Vandaag een huis bezichtigd dat verwarmd wordt dmv heteluchtverwarming. Wie heeft daar ervaring mee? Voor- en nadelen? Is het eventueel gemakkelijk te vervangen door een andere manier van verwarmen?
-
7 sep '20 - 19:40:00
-
Volgens mij is het niet aan te raden bij luchtwegproblemen
Is mij verteld7 sep '20 - 19:42:02 -
Wij hadden dat vroeger thuis. Heb dat niet als naar ervaren.
Waarvoor wil je het vervangen, radiatoren en een andere ketel kost geld, hoeveel is afhankelijk van de woning. Alles moet dan aangelegd worden, leidingen in het zicht of uit het zicht is ook een verschil in prijs. Andere vormen zijn er ook nog, geen ervaring mee.
7 sep '20 - 19:47:29 -
Nooit problemen gehad met hetelucht verwarming.
Soms miste ik de radiator om wat te drogen of op te warmen, handschoenen of zoiets.7 sep '20 - 20:12:15 -
quote:
Dit schreef Bindi
Nooit problemen gehad met hetelucht verwarming.
Soms miste ik de radiator om wat te drogen of op te warmen, handschoenen of zoiets.
Al 26 jaar hetelucht verwarming. Heerlijk
Voordeel is dat er altijd luchtcirculatie in huis is. En ja, het is wel handig om de unit op tijd schoon te laten maken om schone lucht in huis te houden.
Paar jaar geleden een nieuwe unit laten plaatsen samen met een hr ketel voor warm water voor douche e.d.
Als ik van de hetelucht af wil, zou ik in iedere kamer radiatoren moeten plaatsen met de leidingen. Een aantal buren hebben daar voor gekozen. En zitten nu ook te bedenken....wat als we van het gas af moeten?
Het verbruik is m.i. goedkoop. De aanschaf van een nieuwe unit niet doirdat brink het monopoly heeft.7 sep '20 - 20:18:56 -
Ik heb ook heteluchtverwarming. Huis is zo warm.
Moet hoognodig een nieuwe unit, de huidige doet het nog maar is echt antiek. Ik ben me aan het oriënteren op een elektrische unit.7 sep '20 - 21:19:09 -
Hetelucht is fantastisch. En als je er nou een airco tussen hangt heb je zomer’s een koel huis.
7 sep '20 - 21:22:59 -
Vriendin had het, die werd gek van een zacht zuigend geluid???
7 sep '20 - 23:02:29 -
quote:
Dit schreef Lisenna
Vriendin had het, die werd gek van een zacht zuigend geluid???
Dat kan. als mijn unit weer aan onderhoud toe is, of op een andere stand staat, hoor ik heb ook. En dat kan irritant zijn.
Net na het plaatsen van de nieuwe unit....
Ppfff ben blij dat het geluid opgelost is, anders was tie toch echt het huis uitgegaan.7 sep '20 - 23:52:02 -
quote:
Dit schreef Dianaa
Volgens mij is het niet aan te raden bij luchtwegproblemen
Is mij verteld
Alle huizen met airco in Amerika hebben het. Er zijn daar niet méér luchtwegklachten volgens mij.8 sep '20 - 00:51:37 -
quote:
Dit schreef Marlies
Ik heb ook heteluchtverwarming. Huis is zo warm.
Moet hoognodig een nieuwe unit, de huidige doet het nog maar is echt antiek. Ik ben me aan het oriënteren op een elektrische unit.
Ja, het is wel sneller warm
De unit is heel groot en stond op zolder.
Van herrie geen last en regelmatig de filters schoonmaken.
Ik had wel regelmatig een vogeltje in de unit, zat aan de zijkant, en door de pijp gevallen 😯
Hebben jullie dat ook?8 sep '20 - 00:54:24 -
Geen vogeltjes gelukkig
En de nieuwe units zijn zeker de helft kleiner als de oude.8 sep '20 - 07:10:58