Wij willen de ov van dochter verlengen tot 30 september,,
Mijn dochter heeft uitstel gekregen en mag 1 oktober slagen
Maar ov loopt tot 31 juli einde schooljaar..(Vrij reizen door de weeks,,)
Duo gebeld en die zegt je moet bij OV zijn,,
OV gebeld en die zegt je moet bij Qbuzz zijn,,
Qbuzz weet ook van niks,,
Nu loop ik even vast,,
Heeft iemand hier ook misschien mee te maken gehad
En weet hoe dit op te lossen,,
-
8 jun '16 - 09:48:56
-
-
Kan je niet echt helpen. Misschien heb je hier wat aan?
Heb je een vraag over het studentenreisproduct? Aan wie stel je die dan? Veel vragen komen terecht bij DUO, maar die organisatie kan niet alle vragen beantwoorden. Je hebt namelijk met meerdere organisaties te maken als je met het studentenreisproduct reist. Hieronder staat uitgelegd wie waar verantwoordelijk voor is en bij wie je met wat terecht kunt.
DUO (Dienst Uitvoering Onderwijs)
Voor alle zaken rondom het recht op het studentenreisproduct moet je bij DUO zijn. Ook geef je bij DUO aan of je een week- of weekendabonnement wilt en of je bijvoorbeeld halverwege je studie wilt wisselen van abonnement.
Op >>LINK<< kun je onder andere:
? Het studentenreisproduct aanvragen
? Wisselen van week- naar weekendabonnement of andersom
Let op: het studentenreisproduct moet je bij een automaat van het openbaar vervoer stopzetten. Op Mijn DUO kan je controleren of het stopzetten is gelukt.
RSR (Regisseur Studenten Reisrecht)
RSR werkt in opdracht van de vervoerbedrijven en zorgt ervoor dat je daadwerkelijk met het studentenreisproduct kunt reizen. Nadat DUO je aanvraag voor het studentenreisproduct heeft goedgekeurd, koppelt RSR het studentenreisproduct aan je OV-chipkaartnummer. Als die koppeling is gemaakt, kan je het studentenreisproduct ophalen. Hiervoor ga je met je OV-chipkaart naar een ophaalautomaat van het openbaar vervoer.
Via studentenreisproduct.nl regel je o.a. de volgende zaken:
? Koppelen studentenreisproduct aan je OV-chipkaart
? Tijdelijk studentenreisproduct aanvragen
? Declaratieverzoek indienen
? Correctie stopzetdatum aanvragen
Klantenservice OV-chipkaart
Om te kunnen reizen met het studentenreisproduct heb je een persoonlijke OV-chipkaart nodig. Kan je niet meer reizen met die kaart omdat deze kapot, verloren of gestolen is? Meld dat dan via je Mijn OV-chipkaartaccount en je kaart wordt geblokkeerd. Ook regel je hier een vervangende kaart. Met deze nieuwe kaart kan je het studentenreisproduct weer ophalen (reis in de tussentijd verder met het Tijdelijk studentenreisproduct, aan te vragen via studentenreisproduct.nl).
Op OV-chipkaart.nl regel je o.a. de volgende zaken:
? OV-chipkaart aanvragen
? Kaart verloren of gestolen melden
? Vervangende kaart aanvragen
? Automatisch opladen aanvragen -
-
-
-
-
-
-
-
-