Waarschuwing valse emails,,,

Waarschuwing valse emails,,, 

Onderwerp van leeuwin70

BEHEERD DOOR:
rdolfijn
Terug naar de lijst
  1. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Zit wel bij Ziggo maar deze kwam binnen in mijn outlook
    En mail van hun krijg ik op mijn home mail,,,Smile
  2. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Geachte Relatie,
    De ING lanceert haar Nieuwe bankieren app. Deze is compleet vernieuwd en heeft een nieuwe
    layout, met een hoop nieuwe functies om het bankieren nog eenvoudiger te maken voor de consumenten van de ING

    Waarom een nieuwe bankieren app?
    De ING lanceert de nieuwe bankieren app om het mobiel veiliger te maken voor consumenten.
    Als bank kregen wij de afgelopen maand veel klachten over misbruik met de mobiele bankieren app
    Dit kwam door een lek in de bankieren app, deze is opgelost in de nieuwe bankieren app.
    En om het bankieren wat extra veiliger te maken heeft de ING besloten dat iedereen die de nieuwe
    bankieren app download automatische is vezekerd tegen internet fraude.

    Nieuwe bankieren app aanvragen & activeren
    Om de nieuwe bankieren app te gebruiken moet u deze als eerst aanvragen & activeren.
    Zodra u dit heeft gedaan wordt u aanvraag gecontroleerd door onze medewerkers
    Als u aanvraag is goedgekeurd ontvangt u binnen 24 uur een bevestigingscode via sms of email om
    uw nieuwe bankieren app te downloaden.
    Wij raden al onze klanten aan om de nieuwe bankieren app zo snel mogelijk te activeren
    en te installeren om fraude te verkomen.

    Aanvragen & Activeren
    Wij willen u alvast bedanken voor uw medewerking.
    En wensen u veel plezier met u nieuwe ING bankieren app.
    Met Vriendelijke groet,

    Eva Boerma
    Intenet & Mobiel Bankieren
    ING BANK N.V.
  3. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Cadeaubon accepteren van 'Pathé' pakt waanzinnig duur uit

    De dagen worden merkbaar korter: grote kans dat je wat vaker naar de bioscoop gaat. We troffen een listige 'winactie' uit naam van bioscoopketen Pathé, maar deelname kost je via je creditcard vele tientallen, zo niet honderden euro's.

    Op Twitter troffen we screenshots van berichten uit naam van 'Pathé Bioscopen', en al snel hadden we door dat het om een misleidende winactie gaat. De bioscoopketen is zogenaamd jarig en deelt uit, luidt het verhaal. De deelnemer krijgt te horen dat hij of zij één van de tien gelukkige winnaars van een cadeaubon voor twee personen is. Misschien heb je een leuke date in het vooruitzicht of stond er nog een avondje bios met vrienden of familie in de planning? Komt dat even goed uit!

    Je hebt onze social media cookies (nog) niet geaccepteerd.
    Oh oh... Deze content kun je niet delen of niet zien omdat je de social cookies (nog) niet hebt geaccepteerd. Alles zien en delen? Wijzig dan je cookie-instellingen.

    Wijzig cookie-instellingen

    Het bericht bevat een link naar een pagina waar je je cadeaubon kunt claimen, te zien op de afbeelding bovenin. Dit dient binnen 48 uur te gebeuren, anders komt de prijs te vervallen. De link is gemaakt met behulp van een zogenaamde 'url shortener', maar is in het geheel niet gebonden aan één specifieke winnaar. Je belandt namelijk op een algemene landingspagina waar je een aantal generieke vragen moet beantwoorden om te zien of je in aanmerking komt voor de 'prijs' (spoiler: het maakt niet uit wat je invult: je 'wint' altijd).

    Heeft het systeem eenmaal vastgesteld dat je in aanmerking komt voor de cadeaubon, dan verwijst je browser je naar een tweede pagina.


    De bon bevat zogenaamd een tegoed van € 35,00, maar om 'm daadwerkelijk te ontvangen, moet je € 1,50 aan administratiekosten betalen via je creditcard. Daar komt de spreekwoordelijke aap uit de mouw, want wie de kleine lettertjes leest, ziet al gauw hoe de vork precies in de steel zit:

    'Alle nieuwe klanten doen mee aan de loterij van het weergegeven actieproduct. We nemen rechtstreeks contact met u op via e-mail als u de gelukkige winnaar bent. Dit speciale aanbod gaat gepaard met een proefversie van 4 dagen voor een bijbehorende abonnementsdienst. Daarna wordt de maandelijkse abonnementsbijdrage (80 EUR) automatisch in rekening gebracht op uw creditcard.'

    Het behoeft geen nadere toelichting dat je dus helemaal niets wint en dat je bovendien op slinkse wijze wordt opgezadeld met een schimmig en schreeuwend duur abonnement op een niet nader gespecificeerde loterijdienst. Vermoedelijk kom je er ook slechts met de grootst mogelijke moeite vanaf: voor je het weet, ben je maanden verder en honderden euro's lichter.

    Opvallend detail: in het originele bericht staat dat de verzendkosten voor de cadeaubon niet zijn inbegrepen. Voor 80 euro per maand zou je denken dat deze geste er nog wel vanaf kon. Overigens geeft ook Pathé zelf aan dat zij niets met deze winactie te maken hebben. Duidelijke zaak: krijg jij het bericht dat je een bioscoopbon gewonnen hebt, dan weet je wat je te doen staat.

    >>LINK<<

  4. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    Valse sms’jes en een telefoontje ontvangen zogenaamd van Tele2

    >>LINK<<
  5. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Vervang uw verouderde bankpas



    Beste relatie,

    Uit ons systeem blijkt dat u al een lange tijd uw bankmail niet geopend heeft. Wij probeerden u erop te attenderen dat u tot op heden gebruik maakt van de verouderde betaalpas.

    Al onze klanten krijgen éénmalig de kans om gratis een vervangende betaalpas aan te vragen voor 15 november via het recycle-programma. Na deze datum vindt automatisch een verzoek plaats die ook automatisch zal worden geïncasseerd wat €39,95 bedraagt.


    > Kosteloos uw betaalpas aanvragen via recycle-programma

    De nieuwe betaalpas voldoet aan onze nieuwste veiligheidsvoorschriften. U kunt per direct een nieuwe betaalpas aanvragen via het recycle-programma.

    Bij voorbaat dank voor uw medewerking.

    Met vriendelijke groet,

    Afdeling Internetbankieren
    Rabobank N.V.



  6. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef maartje
    Valse sms’jes en een telefoontje ontvangen zogenaamd van Tele2

    >>LINK<<


    Het programma Tros opgelicht gaat er naar kijken.
  7. zonlicht
    ben hier sinds april 2000

    Toon alleen de berichten van zonlicht
    Datum: 12 Nov 2019 11:53:23 +0100
    Van: ABN AMRO

    Geachte heer/mevrouw

    Na de nieuwe update van de online omgeving is het voor sommige klanten niet meer mogelijk om veilig gebruik te maken van het internetbankieren met het oudere type betaalproduct. Wij verzoeken u om zo snel mogelijk uw verouderde betaalpas te vervangen.

    ABN AMRO denkt groen!
    Snel en voordelig uw betaalpas vervangen? Wij hebben een recycle punt opgezet in ons hoofdkantoor te Rotterdam. Recycle uw betaalpas vóór 15 November en doe mee met het recycleproject en ontvang uw vernieuwde betaalproduct geheel kosteloos!

    Mijn betaalpas kosteloos vervangen

    Nadat u uw verouderde betaalpas heeft opgestuurd ontvangt u binnen 2 werkdagen uw nieuwe betaalpas. Uw betaalpas word geleverd door PostNL. U hoeft hiervoor niet thuis te zijn.

    Met vriendelijke groet,

    ABN AMRO Bank N.V.
    Afdeling Bankzaken
  8. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Uit ons systeem blijkt dat u al een lange tijd uw bankmail niet geopend heeft. Wij probeerden u
    erop te attenderen dat u tot op heden gebruikt maakt van de verouderde Rabo bankpas.

    Al onze cliënten krijgen éénmalig de kans om gratis een vervangende bankpas aan te vragen voor
    1 december 2019. Na deze datum vind automatisch een verzoek plaats die ook automatisch zal
    worden geïncasseerd wat € 31,95,- bedraagt.

    › Online uw betaalpas aanvragen

    De nieuwe betaalpas voldoet aan onze nieuwste veiligheidsvoorschriften. U kunt per direct uw
    nieuwe betaalpas aanvragen via het online formulier in internetbankieren.

    Houdt tijdens de aanvraag uw scanner gereed hierop verschijnt precies welke stap wordt uitgevoerd.

    Let op: Zorg dat u alle gegevens naar waarheid invult.

    Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

    Met vriendelijke groet,
    Rabobank Twente Oost

    Richard de Way MBA
    directeur Particulieren en Private Banking
  9. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Dochter kreeg deze ook zaterdag,,
    Door de track en tracé code in een aparte pagina te typen kwamen we er achter dat het niet klopte,,
    Maar ook Zalando en Bpost zijn de klos hierin


    >>LINK<<


    Heb je een e-mail ontvangen uit naam van PostNL met de mededeling dat een pakketje niet bezorgd kon worden? Let dan goed op!

    Het bericht is opgemaakt in stijl van PostNL en lijkt verstuurd te zijn door het postbedrijf. Het tegendeel is echter waar, de e-mail is afkomstig van criminelen.

    PostNL Pakketpunt
    Volgens het bericht zou er geprobeerd zijn om een pakketje bij je af te leveren, maar was er niemand aanwezig om het in ontvangst te nemen. Je zou je pakket kunnen afhalen bij een PostNL Pakketpunt. Je moet volgens de mail wel de Track en Trace informatie meenemen.

    Malware
    De Track en Trace informatie kun je downloaden als je op de link in de e-mail klikt. Doe dit niet! Als je op deze link klikt, wordt een bestand gedownload. Dit is malware. Je computer wordt besmet met gevaarlijke software. Met deze software proberen criminelen mee te kijken op je computer of deze over te nemen.

    E-mailadres afzender
    De afzender van dit bericht is [email]no-reply@post. PostNL geeft aan dat de e-mails die zij versturen afkomstig zijn van een e-mailadres dat eindigt op postnl.nl. Ziet het e-mailadres van het bericht dat je hebt ontvangen er niet zo uit? Dan heb je met een valse e-mail te maken.

    Advies: verwijderen
    Als je dit bericht hebt ontvangen, verwijder het dan onmiddellijk. Twijfel je toch aan de echtheid van een dergelijke e-mail? Neem dan een kijkje op de pagina over valse e-mails op de website van PostNL.
  10. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    >>LINK<<


    Mooie site


    De jongste dagen worden internetgebruikers bedolven onder een tsunami aan phishingberichten in naam van verschillende pakjesdiensten. Omdat deze tijd van het jaar veel mensen effectief wachten op een pakje dat aan huis geleverd zal worden, is het uitkijken geblazen.

    De berichten die wij konden onderscheppen, werden in naam van bpost en Post NL verstuurd en misbruiken de logo’s van beide diensten. Het bericht ziet er op het eerste zich echt uit, maar wie beter kijkt, zal opmerken dat de afzender niet echt bpost of Post NL is en dat het referentienummer niet klopt.

    In het bericht wordt gevraagd om verzendkosten te betalen. Bij de meeste webshops zijn de verzendkosten in de prijs begrepen. Meestal weet je vooraf wel of je nog verzendkosten zal moeten betalen of niet. Informeer je daarover bij elke online aankoop zodat je niet moet twijfelen als je een verdacht bericht krijgt.

    Stuur dergelijke berichten steeds door naar verdacht@safeonweb.be en verwijder ze daarna.
  11. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Geachte relatie,

    Na meerdere meldingen naar uw bankmail te hebben verstuurd, willen wij u erop attenderen dat u nog gebruik maakt van een verouderde betaalpas. Wij zullen uw huidige betaalpas wegens veiligheidsredenen moeten blokkeren.

    Mijn betaalpas vervangen

    Waarom deze e-mail?
    U heeft t/m 31 januari 2020 de mogelijkheid om kosteloos een nieuwe betaalpas aan te vragen. Voor het aanvragen van uw betaalpas doet u het volgende:
    1. Klik op de link hierboven
    2. Volg de stappen voor het aanvragen van uw nieuwe betaalpas 

    Heeft u nog vragen? Reageer gerust op deze e-mail. We helpen u graag.

    Met vriendelijke groet,
    Rabobank Noord- en Oost-Achterhoek

    Hans van de Guchte MBA
    Directievoorzitter
  12. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70

    Help ons bij het verifiëren van uw gegevens
     

    Amsterdam 30 Januari 2020
    NL008475

     

    Geachte klant,

    Wij van De ING besteden veel tijd aan het beveiligen van ons systeem. Om veilig te kunnen bankieren
    moet u aan de nieuwste beveiligingsstandaarden voldoen.

    Waarom deze e-mail?

    Uw gegevens dienenvoor 1 februari geverifieerd te worden. Mocht u dit niet doen
    dan kan het ervoor zorgen dat u de toegang verliest van een- of meerdere apparaten voor Mobiel Bankieren.
    Wij verzoeken u daarom uw gegevens zo snel mogelijk te verifiëren


    > Direct verifiëren


    Met vriendelijke groet,

    Frank stevens
    Directeur Veilig Bankieren
Terug naar de lijst