Het prijsplafond wordt ingevoerd
De tijdelijke btw van 9% gaat terug naar 21%
De energiebelasting gaat omhoog en de vermindering energiebelasting daalt
De Opslag Duurzame Energie vervalt als aparte belasting en wordt toegevoegd aan de energiebelasting
De netbeheerkosten gaan omhoog, deze verschillen per netbeheerder
Dit staat in de mail die ik van mijn energieleverancier kreeg.
Niet normaal toch?
quote:Dit schreef EllesB Het prijsplafond wordt ingevoerd
De tijdelijke btw van 9% gaat terug naar 21%
De energiebelasting gaat omhoog en de vermindering energiebelasting daalt
De Opslag Duurzame Energie vervalt als aparte belasting en wordt toegevoegd aan de energiebelasting
De netbeheerkosten gaan omhoog, deze verschillen per netbeheerder
Dit staat in de mail die ik van mijn energieleverancier kreeg.
Niet normaal toch?
Wat is daar niet normaal aan.
De energiebelasting voor stroom wordt verhoogd naar € 0,15245 per kWh. De energiebelasting op gas wordt verhoogd naar € 0,59266 per m3. Het prijsplafond vervangt deze tijdelijke maatregelen en beschermt beter tegen verdere prijsstijgingen. Wij verwerken deze maatregelen automatisch op je jaar- of eindnota.
Dit rekent budget energie. Netwerkkosten zijn 5,99 per maand
Was ook al zo dus veranderd niet.
De BTW was al bekend dat ze weer 21% zou worden, dus die verbaasd me niet. Energiebelasting gaat idd omhoog, maar ODE vervalt ik zou even moeten kijken wat daarin andwrs is tov de maanden ervoor. Door het prijsplafond maakt het onder de 1200m3 weinig uit.
Ik vind het niet normaal van de overheid dat ze dit door laten gaan. In deze tijd zou het op zijn plaats zijn als de belasting laag bleef en dat de energiebelasting ook lager bleef.
Ik vind het niet normaal van de overheid dat ze dit door laten gaan. In deze tijd zou het op zijn plaats zijn als de belasting laag bleef en dat de energiebelasting ook lager bleef.
De reden van de 21% weer ik niet. Het is een jaar lager geweest nu is het weer wat het altijd was.
Maar prijsplafond is inclusief de belastingen, dus zolang je daar onder blijft is er weinig aan de hand. De energiebelasting, heb ik bij mijzelf nagekeken, is maar 2ct omhoog, heb je al gekeken wat dat bij jou is. Ik vind dat niet schokkend.