Pas op voor nepmail 'Netflix' over betaalgegevens
Uit naam van Netflix wordt een e-mail verstuurd waarin staat dat je je betaalgegevens moet updaten. Trap hier niet in!
Het bericht is in het Engels geschreven. De afzender van het bericht probeert je wijs te maken dat Netflix het geregistreerde betaalmiddel op je account probeert te autoriseren. Dit zou mislukt zijn. Het bedrijf probeert het over 24-48 uur zogenaamd nog een keer.
Betaalgegevens 'Netflix' updaten
Om je betaalgegevens te activeren, zou je deze moeten updaten. Vervolgens staat er een link waar je op dient te klikken om dit proces in gang te zetten. Onzin! Het bericht is helemaal niet van Netflix afkomstig, maar van criminelen die graag je gegevens willen onderscheppen.
Wat te doen?
Mocht je ook de genoemde e-mail krijgen van 'Netflix', negeer het bericht en verwijder dit dan direct uit je mailbox.
>>LINK<<
-
-
Kind rent in paniek naar me toe:-(. Dacht dat er iets heel ergs aan de hand was. Niks aan de hand (hoop ik) maar snap niet dat dit langs mijn beveiliging komt.
2 jun '17 - 18:23:57 -
Naam Media Markt en PostNL misbruikt in valse e-mail
De laatste tijd duiken steeds meer e-mails op die de namen van meerdere bedrijven misbruiken. Dit keer gaat het om een nepbericht van 'PostNL' over een pakket van 'Media Markt'.
In het bericht staat dat de pakketbezorger heeft getracht een pakketje van 'Media Markt' af te leveren. Dit zou niet zijn gelukt. Je dient op 'PostNL' te kijken wanneer de bezorger nog een keer langs komt.
Schadelijke software
In het bericht staat een link. Wanneer je op de link klikt, kom je op een neppagina terecht. Ook wordt een formulier gedownload. Wanneer je dit opent, loop je grote risico dat je computer wordt besmet met malware.
Advies
Negeer het bericht en verwijder dit.
>>LINK<<2 jun '17 - 18:33:56 -
Onderstaande Franse mails zijn blijkbaar phishing
Cher(e) Client(e),
Vous avez un colis au bureau de poste.
Vous disposez d'un d?lai de 48 heures pour r?cup?rer votre colis ,Sinon il sera retourn? ? l'exp?diteur .
Veuillez confirmer l'envoi du colis ? votre domicile en suivant les ?tapes au dessous:
1. Envoyez le mot CODE au 3389 par SMS c'est notre service clients pour obtenir votre code.
2:Recevoir le code de confirmation
3:Envoyer le code de confirmation ? l'adresse Mail suivante :
chronopostcodes@post.com
3 jun '17 - 13:20:17 -
-
-
-
-
-
-
-