In 2013 kreeg ik 148 pmnd kindgebondenbudget en in 2014 167 (mijn jongste werd 12). Niks gehalveerd dus.... Sterker... als mijn oudste 16 wordt, wordt het eind dit jaar nog meer...
Dit onderwerp is gesloten. door Anna333 zelf op 4 juli 2014 om 09:02:38 |
Terug naar de lijst
-
3 jul '14 - 16:27:34
-
quote:
Dit schreef Anna333
Nogmaals, het betreft niet alleen mensen in de bijstand. Ik zit in de WIA, reuma, wil werken maar krijg de kans niet want werkgevers nemen vooral in deze tijden geen risico. Na 23 jaar gewerkt te hebben mag ik thuis blijven, altijd alle premies bijgedragen.
ALLE uitkeringen voor alleenstaande ouders worden aangepakt, niet alleen de bijstand. Word wakker!! Krijg je een rotziekte, kun je niet meer werken.. Dan merk je wat de gevolgen zijn.
Ik vraag iedereen die in de luxepositie verkeerd om niet van het sociaal minimum te moeten leven, op te houden met hun reacties. En het zgn beter weten. Het wordt juist de hoogste tijd dat iemand aan de bel trekt.
Ik roep alle mensen op die elke cent bij elkaar moeten schrapen, afhankelijk tegen wil en dank van een uitkering, en er volgend jaar nog veel meer op achteruit gaan, ondanks de sussende beweringen van de overheid.
Ik zit niet in een luxe positie en ook ik krijg hiermee te maken.
Maar ik lees toch echt dat die ouderkop van maximaal 2800 euro er komt. Bovenop de iets verhoogde KGB.
Zie link en ik denk dat daar ons meningsverschil over is.
file:///C:/Users/Gebruiker/Downloads/13-6-2013-uitvoeringstoets-bd-t-alleenstaande-ouder-kop-op-kgb-per-01-01-2015-versie-def%20(1).pdf
Link kan ik niet goed krijgen helaas.
Stukje uit dit verslag:
Alleenstaande-ouderkop in het kindgebonden budget
Iedere alleenstaande ouder (die in aanmerking komt voor het kindgebonden budget), werkend of
niet-werkend, ontvangt een kop van ?2.800 in het kindgebonden budget. Ongeveer 360.000
alleenstaande ouders komen hiervoor in aanmerking. Met deze maatregel is een budgettair beslag
van ?1 miljard gemoeid. Dit is hoger dan ten tijde van het Regeerakkoord is verondersteld. Ten
opzichte van de raming in het Regeerakkoord komen door dalende inkomens meer alleenstaande
ouders in aanmerking voor (een hoger) kindgebonden budget. Deze maatregel gaat per 1 januari
2015 in, maar vanwege de toeslagsystematiek van het kindgebonden budget wordt deze 1 maand
van tevoren uitbetaald. Dit verklaart de uitgave in 2014. Dit geldt voor alle voorgestelde
maatregelen in de WKB.3 jul '14 - 16:28:14 -
[QUOTE]Dit schreef -caty2
[B]
niet handig dat quoten
3 jul '14 - 16:29:12 -
Als ik reken, kom ik er absoluut niet veel slechter vanaf. Toch staat op de websites van een aantal gemeenten sinds een paar dagen een tekst hierover dat men inkomsten daling zou kunnen verwachten. Met name de mensen die ook met 18+ kinderen wonen die eigen inkomsten hebben zullen het merken. Zij zijn namelijk voor de nieuwe regeling mede verantwoordelijk voor het totale budget. Maar wat ik lees zal er juist voor hen een overgangsregeling komen tot 2016.
3 jul '14 - 16:36:29 -
quote:
Dit schreef Dayenne
Dit zijn volgens mij 2 verschillende dingen.
Inderdaad naar mijn idee ook 2 verschillende dingen.3 jul '14 - 16:36:36 -
quote:
Dit schreef Dayenne
Als ik reken, kom ik er absoluut niet veel slechter vanaf. Toch staat op de websites van een aantal gemeenten sinds een paar dagen een tekst hierover dat men inkomsten daling zou kunnen verwachten. Met name de mensen die ook met 18+ kinderen wonen die eigen inkomsten hebben zullen het merken. Zij zijn namelijk voor de nieuwe regeling mede verantwoordelijk voor het totale budget. Maar wat ik lees zal er juist voor hen een overgangsregeling komen tot 2016.
Welke uitzonderingen zijn er op het verlagen van de uitkering voor alleenstaande ouders?
In 2015 zijn er twee uitzonderingen op het verlagen van de uitkering voor alleenstaande ouders.
Alleenstaande ouders, waarvoor ook de kostendelersnorm gaat gelden. De kostendelersnorm gaat ervan uit dat meerdere meerderjarigen in ??n huishouden, kosten voor levensonderhoud en onderdak kunnen delen. De uitkering wordt dan verlaagd. Zijn zowel de kostendelersnorm als verlaging van de uitkering vanwege de gewijzigde kindregeling van toepassing? Dan moet de gemeente tot 1 januari 2016 nog wel de norm alleenstaande ouder (20% meer uitkering) hanteren.
Alleenstaande ouders die voor de gemeente wel alleenstaand zijn, maar voor het begrip toeslagpartner van de Belastingdienst niet. Situaties waarin de partner bijvoorbeeld in de gevangenis of in een instelling zit, of met onbekende bestemming is vertrokken. De gemeente gaat uit van de feitelijke situatie (aantal mensen in huishouden). De Belastingdienst/Toeslagen kijkt naar de formele situatie (heeft wel of geen toeslagpartner). Deze situatie mag de gemeente in 2015 repareren met bijzondere bijstand. De regering moet hier nog een oplossing voor bedenken.3 jul '14 - 16:39:31 -
Mag ik even reageren op jouw eerste reactie....
Alleenstaande ouders gaan erop achteruit....
Kunnen we een eeuwige discussie aangaan over hoeveel, de meningen zijn verdeeld en de optimisten hopen dat het mee valt.
Maar erop achteruit gaan we.
Terwijl er nu al vele moeders in de schuldsanering zitten, naar de voedselbank moeten gaan etc...
Feit blijft dat het triest is dat juist bij de minima de bezuinigingen hard doorgevoerd worden.
Elke moeder die moet knokken om haar kids te eten te kunnen geven, ze niet meer mee kunnen laten doen qua juiste kleding, sporten, niet mee kunnen laten gaan met uitjes... Die groep weet waarover ik het heb.
Is daar ENIG misverstand over??? Waar gaat dit over???
Je gelijk halen?? Wie gelijk heeft zal blijken na 1 januari 2015..
Dat alleenstaande moeders (ouders) er wel degelijk fors op achteruit zullen gaan is een feit.. En daar gaat dit allemaal over...3 jul '14 - 16:40:35 -
Dayenne, heb jij nooit hier je werk van kunnen maken?
Mens- als ik ooit iets wil weten over regelingen benader ik jou3 jul '14 - 16:46:43 -
tja, wat meer kindgebonden budget...
Compenseert dat t gat tussen alleenstaanden en alleenstaande ouders?... Sorry, nee, is n druppel op de gloeiende plaat3 jul '14 - 16:50:55 -
quote:
Dit schreef Anna333
Mag ik even reageren op jouw eerste reactie....
Alleenstaande ouders gaan erop achteruit....
Kunnen we een eeuwige discussie aangaan over hoeveel, de meningen zijn verdeeld en de optimisten hopen dat het mee valt.
Maar erop achteruit gaan we.
Terwijl er nu al vele moeders in de schuldsanering zitten, naar de voedselbank moeten gaan etc...
Feit blijft dat het triest is dat juist bij de minima de bezuinigingen hard doorgevoerd worden.
Elke moeder die moet knokken om haar kids te eten te kunnen geven, ze niet meer mee kunnen laten doen qua juiste kleding, sporten, niet mee kunnen laten gaan met uitjes... Die groep weet waarover ik het heb.
Is daar ENIG misverstand over??? Waar gaat dit over???
Je gelijk halen?? Wie gelijk heeft zal blijken na 1 januari 2015..
Dat alleenstaande moeders (ouders) er wel degelijk fors op achteruit zullen gaan is een feit.. En daar gaat dit allemaal over...
Je initiatief voor een petitie en je strijdlust hiervoor is duidelijk en dat kan ik wel waarderen maar de info die je geeft over dat alleenstaanden ouders vanaf volgend jaar van 700 euro hun kinderen moeten opvoeden klopt niet en dat vind ik misleidend in je petitie.
Dat haalt de kracht van je boodschap af en dat is jammer van de inzet die je ervoor doet.
3 jul '14 - 16:54:22 -
Ik geef het op...
Hoop dat er meer strijdlustige alleenstaande ouders zullen zijn die de petitie willen tekenen.. Of mensen die n hart hebben en kunnen indenken wat eea betekent voor vele moeders.
Gaat dr niet om of een petitie wel of niet van tafel geveegd wordt... Het gaat erom dat we eens stem moeten hebben, van ons moeten laten horen in deze maatschappij..
Achterover hangen en hopen dat de uitkering ook volgend jaar meevalt (wat niet het geval is)... Prima, als dat jouw ding is...3 jul '14 - 16:58:20