur.
Ik heb ze nu 4 1/2 jaar.
10 panelen waarmee ik dit jaar bijna 3000 kwh heb opgewekt. Ik zou met minder panelen toekunnen.
Houd er rekening mee dat de salderingsregeling wordt afgeschaft / afgebouwd.
Jeetje wat duur.
Ik heb ze nu 4 1/2 jaar.
10 panelen waarmee ik dit jaar bijna 3000 kwh heb opgewekt. Ik zou met minder panelen toekunnen.
Houd er rekening mee dat de salderingsregeling wordt afgeschaft / afgebouwd.
ik heb 9 micro omvormers. glas/glas panelen die veel minder snel gaan degraderen. Mijn systeem kan straks aangesloten worden op de thuis accu.
Mooi gedaan. Als ik iets wil wil ik het nu. Vereniging eigen huis duurde mij dan toch te lang. Heb er wel naar gekeken, maar er was geen inschrijving (meer) mogelijk
Mooi gedaan. Als ik iets wil wil ik het nu. Vereniging eigen huis duurde mij dan toch te lang. Heb er wel naar gekeken, maar er was geen inschrijving (meer) mogelijk
Ja, duurt idd wel erg lang.
Ik wil ze ook voor thuisgebruik. Jammer van die saldering, maar dat was toch nooit het doel.
quote:Dit schreef robinet 9 panelen glas/glas met ieder een eigen micro omvormer €8900,-- Ik heb het idee dat het alleen maar duurder wordt.
Mijn aanschaf (half 2022 besteld) 14 panelen met ieder paneel een micro omvormer en 2 dakvlakken (wat ook een kleine meerprijs was) en ombouw meterkast. All-in: 7500,- exclusief BTW (btw kan terug gevraagd worden).
Inmiddels zijn de 360Wp panelen geplaatst. Ben erg tevreden over Solar Concept via Vereninging Eigenhuis.
Eigenhuiis checkt het opleverrapport en geeft dan toestemming aan Solar Concept dat ze de faktuur kunnen sturen. Ik had 1 opmerking, en dat werd vrij snel daarna opgelost. Vakkundige monteurs die netjes werken. En een duidelijke comminucatie met Solar Concept.
Panelen die men nu aanbied kunnen iets duurder zijn, maar ook de opbrengst per paneel is iets hoger geworden.