Er blijven vuildeeltjes achter, die worden verspreid. Dat ontdekte ik toen ik nieuwe soepkommen meewaste. Daar zat vuil aan. Voorheen dacht ik dat hij alleen niet goed schoon waste.
Ik heb de sproeiarmen gecontroleerd en hier en daar wat gaatjes schoongemaakt. Het filter is schoongemaakt. Ik heb geen verstand van afwasmachines, hij zat in het huis waar ik sinds ruim een jaar woon.
Moet ie schoongemaakt met iets? Waarmee dan? Tips?
En als hierboven alles niet lukt, kun je het nog eens proberen met een beetje hg ontstopper. Aan de achterkant van de machine, hoef je niet te kijken of zo, maar daar zit een kunststof plaat/labyrint. Das helemaal transparant, ergens zit een klein stukje wat vanbinnen vervuild is. Wordt expres zo gemaakt, als dat vervuild is, is t einde machine. Niet te repareren, vervangen is 150 euro of meer. Ontstopper kan t schoonmaken maar lukt niet altijd.
Succes!
Ik draai hem af en toe ook hoogste programma met een eetlepel soda.
Maar het kan ook zijn dat de slangen vuil zijn waardoor de vaatwasser niet schoon wast. Daarvoor moet de machine uit elkaar en is een K klus.
Gebruik je tabletten of losse producten?
Je kunt hem ook nog leeg laten draaien, hoogste temp en met twee vaatwastabletten erin, heeft bij ons ook wel geholpen.