De KOR bestaat volgend jaar niet meer.
Daarvoor komt een andere regeling, die door @Nibo al genoemd is.
Als je maar 1 opdrachtgever hebt en geen acquisitie doet, ben je meestal geen ondernemer voor de BTW.
Een vereiste voor BTW-ondernemerschap is dat je deelneemt aan het economisch verkeer wat wil zeggen dat je je diensten aanbiedt aan meer cliënten..
Maar zelfs al zou @kaatje wel onder de BTW vallen, dan geldt (vanaf volgend jaar) een vrijstelling van € 20.000.
Deze regeling is gunstig, omdat @Kaatje ws nauwelijks aftrek van btw heeft.
quote:Dit schreef MarjanvanE
Ik werk in de gehandicaptenzorg en ontvang met mijn 12,5 uur bovenstaand bedrag helaas niet...(heb er nog een contract naast bij een andere werkgever)
w.b. ontvangsten is het niet slecht lijkt me Kaatje.
Zaken er omheen ken ik niet, het lijkt me een rompslomp.
Precies, rompslomp. Zo geen zin in, zeker gezien het feit dat het me allemaal nog erg onduidelijk is en ik niet zit te wachten op de belastingdienst op mijn nek...
Het is ook geen afgebakende opdracht. Zover ik begrijp gaat het om 10 maanden per jaar. In augustus en september zijn ze gesloten. Waarom dan niet payroll of tijdelijk dienstverband?
Precies, rompslomp. Zo geen zin in, zeker gezien het feit dat het me allemaal nog erg onduidelijk is en ik niet zit te wachten op de belastingdienst op mijn nek...
Het is ook geen afgebakende opdracht. Zover ik begrijp gaat het om 10 maanden per jaar. In augustus en september zijn ze gesloten. Waarom dan niet payroll of tijdelijk dienstverband?
Heb je dat al gevraagd aan ze, of dat ook mogelijk is?
Mag ik vragen wat voor soort werk het ongeveer is?
quote:Dit schreef Tinus
Omdat ze dan werknemer is en de werkgever allerlei dingen moet regelen zoals werkgeverslasten.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit sterk riekt naar verkapt werkgeverschap. 10 maanden per jaar en de andere 2 maanden is het bedrijf gesloten? Het bedrijf biedt een ZZP-er een bedrag incl. BTW (da's wel heel bijzonder)?
Kaatje, stel de nodige vragen alsjeblieft!