Of een organisatie christelijk is of niet, dat maakt me niet uit, ik geloof dat ik nog wel als christelijk in de boeken sta. Mij maakt het meer uit waar ik evt de juiste hulp/adviezen kan krijgen als ik dat nodig heb.
Daar ben ik wat principi?ler in. Ik heb niets met het geloof en zal dan ook niet gauw lid worden van een christelijke organisatie.
Maar ik schat zo in dat qua hulp en adviezen beide je goed kunnen helpen wanneer je het nodig mocht hebben.
quote:Dit schreef marinus Maakt naar mijn menging niet zoveel uit.FNV gaat wat eerder tot acties en stakingen over heb ik het idee. Heb wel eens foldertjes van het FNV en CNV naast elkaar gehouden (als de CAO onderhandelingen liepen ofzo). Dan staat er bij de FNV bijvoorbeeld "dit pikken wij niet" boven en bij het CNV wat gematigder. CNV heeft een christelijke grondslag, maar dat wist je waarschijnlijk al. Maar het maakt uiteindelijk niet zoveel uit of je voor het CNV of FNV kiest.. of evt een kleinere bond, de Unie bv.
Wat goed dat je bij een vakbond wilt aansluiten trouwens.
Wat je schrijft vond ik ook op Google. CNV os kleiner en maakt dat ik tot noch toe daar een voorkeur voor heb(meer onderbuikgevoel)
quote:Dit schreef Solar Na ontslag goede ervaringen met fnv gehad. goede vriendelijk juridische ondersteuning en daarnaast zelfs ook advies en een ondersteunend woordje van een vakbondbestuurder (!) (zelfs eten en wijn aan huis.)
Bij mij waren ze destijds veel minder doortastend.
Heb er achteraf wel spijt van dat ik toen niet meer heb geageerd.
Maar ben er nog wel steeds lid van.
quote:Dit schreef Solar Na ontslag goede ervaringen met fnv gehad. goede vriendelijk juridische ondersteuning en daarnaast zelfs ook advies en een ondersteunend woordje van een vakbondbestuurder (!) (zelfs eten en wijn aan huis.)