Essent rekent een opzegboete van ?100 vanwege het (blijkbaar) vroegtijdig opzeggen van een contract.
Ik ben ruim 16 jaar klant geweest
en vraag me af of het terecht is
Volgens iemand die ik aan de lijn had, is dit wettelijk geregeld , dat lijkt mij helemaal bizar
Heeft iemand hier verstand van?
Ik heb opgezegd vanwege een verhuizing. De energieleverancier van mijn partner is meeverhuisd omdat hij er eerder woonde dan ik
-
24 jan '18 - 07:25:02
-
quote:
Dit schreef Dianaa
Essent rekent een opzegboete van ?100 vanwege het (blijkbaar) vroegtijdig opzeggen van een contract.
Volgens iemand die ik aan de lijn had, is dit wettelijk geregeld , dat lijkt mij helemaal bizar
Ik heb opgezegd vanwege een verhuizing. De energieleverancier van mijn partner is meeverhuisd omdat hij er eerder woonde dan ik
Dat hangt van je contract af. Het kan wel degelijk. Ik heb bijvoorbeeld nu het voor 3 jaar vast laten zetten. Ik mag wel verhuizen, maar moet dan bij dezelfde leverancier blijven. Anders inderdaad die boete. Het staat ook wel in je contract als het goed is.24 jan '18 - 07:35:30 -
quote:
Dit schreef Dianaa
Lijkt me wat vreemd na 16 jaar.
Tenzij je opnieuw voor bijvoorbeeld 3 een contract hebt afgesloten.
Ik zou je contract er even bij zoeken.
Deze link vond ik nog. Ook bij samenwonen mogen boete rekenen. Maar niet als de looptijd van je contract voorbij is.
>>LINK<<24 jan '18 - 09:31:38 / 24 jan '18 - 09:45:59 -
Als je het kan aantonen dat je partner daar al woonde.
Kun je dat aantonen hoef je geen boete te betalen
Tenminste hebben wij zo toen geregeld bij essent24 jan '18 - 09:40:48 -
quote:
Dit schreef Dianaa
Dat je 16 jaar klant bent zegt niet zoveel als jij weer een contract hebt afgesloten voor een bepaald aantal jaar en je gaat eerder opzeggen moet je een boete betalen.
Zelf was ik al jaren bij Essent klant en werd er meerdere keren een contract voor een paar jaar aangeboden waar ik niet echt veel beter van werd en heb dat dus nooit gedaan met het voordeel dat ik ieder moment kon opzeggen, 2 jaar geleden wel overgestapt naar Essent zakelijk waar ik in meerdere opzichten beter van werd, zit er nu nog een jaar aan vast zit.24 jan '18 - 11:41:12 -
quote:
Dit schreef Rene_63
Dat je 16 jaar klant bent zegt niet zoveel als jij weer een contract hebt afgesloten voor een bepaald aantal jaar en je gaat eerder opzeggen moet je een boete betalen.
dat zal het zijn idd
kan alleen het contract niet vinden in mijn mailbox
en op de site van Essent hebben ze 'm ook verstopt
eerst de verhuizing maar afronden, termijn voor januari is betaald, dus ik heb nog even om het uit te zoeken24 jan '18 - 12:17:03 -
quote:
Dit schreef Dianaa
dat zal het zijn idd
kan alleen het contract niet vinden in mijn mailbox
en op de site van Essent hebben ze 'm ook verstopt
eerst de verhuizing maar afronden, termijn voor januari is betaald, dus ik heb nog even om het uit te zoeken
Ze kunnen alleen maar een opzegvergoeding in rekening brengen als je ingestemd hebt met een contract voor een bepaalde tijd. Helaas maakt het geen verschil als je gaat samenwonen op het adres waar al een energieovereenkomst loopt. >>LINK<<
Als je het contract niet kunt vinden, vraag dan om het bewijs hiervan aan de energieleverancier.24 jan '18 - 23:33:07