Lieve mensen... Per 1 januari wordt er door dit fijne kabinet een aantal wijzigingen doorgevoerd. Joh laten we gaan bezuinigen, op wie? Diegenen die al praktisch niks hebben! Alleenstaande moeders (en vaders) die (tijdelijk) zonder werk zitten door reorganisaties, gebrek aan banen of ziekte, en al rond moeten komen van een zeer schamel bedrag, krijgen va volgend jaar nog maar 700 euro om hun kinderen op te voeden. Mogen de kinderen de dupe worden, 'meneer' Rutte? Deel dit bericht ajb, stuur door aan iedereen, maar vooral, teken de petitie!!!
>>LINK<<
Dit onderwerp is gesloten. door Anna333 zelf op 4 juli 2014 om 09:02:38 |
Terug naar de lijst
-
3 jul '14 - 11:18:32
-
Ik heb het ondertekend
3 jul '14 - 11:35:59 -
Ik ook
3 jul '14 - 11:49:41 -
ik ook en gelijk gedeeld op fb
3 jul '14 - 12:13:00 -
Ik ook
3 jul '14 - 14:21:18 -
Super om gelijk al reacties te horen! Dank jullie wel...
Er is weinig ruchtbaarheid aan gegeven, de duizenden moeders/vaders die het betreft hebben doodleuk een mededeling per brief ontvangen. Een enkele krant heeft een klein artikeltje geplaatst, meer Nederland weet niet wat er echt gaande is.
Vaak denkt men ach, het zal mij niet overkomen... Maar ben zelf wijzer geworden.. na een reorganisatie en ziekte in de wia terecht gekomen, op het sociaal minimum van 900 euro moeten leven en nergens aan de bak komen.. Dolgraag willen werken maar niet aangenomen worden..
Dit betreft dus niet alleen mensen die lang in de bijstand zitten, het betreft de meeste vormen van uitkering voor alleenstaande ouders.. En van 700 euro leven, wonen, kinderen te eten geven? Hoe in godsnaam?
Ik hoop op nog veel meer reacties en handtekeningen, en kom graag in contact met mensen die in dezelfde situatie zitten.
Samen staan we sterker, kunnen we eea in beweging zetten..
Groetjes,
Anna3 jul '14 - 14:26:28 -
Ik vind het jammer dat deze petitie vol zit met emoties en een vertekend beeld geven. Men krijgt helemaal niet alleen maar 700 euro om kinderen op te voeden. Dat deze groep erop achteruit gaat is een feit. Maar ik mis in deze petitie wel het feit dat er een compensatie regeling komt voor alleenstaande ouders in de vorm van het KGB. Dit is een specifieke tegemoetkoming voor alleenstaande ouders, de zogenoemde alleenstaande ouderkop.
Naar mijn gevoel wordt deze petitie zo van tafel geveegd ongeacht de hoeveelheid handtekeningen, omdat het niet volledig is en men waarschijnlijk zal denken dat diegene die getekend hebben niet begrepen hebben wat er precies gaat veranderen en men in Den haag het nog even gaat uitleggen.
Ik vind het triest dat er voor veel mensen zolang onzekerheid zal bestaan hoeveel men nu in januari zal gaan ontvangen want bij de belastingdienst kan men pas in december 2014 een proefberekening maken over hoeveel KGB men nu in 2015 gaat ontvangen. Veels te laat naar mijn idee.3 jul '14 - 14:31:16 -
quote:
Dit schreef -caty2
Ik vind het jammer dat deze petitie vol zit met emoties en een vertekend beeld geven. Men krijgt helemaal niet alleen maar 700 euro om kinderen op te voeden. Dat deze groep erop achteruit gaat is een feit. Maar ik mis in deze petitie wel het feit dat er een compensatie regeling komt voor alleenstaande ouders in de vorm van het KGB. Dit is een specifieke tegemoetkoming voor alleenstaande ouders, de zogenoemde alleenstaande ouderkop.
Naar mijn gevoel wordt deze petitie zo van tafel geveegd ongeacht de hoeveelheid handtekeningen, omdat het niet volledig is en men waarschijnlijk zal denken dat diegene die getekend hebben niet begrepen hebben wat er precies gaat veranderen en men in Den haag het nog even gaat uitleggen.
Ik vind het triest dat er voor veel mensen zolang onzekerheid zal bestaan hoeveel men nu in januari zal gaan ontvangen want bij de belastingdienst kan men pas in december 2014 een proefberekening maken over hoeveel KGB men nu in 2015 gaat ontvangen. Veels te laat naar mijn idee.
Dank voor je toelichting, caty2. Het verhaal wordt me zo een stuk duidelijker. Het ontging me namelijk waar dit nu precies betrekking op had.. Dat het kabinet (gedeeltelijk) werken finacieel gezien aantrekkelijker wilt maken, was al duidelijk.3 jul '14 - 14:37:34 -
De compensatie in de vorm van kindgebonden budget zal inderdaad volgen. Maar lees de informatie van de Rijksoverheid er maar even op na.
Maximaal 15,- voor het eerste kind, maximaal 255 voor het tweede kind op jaarbasis.
>>LINK<<
Tevens wordt de alleenstaande ouderkorting afgeschaft.
Gevolg: wel degelijk circa 700 euro per maand, dat is geen compensatie, dat is een grapje3 jul '14 - 14:42:54 -
quote:
Dit schreef Anna333
En van 700 euro leven, wonen, kinderen te eten geven? Hoe in godsnaam?
Deze info klopt niet, is niet volledig en je zet mensen op het verkeerde been. Waarom laat je de nwe compensatie regeling buiten je betoog?
Als je die erin zou opnemen sta je volgens mij veel sterker.3 jul '14 - 14:43:43 -
Lees ajb eerst de link van de Rijksoverheid voordat je hier gaat zeggen dat je beter op de hoogte bent.....Ik ben bij de gemeente langs geweest, het UWV, belastingdienst gebeld. Het uwv deelt mede dat er een korting van 20% gaat komen.
Daarnaast staat het hier zwart op wit, alle veranderingen, exact wat ik eerder beschreven heb.
>>LINK<<3 jul '14 - 14:48:23 -
quote:
Dit schreef Anna333
De compensatie in de vorm van kindgebonden budget zal inderdaad volgen. Maar lees de informatie van de Rijksoverheid er maar even op na.
Maximaal 15,- voor het eerste kind, maximaal 255 voor het tweede kind [B]op jaarbasis.
>>LINK<<
Tevens wordt de alleenstaande ouderkorting afgeschaft.
Gevolg: wel degelijk circa 700 euro per maand, dat is geen compensatie, dat is een grapje [/B]
Dat is idd 1 verandering ( die kleine verhoging) maar de ouderkop compensatie komt daar nog bovenop.3 jul '14 - 14:49:16