quote:Dit schreef Marlies
Dat je meer gaat betalen komt toch door de hogere kosten.
Zo te lezen doe je het netjes.
Yep, ik ben al van het idee afgestapt dat ik met hetzelfde termijnbedrag als vorig jaar kan doen. Ik blijf zo doorgaan. December maand verwarm ik via mijn airco stuk goedkoper dan gas. Vanaf januari doe ik dat niet meer want ik kom met mijn kwh al boven het energie plafond.
Ik snap echt niets van mijn voorgestelde maandbedrag. In november had ik veel minder kosten dan het maandbedrag dat ik betaal. De maanden ervoor verbruikte ik zo'n 10 procent. Nu al geeft de app aan dat ik een flink bedrag terug ga krijgen. Hoe komen ze in hemelsnaam aan het bedrag dat ik moet betalen?
quote:Dit schreef Marlies Ik snap echt niets van mijn voorgestelde maandbedrag. In november had ik veel minder kosten dan het maandbedrag dat ik betaal. De maanden ervoor verbruikte ik zo'n 10 procent. Nu al geeft de app aan dat ik een flink bedrag terug ga krijgen. Hoe komen ze in hemelsnaam aan het bedrag dat ik moet betalen?
September 12 euro minder door verbruik/kosten
Oktober 9 euro minder door verbruik/kosten
November 30 euro meer door verbruik/kosten
Door deze meer/minder kosten ga ik echt niet meer voorschot betalen en zeker niet een extreem bedrag. Ik houd in de gaten, wat het verbruik aan kosten is per maand en zorg dat de 2 x 190 in speciale spaarpotje op spaarrekening blijft staan voor ik eventueel moet bijbetalen.
13 euro meer is geen 75 euro wat je nu per maand meer betaald.
Die €13,-- meer is in verhouding met vorig jaar. Ik snap ook wel dat ze bij Vattenfall geen glazen bol hebben en dat je daarom per maand meer betaal. Om risico's uit te sluiten. Ik ben nog nooi boven mijn €260,-- maand bedrag gekomen, en toch is de prognose dat ik fors moet bij betalen. Daar wordt je toch nerveus van.
Maar goed mensen, mijn airco staat te snorren. Vanaf volgende week weet ik meer m.b.t. het energie plafond en het daaraan gekoppelde maandbedrag.
In de vattenfall app is het nieuwe maandbedrag bekend bij het prijsplafond. Ik mag mijn maandbedrag van €260,-- naar €152,-- verlagen. Ik ben er nog niet aan uit of ik dit ga doen.
quote:Dit schreef robinet In de vattenfall app is het nieuwe maandbedrag bekend bij het prijsplafond. Ik mag mijn maandbedrag van €260,-- naar €152,-- verlagen. Ik ben er nog niet aan uit of ik dit ga doen.
Ik mocht van 275 naar 125. Ik heb het op 175 gezet, voelde net even beter