Protest korten alleenstaande ouders in 2015

Protest korten alleenstaande ouders in 2015 

Onderwerp van Anna333

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door Anna333 zelf op 4 juli 2014 om 09:02:38

Terug naar de lijst
  1. josien1
    A happy girl

Toon alleen de berichten van josien1
    Voor wie precies wil weten hoe het zit:

>>LINK<<

En nog deze wijzigingen op bovenstaand voorstel
    >>LINK<<

In het algemeen zijn de gevolgen dat alleenstaande ouders in de bijstand er op achteruitgaan en dat alleenstaande werkende ouders die net boven bijstandsniveau zitten er behoorlijk op vooruit gaan. Hoe meer je verdient hoe minder je erop vooruit gaat. Vanaf een bepaald inkomen, ik denk nog ergens rond de 30000 tot 35000 bruto ga je er iets op achteruit tot veel als je inkomen hoog ligt. Dit komt doordat de alleenstaande ouderkorting en de aanvullende alleenstaande ouderkorting verdwijnen en het kindgebonden budget, incl. alleenstaande ouderkop lager of zelfs nul wordt als je meer verdient.
    3 jul '14 - 18:33:14 / 3 jul '14 - 19:31:37
  2. Beste Destiny,

Ik leef met je mee, het valt nu al niet mee en dan nog verder gekort worden... Dat KAN gewoon niet!
    Teken de petitie en doe mee om het kabinet wakker te schudden!

Wellicht kunnen we met zn allen toch nog zorgen voor een verandering in deze plannen... Maar in ieder geval gehoord worden!

Groetjes,
    Anna
  3. -caty2
    Abonnee

Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef Anna333
    Caty, leeeeees de petitie ns beter...
    Dat ouders met kids vanaf 1 januari gelijkgesteld worden met alleenstaanden zonder kids is een feit!
    Dat dr n zogenaamde compensatie tegenover staat, sure...... 60 euro per maand.

Informeer jezelf, bel met instanties... Ik vecht voor ouders zoals jij en ik.. En jij saboteert dit?
    Lees de krantenkoppen, hoeveel alleenstaande ouders er ECHT op achteruit gaan, en dat is veel.

Ik probeer niets te saboteren maar jij spreekt nergens over die max. 2800 euro ouderkop compensatie en ik wel.

Bestaat die ouderkop van maximaal 2800 per jaar dan volgens jou niet?

Ik vroeg het al eerder , dit bedrag aan compensatie moet jij toch OOK ergens gelezen hebben?

Dat maakt deze hele verandering nog niet goed want de alleenstaande ouder word door deze maatregel getroffen absoluut maar ik vind het zo vreemd dat jij die ouderkop regeling ( die max 2800 dus) niet noemt want volgens mij is die regeling ook een feit.
    3 jul '14 - 19:17:35 / 3 jul '14 - 19:28:51
  4. Singa
    BLYe eenouder

Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef josien1

>>LINK<<

>>LINK<<

In het algemeen zijn de gevolgen dat alleenstaande ouders in de bijstand er op achteruitgaan en dat alleenstaande werkende ouders die net boven bijstandsniveau zitten er behoorlijk op vooruit gaan. Hoe meer je verdient hoe minder je erop vooruit gaat. Vanaf een bepaald inkomen, ik denk nog ergens rond de 30000 tot 35000 bruto ga je er iets op achteruit tot veel als je inkomen hoog ligt. Dit komt doordat de alleenstaande ouderkorting en de aanvullende alleenstaande ouderkorting verdwijnen en het kindgebonden budget, incl. alleenstaande ouderkop lager of zelfs nul wordt als je meer verdient.

Dank je wel, Josien! Ik had al gezocht naar jouw eerdere uitleg maar zoiets is momenteel onvindbaar. Z? zit het dus echt.
    Lijkt me nog interessant uit te zoeken hoe het precies zit als je (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt bent.
  5. Ik heb het niet zo op dit soort stemmingmakerij

En iemand beschuldigen van sabotage als die met goed onderbouwde tegenargumenten komt Smile

Dit is een website waar iedereen zijn mening mag geven Anna333, jij mag dat, en een ander ook
  6. Marah
    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef josien1

>>LINK<<

>>LINK<<

In Jip en Janneke taal? Ik heb het gelezen, maar ken de oorspronkelijke teksten niet.
    Wat wrang dat alleenstaand ouders in de bijstand erop achteruit gaan, ik dacht dat dit gecompenseerd zou worden door het KGB.
  7. quote:
    Dit schreef piera

In Jip en Janneke taal? Ik heb het gelezen, maar ken de oorspronkelijke teksten niet.
    Wat wrang dat alleenstaand ouders in de bijstand erop achteruit gaan, ik dacht dat dit gecompenseerd zou worden door het KGB.

Nee, de afstand werken -bijstand wordt bewust vergroot om werken lonender te maken. (als of je vrijwillig in de bijstand zit)
  8. Beste Caty, die 'maximale compensatie' ? 2800 euro is momenteel nog maar een voorstel, geen gegeven feit. Feiten staan op de site van de Rijksoverheid.

?De regering stelt voor om per 1 januari 2015 een
    alleenstaande-ouderkop in te voeren in het kindgebonden budget. Deze specifieke tegemoetkoming
    voor alleenstaande ouders zal bij invoering maximaal ?2.800 per jaar bedragen"...

Helaas is niet duidelijk wie wel of niet in aanmerking komt voor het 'maximale' bedrag.

Verder betreft dit een bruto bedrag.
    Dit komt bij 2 kids neer op netto 60 euro per maand.
    Compenseert nog niet eens de helft van het bedrag wat alleenstaande ouders met een uitkering gaan inleveren.
  9. Dayenne
    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Wijzigingen kindgebondenbudget:
    In het kort komt het er op neer dat:
    - iemand met 1 kind kreeg 1017 pj dit wordt 1046
    - iemand met 2 kinderen kreeg 1553 wordt 2092
    - iemand met 3 kinderen kreeg 1736 wordt 2275
    - iemand met meer dan 3 kinderen kreeg voor 4e en meerdere kind 106 extra. Deze maatregel vervalt.
    - bij kinderen tussen 12-16 jaar werd verhoogd met 231. Dit wordt 406
    - Bij kinderen van 16/17 jaar werd verhoogd met 296, dit wordt 587

De ouder die geen partner heeft krijgt daarnaast een verhoging van max 2800 pj

Rekenvoorbeeld met mijzelf als voorbeeld (1 kind 12, 1 kind 15)"
    2014: 1553+231+231=2015
    2015: 2092+406+587=3085 (als ik de leeftijden van dit jaar zou nemen is het 2092+406+406=2904 is dus een verhoging van 181 euro op jaarbasis)
  10. Dayenne
    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Anna333
    Beste Caty, die 'maximale compensatie' ? 2800 euro is momenteel nog maar een voorstel, geen gegeven feit. Feiten staan op de site van de Rijksoverheid.

?De regering stelt voor om per 1 januari 2015 een
    alleenstaande-ouderkop in te voeren in het kindgebonden budget. Deze specifieke tegemoetkoming
    voor alleenstaande ouders zal bij invoering maximaal ?2.800 per jaar bedragen"...

Helaas is niet duidelijk wie wel of niet in aanmerking komt voor het 'maximale' bedrag.

Verder betreft dit een bruto bedrag.
    Dit komt bij [B]2 kids neer op netto 60 euro
    per maand.
    Compenseert nog niet eens de helft van het bedrag wat alleenstaande ouders met een uitkering gaan inleveren. [/B]

Kindgebonden budget werkt niet met bruto bedragen!
  11. geest
    Toon alleen de berichten van geest
    Twee kinderen had ik dus moeten nemen
  12. searching62
    Verbonden door te delen

Toon alleen de berichten van searching62
    quote:
    Dit schreef Linda
    Twee kinderen had ik dus moeten nemen

Dan neem je er toch gewoon nog eentje bij Linda...Smile
Terug naar de lijst