Tips voor zoeken naar ander huisje

Tips voor zoeken naar ander huisje 

Onderwerp van Peggy731

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Hallo,

Ben op kort termijn op zoek naar woonruimte. Al 4 jaar ingeschreven bij de woningstichting. Maar dat lijkt toch nog te kort te zijn.

Lastig om tijdelijke woning te vinden in mijn woonplaats ivm werk, school kids etc.

Heeft iemand ervaring hiermee of misschien tips?

Groetjes,
    Peggy
  2. Ik vrees dat het een kwestie van geduld is...Smile Waar woon je nu?

Ik zat zelf in een grote stad op een te kleine flat. Toen ik er kwam wonen zou het 4-5 jaar duren eer ik aan de beurt was voor een passende woning, Maar de wachttijd voor een nieuwe woning liep harder dan mijn plek op de wachtlijst en de huren voor die nieuwe woningen stegen ook enorm. Na vijf jaar kon ik alleen maar concluderen dat ik nooit meer (en dan echt nooit meer) van die flat zou afkomen. Inmiddels timmerden de jongens elkaar nog net niet de hersenen in.

Toen heb ik me ingeschreven in een dorp een stuk verderop (45 km), waar ik anderhalf jaar later een mooie eengezinswoning kon betrekken, ook nog eens goedkoper dan het flatje, waar ik inmiddels op de dag af 6 1/2 jaar had gewoond. Het was de enige manier om passende betaalbare woonruimte te krijgen, maar dat moet dan wel te combineren zijn met school en werk. In mijn geval was werk flexibel (want ZZP), qua school moest er e.e.a. gewijzigd en aangepast worden. En natuurlijk moet de vader van de kinderen het goed vinden, maar die begreep het gelukkig. En het OV is vrij goed (trein).

Ik heb er geen dag spijt van gehad (ja, spijt dat ik het niet jaren eerder had gedaan). Maar ik besef ook dat niet iedereen die stap kan maken.
  3. Hoi Fleuri,

Leuk dat je reageert.

Ik ben daar ook mee bezig nu. De stap naar een andere stad of dorp vind ik eng, maar ben het wel aan het onderzoeken. En inderdaad mijn ex / het convenant is daarin ook een struikelblok.

Goede tip om ons in ieder geval in te gaan schrijven voor nieuwbouw projecten in de omgeving. .

Ik Google me suf op tijdelijke woonruimte, chalets etc Heb nog ruim 2 maanden om iwts te vinden.

Bedankt!
  4. Waar zit je nu dan? Iets tijdelijks? Of in een verkocht huis?

En in hoeverre kunnen ex en convenant je tegenhouden om naar verderop te verhuizen als je over twee maanden op straat komt te staan?
  5. Ons gezamenlijk huis is inderdaad verkocht.
    Wij hebben op dit moment een soort verplichte mediation en ik ben van plan dit ter sprake te brengen.

Vind het spannend om dit alleen aan te pakken, maar is weer de volgende stap naar mijn eigen onafhankelijkheid / laatste fase.

Hoe ben jij aan je informatie over je huidige huis gekomen? Gaan bellen? Internet?
  6. Loeki
    al sinds de oprichting

Toon alleen de berichten van Loeki
    Soms hebben woningcorporaties complexen die gesloopt of gerenoveerd gaan worden in de tijdelijke verhuur (en tijdelijk kan soms jarenlang zijn)
    Daarvoor moet je je dan apart bij de corporatie zelf aanmelden.
    Het loont de moeite om ze dus te bellen over dit soort mogelijkheden, want zulke woningen zijn vaak niet zichtbaar in het normale (gemeentelijke) huuraanbod.

Verder zijn er allerlei bureau's die bemiddelen voor tijdelijke woningen:
    >>LINK<<
    >>LINK<<
  7. quote:
    Dit schreef Peggy731
    Ons gezamenlijk huis is inderdaad verkocht.
    Wij hebben op dit moment een soort verplichte mediation en ik ben van plan dit ter sprake te brengen.

Vind het spannend om dit alleen aan te pakken, maar is weer de volgende stap naar mijn eigen onafhankelijkheid / laatste fase.

Hoe ben jij aan je informatie over je huidige huis gekomen? Gaan bellen? Internet?

Google op plaatsen in de omgeving en "woningbouwvereniging", en dan kijken wat het aanbod is. Tegenwoordig gaat bijna alles via Woningnet volgens mij, maar niet alles.

En het is inderdaad een verdere stap richting onafhankelijkheid ;-) en je wordt er heel creatief van. Leren denken in mogelijkheden in plaats van moeilijkheden (al is dat soms lastig, zeker als er dingen tegenzitten zoals exen ;-) ).

Maar ik ben ook de eerste om toe te geven dat dat h??l moeilijk is creatief te denken als je net gescheiden bent en te maken hebt met een ex die niet zo soepel is (en ook niet als je huwelijk al niet zo lekker ging). Toch zul je het gaandeweg leren. En uiteindelijk zul je later merken dat dit je niet alleen creatiever, maar ook sterker maakt. Aanvankelijk is alles doodeng en ben je als de dood om te falen. Maar als je na een tijdje terug kijkt sta je versteld van jezelf.
  8. Bedankt Loeki!
  9. Ben al wel een tijdje gescheiden. Lang de hoop gehad dat gezamenlijke ouderschap zou gaan lukken. Nu ik dat heb losgelaten, valt er zo'n berg van me af. Mediation traject is verplicht vanuit hulpinstantie.

Ben het helemaal met je eens dat je er steeds sterker van wordt.
    Ben in alle gescheiden jaren meer 'gegroeid' als de jaren daarvoor.

Fijn dat je zo goed omschrijft, mogelijkheden ipv moeilijkheden.

Heb weer een aantal mogelijkheden om te onderzoeken erbijSmile bedankt. ..
  10. kaatje
    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef Loeki
    Soms hebben woningcorporaties complexen die gesloopt of gerenoveerd gaan worden in de tijdelijke verhuur (en tijdelijk kan soms jarenlang zijn)
    Daarvoor moet je je dan apart bij de corporatie zelf aanmelden.
    Het loont de moeite om ze dus te bellen over dit soort mogelijkheden, want zulke woningen zijn vaak niet zichtbaar in het normale (gemeentelijke) huuraanbod.

Verder zijn er allerlei bureau's die bemiddelen voor tijdelijke woningen:
    >>LINK<<
    >>LINK<<

Helaas worden deze woningen zelden verhuurd aan mensen met inwonende kinderen, gezien de kans dat je er toch weer op hele korte termijn uit moet.
  11. Allemaal bedankt voor de reacties.

Per 1-9 moet ik verhuizen.
    Ik probeer eerst de mogelijkheden die financieel de beste opties zijn.
    Ik heb al ge?nformeerd bij de organisaties waar je redelijk snel iets kan vinden, alleen dat kost behoorlijk wat geld.

Ik bekijk en benader alle mogelijkheden en hoop op het beste.
    15 jun '14 - 20:58:32 / 15 jun '14 - 22:28:29
Terug naar de lijst