Nu beschuldigt een spammer me eropeens van dat ik een spammer zou zijn. Moet niet gekker worden...
Mail is verstuurd namens info.verifier@t-mobile.nl; alleen de link in de mail verwijst naar een vage website.
quote:
Uw account dreigt opgeheven te worden
Beste klant,
T-Mobile kampt de laatste tijd met veel spam accounts. Spam accounts zijn schadelijk tegenover de consument omdat deze accounts vaak bedoeld zijn om schade te brengen aan andere.
Uw account is mogelijk een spam account. Alle spam accounts die worden gedecteerd in onze database worden binnen 7 werkdagen gedeactiveerd.
Is uw account geen spam account? Dan kunt u uw account verifiëren.
[verifieer mijn account]
T-Mobile Libertel B.V. Postbus 1500 6201 BM Maastricht KvK: 14052264 Telefoon: 0800-0094 Buitenland: +31 6 54 50 01 00
Euh... T-Mobile Libertel? Libertel is onderdeel van Vodafone en heeft dus niets met T-Mobile te maken. KvK-nummer en postadres zijn inderdaad van Vodafone Libertel. Als je iemand wilt belazeren, doe het dan wel een beetje geloofwaardig...
-
9 feb '22 - 09:29:51
-
En ook de Neppelastingdienst laat weer van zich horen:
quote:
[Herinnering] Uw teruggave staat klaar
Geachte heer/mevrouw,
Na de laatste jaarlijkse berekening van uw fiscale activiteit, hebben wij vastgesteld dat u in aanmerking komt voor een terugbetaling. U ontvangt nog 637,45 EUR.
Uw fiscale terugbetaling kan alleen op uw betaalrekening worden bijgeschreven als wij beschikken over de juiste gegevens.
Klik hier om uw aanvraag in te dienen.
Met vriendelijke groet,
MijnOverheid
In de footer van de mail wordt dan wel weer een grappige opmerking gemaakt:
quote:
MijnOverheid stuurt geen notificaties met een link naar de website. Dit is om te voorkomen dat u met valse e-mailnotificaties naar een namaak-website wordt geleid (zogenaamde phishing). Neem daarom het webadres van MijnOverheid op in uw Favorieten en ga altijd van daaruit naar de website. Ontvangt u toch een e-mailnotificatie met daarin een link, dan is deze dus nooit van MijnOverheid.
Maar ze gaan er natuurlijk vanuit dat toch nooit iemand die standaard meuk leest.9 feb '22 - 09:36:32 -
Mail gehad van de GGD? 'Klik niet op de link!'
Criminelen sturen e-mails rond uit naam van de GGD om aan mensen hun bankgegevens te komen. Dat meldt de GGD GHOR Nederland, de koepelorganisatie van de 25 gezondheidsdiensten in Nederland.
In de mail staat dat de ontvanger in de buurt is geweest van een aantal mensen die positief is getest op het coronavirus. Mensen worden gevraagd om zo snel mogelijk een testafspraak te maken door te klikken op een afspraaklink. Maar die link leidt naar een valse website. Daar wordt gevraagd in te loggen met de persoonlijke bankgegevens, die de criminelen daardoor in handen krijgen.
Maken mensen geen testafspraak, dan wordt een 'quarantaine bestrijdingsteam' naar het desbetreffende woonadres gestuurd, zo staat in de mail vermeld. De GGD GHOR Nederland noemt dit soort oplichtingspraktijken 'pure fraude' en roept op niet op de link in de mails te klikken.
Ook valse telefoontjes
Naast de e-mailberichten wordt melding gemaakt van valse telefoontjes uit naam van de GGD. Ook op deze manier proberen criminelen aan bankgegevens of BSN-nummers te komen. "Plegers van deze telefoontjes refereren bijvoorbeeld aan een positieve test die je onlangs hebt gehad bij een GGD. Omdat heel veel mensen positief getest zijn, is de kans dat dit in jouw geval ook zo is." De gezondheidsorganisatie benadrukt dat er nooit wordt gevraagd om bankgegevens en het volledige BSN-nummer. Alleen ter controle kunnen de laatste drie cijfers van een persoonlijk BSN-nummer worden gevraagd.
Het is niet bekend hoeveel mensen de nepmails hebben gekregen en hoe vaak bankgegevens zijn buitgemaakt door criminelen.
>>LINK<<
17 feb '22 - 21:11:11 -
Nieuwe oplichtingstruc op Facebook Marketplace: "Maak een PostNL-verzendlabel via Facebook"
Koop of verkoop jij weleens iets via Facebook Marketplace? Dan moet je goed opletten: er is een nieuwe oplichtingstruc opgedoken! Oplichters vragen jou via WhatsApp om naar een valse 'Facebook'-pagina te gaan waar je een PostNL-verzendlabel kunt maken. Dat klinkt in theorie best handig, maar in werkelijkheid geef je daarmee inloggegevens voor internetbankieren aan oplichters. Hoe werkt het, en waar moet je op letten? Dat leggen we uit in dit artikel.
Je komt via Facebook Marketplace in contact met een verkoper die iets aanbiedt waar je in geïnteresseerd bent. Er worden wat berichten uitgewisseld, jullie worden het snel eens over de prijs, en vervolgens is het slechts een kwestie van de formaliteiten afwikkelen, zoals de betaling en verzending. En juist daar gaat het mis.
De zogenaamde verkoper vraagt jou op een zeker ogenblik namelijk om een PostNL-verzendlabel te maken via Facebook. Je krijgt een link naar een valse website toegestuurd en daar moet je even inloggen op je bankrekening, zodat je de verzendkosten voor het product vooraf al betaalt. Althans, dat is het excuus. Zo gaat zo'n gesprek eraan toe:
Wat zit er achter deze link?
De oplichter verwijst je in dit geval naar het domein uworddoorgestuurd.link/pay/facebook. Op het moment van schrijven is deze link nog actief, al zal het vermoedelijk niet al te lang meer duren voordat deze site uit de lucht wordt gehaald. Vervangende domeinnamen staan ongetwijfeld al klaar om in dat geval te worden gebruikt. Het spreekt voor zich dat wij afraden om deze site zelf te bezoeken.
Lees verder via de link........
>>LINK<<
25 feb '22 - 11:36:10 -
Geachte heer/mevrouw,
U komt nog in aanmerking voor een terugbetaling van uw fiscale activiteit van 2021-2022.
Om deze terugbetaling van €164,94,- te ontvangen dient u uw rekening te bevestigen via ..................
Na het voldoen van de bevestiging ontvangt u de terugbetaling binnen 3 werkdagen.
Met vriendelijke groet,
Mijn Overheid28 feb '22 - 16:27:37 -
Gefeliciteerd
Zeshonderdduizend euro is aan u geschonken door Naul Family die won
Euro-Millions Jackpot van €190 miljoen op 19 februari 2019. Stuur een e-mail naar
deze e-mail voor meer details
Geweldig5 jul '22 - 07:15:40 -
Beste ICS Card-houder,
Uit onze administratie is gebleken dat u de twee-factor-authenticatie nog niet heeft
ingesteld. Deze beveiliging is per 1 januari ingegaan, zodat we onze klanten beter kunnen
beschermen.
Wij verzoeken u daarom om de twee-factor-authenticatie alsnog in to stellen. Mocht u dit na
1 maul nog niet hebben gedaan, dan kunt u geen gebruik meer maken van International Card Services.
Hoe activeer ik de twee-factor-authenticatie?
U activeert de twee-factor-authenticatie door uw account opnieuw to verifieren. Na het
doorlopen van de verificatie zal deze direct geactiveerd zijn. Vervolgens ontvangt u een
bevestiging per post, waarin zal staan dat de activatie succesvol is verlopen.
Mijn twee-factor-authenticatie activeren via de volgende link:
Met vriendeliike groet,
International Card Services BV29 jul '22 - 19:14:33 -
quote:
From: Kamer van Koophandel [eenofander@debiel.adres]
Subject: Berichtgeving data
To: [niet het adres dat de KvK van mij heeft]
[KvK-logo]
Uit onze data is gebleken dat de persoonsgegevens gekoppeld aan dit emailadres: [...] onvolledig zijn ingediend.
Het is essentieel voor instanties en gemeentes om uw volledige gegevens bij ons op te kunnen vragen indien nodig.
Wij verzoeken u daar om zo spoedig mogelijk uw contactgegevens bij te werken.
Scan de QR code met de camera van uw smartphone om doorverwezen te worden om uw profielgegevens bij te werken
[QR-code]
Na aanmelding heb je gratis toegang tot alle KVK Start Events. Je ontvangt per e-mail informatie over wanneer de events plaatsvinden.
Let op!: Uw aanvraag dient voor 5 augustus 2022 te zijn ingediend.
Grappig ook dat de tekst boven de QR-code over iets compleet anders gaat dan de tekst onder de QR.1 aug '22 - 01:31:11 / 1 aug '22 - 02:03:50 -
Ze hebben het druk bij de KvK:
quote:
From: KVK [noreply-kvk@eennormaleprovider.nl]
Subject: KVK - Controleer uw account gebruik
To: [niet het adres dat de KvK van mij heeft]
[KvK-logo]
Controleer uw account
Beste heer, mevrouw,
Wegens onze nieuwe veiligheidsoverwegingen zijn al onze klanten verplicht hun meest recente (contact-)gegevens bij te werken in ons klantensysteem.
Je hoeft tijdens deze procedure niet in te loggen. Wij vragen u enkel en alleen naar de actualiteit van uw gegevens.
[gegevens bijwerken; link naar onbekende website]
Of kopieer de volgende link naar de adresbalk van je browser:
[Een of andere verificatielink die daadwerkelijk naar kvk.nl verwijst]
Met vriendelijke groet,
KVK
Dit bericht is automatisch aangemaakt en verstuurd. Je kan hier niet op reageren.
Kamer van Koophandel telefoonnummer 088 585 1 585.
Overigens grappig dat de spam beleefder is dan de normale mail die KvK stuurt: de laatste mail die ik van de KvK heb waarin ze me "beste heer/mevrouw" noemen, stamt uit 2013. Tegenwoordig laten ze de aanhef gewoon weg.1 aug '22 - 01:58:54 -
Heb deze mail doorgestuurd naar digid.
Geachte heer en/of mevrouw,
Vanaf 1 september 2022 wordt inloggen via DigiD anders. Inloggen op overheidswebsites waar DigiD is vereist kan enkel en alleen nog i.c.m eHerkenning.
eHerkenning werkt als extra beveiliging bij het inloggen. Op deze manier kunnen wij uw persoonsgegeven waarborgen.
Er wordt tijdens het inloggen een extra verificatie code per mail of per sms verzonden.
Zonder eHerkenning kunt u geen gebruik meer maken van overheidswebsites die DigiD ondersteunen.
Om zeker te zijn dat de juiste persoon eHerkenning activeert, dient u dit zelf via hier te doen.
Indien u dit niet binnen 3 werkdagen heeft geactiveert zullen wij uw toegang tot DigiD ontzeggen.
Wij hopen u voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Jasper van Loon
eHerkenning & DigiD31 aug '22 - 07:16:02 -
-
Let op,
Dit servicebericht bevat essentiële informatie die uitsluitend bestemd is voor u.
Op basis van de belasting pandemie is er door de Overheid besloten u een extra toezegging te geven voor een bedrag van 279,99 op uw belastingaangifte.
Bezoek onze website voor meer informatie over het aanvragen van de teruggave:
mijn-teruggave.be/teruggave-2022
Wij hopen u voldoende geïnformeerd te hebben en wensen u nog een prettige dag verder.
Met vriendelijke groet,
MijnOverheid
Dit is een automatisch gegenereerd e-mailericht. Reacties vragen en opmerkingen toegezonden aan de afzender van dit e-mailbericht zullen daarom niet worden beantwoord/behandeld.14 sep '22 - 14:28:08