Kan iemand mij adviseren.: ik kreeg vandaag een factuur van uitzendbureau Unique, waar ik sinds 28-8- 2018 niet meer voor werk. Ik moet een bedrag van 744,69 euro terugbetalen voor onverschuldigd betaald salaris van december 2017. Daarbij zaten kopie?n van loonstroken, die ik zelf niet meer in mijn administratie kan uitzoeken. Ik kan bij mijnunique niet meer inloggen en ik weet dat destijds mijn werkgever daar met hun over bezig is geweest omdat hun mijn salaris in een verkeerde week hadden geboekt. Ze hebben het toen op deze manier administratief verrekend. Helaas heb ik daar zelf geen mail verkeer over en de werkgever waar ik destijds voor werkte, werkt niet meer mee aan dit onderzoek.
Mijn vraag is
1. moet ik sowieso deze factuur betalen want mijn inkomsten van 2017 zijn al lang bij de belasting verrekend?
2. Kan Unique dit zomaar doen.. ???
3. waarom ontvang ik een factuur waar ik geen opdracht voor heb gegeven..??
Destijds was het uitzendbureau je werkgever en het bedrijf de opdrachtgever. Dus alle betalingen zijn door het uzb zelf gedaan dan toch?
Lijkt mij dan een fout van hun kant en daar kan jij volgens mij niet zomaar voor opdraaien, ook al zou je het destijds ten onrechte hebben ontvangen. En als ze het kunnen bewijzen, dan zou er op zijn minst een betalingsregeling mogelijk moeten zijn. Maar nogmaals, ik vraag me echt af of dit kan....
quote:Dit schreef kaatje Destijds was het uitzendbureau je werkgever en het bedrijf de opdrachtgever. Dus alle betalingen zijn door het uzb zelf gedaan dan toch?
Lijkt mij dan een fout van hun kant en daar kan jij volgens mij niet zomaar voor opdraaien, ook al zou je het destijds ten onrechte hebben ontvangen. En als ze het kunnen bewijzen, dan zou er op zijn minst een betalingsregeling mogelijk moeten zijn. Maar nogmaals, ik vraag me echt af of dit kan....
Werk je nog steeds bij hetzelfde bedrijf?
Nee ik werk niet meer voor Unique en ook niet voor het bedrijf werk ik waar ik destijds was gedetacheerd.
Ze hebben loonstrookje meegestuurd, maar ik kan niet meer terugzien wat ik werkelijk gewerkt heb..en ik weet dat er destijds misrekenenig was in die periode en het bedrijf waar ik werkte was sowieso week 51 gesloten wegens verplichte wintersluiting. Het is toen administratief op die week gezet. Dat is toen door hun samen opgelost...
Hier misschien een linkje waar je iets aan hebt.
Als je als werknemer niet wist dat de loonbetaling niet klopte, kan de werkgever het teveel betaalde loon niet terugvorderen.
Je moet zelf wel aannemelijk maken dat je niet wist dat het niet klopte.
Dat er zoveel tijd is verstreken tussen uitbetaling en terugvordering spreekt ook niet in het voordeel van je werkgever,
(het uitzendbureau is in jouw situatie de werkgever) >>LINK<<
Zou gewoon een briefje terug schrijven dat je je er niet van bewust bent dat teveel loon is uitbetaald en dat er ook onredelijk veel tijd is verstreken tussen de loonbetaling en terugvordering, zodat voor jou niet meer redelijkerwijs is na te gaan of er teveel is uitbetaald,.
Voor de formulering van de brief zou ik eerst wel juridisch advies inwinnen bij een wetswinkel of zo.
quote:Dit schreef blonde-fee Ze hebben loonstrookje meegestuurd, maar ik kan niet meer terugzien wat ik werkelijk gewerkt heb..en ik weet dat er destijds misrekenenig was in die periode en het bedrijf waar ik werkte was sowieso week 51 gesloten wegens verplichte wintersluiting. Het is toen administratief op die week gezet. Dat is toen door hun samen opgelost...
Terugvordering kan.
Je kan ze laten weten dat voor jou niet eerder bekend was dat blijkbaar bij loonbetaling e.e.a niet goed is gegaan, je nu zelf niet meer na kan gaan hoe zij tot het bedrag van de vordering komen, dat het ook een periode langer dan een jaar geleden betreft, en een, naar ik aanneem voor hen gering bedrag. Dat je zelf meent dat in de redelijke ligt en zou getuigen van goed werkgeverschap, indien zij deze vordering laten vervallen.
Ik heb die betalingen wel gekregen, maar heb geen bewijs dat ze onterecht betaald zouden zijn. Ik liet het bedrijf voor mijn uren tekenen en diende die op hun het computersysteem van Unique in. Daarna volgde er een uitbetaling..dus ik zou niet weten wat er dan fout zou kunnen gaan?? Ik kan nu niet meer op de website van Unique omdat ik er niet meer werk..bovendien was er toen bij Unique wat misgegaan in de weekvermelding. Dat is toen administratief met mijn toenmalige bedrijfsleider en Unique opgelost op papier..ik heb daar geen mailverkeer van en ook de bedrijfsleider van toen is er niet meer werkzaam. Dus aantonen word lastig voor mij, maar ook voor hun.
quote:Dit schreef blonde-fee Ze hebben loonstrookje meegestuurd, maar ik kan niet meer terugzien wat ik werkelijk gewerkt heb..en ik weet dat er destijds misrekenenig was in die periode en het bedrijf waar ik werkte was sowieso week 51 gesloten wegens verplichte wintersluiting. .
Ik zou gewoon bluffen, zeggen dat je er niks van snapt en dat het niet kan. Omdat het toen klopte oid
Dit kost toch teveel tijd en moeite om uit te zoeken of vechten? Daar ga je toch niet aan beginnen? En als zij he t echt belangrijk vinden, zullen ze met meer bewijs over de brug moeten komen?
Ik zou gewoon bluffen, zeggen dat je er niks van snapt en dat het niet kan. Omdat het toen klopte oid
Dit kost toch teveel tijd en moeite om uit te zoeken of vechten? Daar ga je toch niet aan beginnen? En als zij he t echt belangrijk vinden, zullen ze met meer bewijs over de brug moeten komen?
Hier ga je toch geen tijd instoppen? Hun fout.
Ja, maar ze moet wel voorkomen dat ze straks een deurwaarder op de stoep heeft staan.
Dus met alleen negeren ben je er niet.
Ja, maar ze moet wel voorkomen dat ze straks een deurwaarder op de stoep heeft staan.
Dus met alleen negeren ben je er niet.
Zo snel heb je niet een deurwaarder aan de deur, daar zit nog wel een traject tussen.
Waarom niet starten met glashard ontkennen? Zeggen dat toen alles goed berekend is en dat zij nu fout zitten. Wat heb je te verliezen? Betalen kan altijd nog.