Absoluut. Als je het na het koken loswoelt in de pan, af laat koelen en daarna direct in porties invriest ( ik gebruik daar altijd diepvrieszakjes voor, dat is makkelijker ontdooien dan een bak bevroren rijst), kun je het na ontdooien en verwarmen gebruiken alsof je het net gekookt hebt. Nasi goreng (gebakken rijst) is zelfs het lekkerste als het gemaakt wordt van koude rijst die je dan opbakt.
Ik vind m zo schattig de mini rijstkoker voor 1-3 porties
En zojuist eerste test gedaan 20 minuutjes duurde het
Zilvervliesrijst bleef n beetje stevig dus iets meer water volgende keer maar….
Nu al leuk!
quote:Dit schreef rwin Ik las toevallig ergens anders ook net over rijstkokers. Leek me wel interessant. Is het dan vooral het gemak t.o.v. pan?
Ik ging overstag omdat ik een ontzettend lieve kwart-indonesische schoondochter heb, en mijn rijst altijd zo nattig uit de gewone pan kwam
Ik vond t behoorlijk gênant dat zij mijn rijst zo moest eten
Dus tja, gemak ook, ik hoef er niet meer bij te blijven staan, t schijnt namelijk altijd goed - in elk geval beter - uit de rijstkoker te komen
Eerste proef is goed genoeg geslaagd
Nu ga ik voor mijn zoon verse vanille rijstepap proberen te maken, vind ie lekker
De pan was overigens niet prijzig, viel mij zelfs opvallend mee!
quote:Dit schreef rwin Ik las toevallig ergens anders ook net over rijstkokers. Leek me wel interessant. Is het dan vooral het gemak t.o.v. pan?
Voor mij idd gemak. Ik heb er 1 van tupperware die in de magnetron gaat en ik doe altijd maar wat met de verhoudingen. Zelfs dan komt het over het algemeen wel goed.