Ik geef mezelf maar even de tijd om alles uit te zoeken en ga me pas per 1 januari 2018 inschrijven bij KvK. Heb ik dit jaar in ieder geval nog geen gedoe met belasting.
Ik verwacht geen startkapitaal nodig te hebben. Ik ga hooguit opnameapparatuur aanschaffen, maar dat kost zeker geen duizenden euro's.
O.a. inspreken van commercials, bedrijfsfilms, documentaires, luisterboeken etc. Bij bepaalde producties ook wel voice-over genoemd.
Nou, ik ga je PB-en (en anders PB je mij maar, Karin) ... ik heb namelijk i.v.m. mijn vertaalwerk best hier en daar een opdrachtje in deze richting. Ik ben ook ZZP-er en heb m'n zaakjes behoorlijk goed op de rit. Heb dan ook echt wel tips over wat wel en wat niet. Help je graag!
Er is een facebookgroep zzp durf te vragen, ik lees vooral mee. Maar er komen regelmatig interessante vragen voorbij.
Als je nog helemaal blanco bent (zoals je schrijft) is wellicht het boek van Femke Hogema 'Financi?n voor zzp'ers : weten wat telt' iets voor je. Gewoon even aanvragen bij de bieb.
Er komen af en toe ook webinars voorbij / of gratis e- books...waarbij je wel je email adres moet doorgeven. Maar kun je handige tools downloaden. Kijk ook even bij kopje 'gratis', op haar website >>LINK<<