quote:Dit schreef wendy72 Mensen willen helpen aan woonruimte bijv na scheiding is een mooie gedachte. Heb je er wel overnagedacht dat huurders in Nederland veel rechten hebben. Stel je wil het verhuurde appartement, om wat voor reden dan ook, weer verkopen dan moeten eerst je huurders er uit en die kun je er niet uitzetten. Ook zijn Nederlanders goed in naar de huurcommissie stappen om hun huur naar beneden te krijgen. Als je aan een expat verhuurt, ik had huurcontract altijd op bedrijf staan waar expat werkte, heb je minder last van dit soort dingen.
Het lijkt me absoluut een goed plan om aan expat te verhuren via hun bedrijf.
Hoe is het je gelukt om je woning 'aan de man' te brengen bij zulke bedrijven?
En had je geen vergunning nodig om je woning te verhuren?
Ik had appartement op goede locatie, nabij ring amsterdam, met eigen parkeerplaats en nabij station. Heb mijn appartement verhuurd via destijds rotsvast wonen. Er zij. Ook verhuurbureaus die zich alleen op expats richten zoals renthouse international in amstelveen. Ik
Ik dwong het huur contract af op naam bedrijf, het was immers het bedrijf die woonruimte zocht voor medewerker. Ik wilde het niet op naam van medewerker/huurder omdat als die opeens vertrokken was ik bijv met schade zou zitten. Ook expats kunnen er een zooitje van maken. Toen mijn eerste expat weg waren, amerikaanse manager abn amro, bleek het huis een bende te zijn. er is toen voor 3000 euro schoongemaakt, houten vloer moest worden gereinigd, op de keuken lag 2 cm vet etc. Het verhuur bureau had een schoonmaakbedrijf geregeld, vandaar bovenstaand bedrag, en de kosten waren voor de abn amro.
De,volgende expat was een zwitserse jongeman die met zwitsers precizie omging met het appartement. Hij was echt super netjes.
Vergunning heb ik nooit nodig gehad. Officeel moet je als je in een appartement woont toestemming van de VVE hebben en je moet ook toestemming van je bank hebben wbt de hypotheek.
ik zou juist met zo'n bedrag even in lekker rustig vaarwater zien te komen, dan me gelijk in een avontuur te storten waar ik geen idee heb hoe het een en ander zou gaan lopen (geen geld voor onvoorziene dingen ed)
quote:Dit schreef wendy72 Ik had appartement op goede locatie, nabij ring amsterdam, met eigen parkeerplaats en nabij station. Heb mijn appartement verhuurd via destijds rotsvast wonen. Er zij. Ook verhuurbureaus die zich alleen op expats richten zoals renthouse international in amstelveen. Ik
Ik dwong het huur contract af op naam bedrijf, het was immers het bedrijf die woonruimte zocht voor medewerker. Ik wilde het niet op naam van medewerker/huurder omdat als die opeens vertrokken was ik bijv met schade zou zitten. Ook expats kunnen er een zooitje van maken. Toen mijn eerste expat weg waren, amerikaanse manager abn amro, bleek het huis een bende te zijn. er is toen voor 3000 euro schoongemaakt, houten vloer moest worden gereinigd, op de keuken lag 2 cm vet etc. Het verhuur bureau had een schoonmaakbedrijf geregeld, vandaar bovenstaand bedrag, en de kosten waren voor de abn amro.
De,volgende expat was een zwitserse jongeman die met zwitsers precizie omging met het appartement. Hij was echt super netjes.
Vergunning heb ik nooit nodig gehad. Officeel moet je als je in een appartement woont toestemming van de VVE hebben en je moet ook toestemming van je bank hebben wbt de hypotheek.
Dank je voor je tip v.w.b. Rotsvast. In Amersfoort heb je ook nog 'Eervast'. Ik zal met beiden eens contact opnemen voor de mogelijkheden.
En toestemming van de bank zal ik niet nodig hebben omdat ik zonder hypotheek zal kunnen kopen.
Ik vind het wel n goed idee om het contract af te dwingen op de naam van t bedrijf. Dat lijkt me t beste geschikt voor als er expats in komen te wonen, zeker om zulke situaties die jij ook benoemde in te dekken.
quote:Dit schreef Jacquelien ik zou juist met zo'n bedrag even in lekker rustig vaarwater zien te komen, dan me gelijk in een avontuur te storten waar ik geen idee heb hoe het een en ander zou gaan lopen (geen geld voor onvoorziene dingen ed)
Je zal maar een slechte huurder treffen?
Dat met n slechte huurder kan worden opgelost door aan bedrijven te verhuren voor expats (zie eerdere berichten)
Het geld wat gestort gaat worden kan ik niet te lang 'gewoon' op mijn bankrekening laten staan. Dat kost me uiteindelijk meer dan dat t oplevert aan belastingen die ik moet betalen en toeslagen die ik niet meer zal ontvangen, immers wordt ik dan als vermogend gezien, ook al woon ik nog n huurwoning en ontvang ik een WIA-uitkering.
Bovendien mis ik elke maand 1000 euro aan inkomsten t.o.v. mijn inkomen voor mijn ongeval, incl vakantiegeld is dat ong. 13.000 per jaar,
Als ik 250K op mijn rekening zet, en ik haal daar elk jaar 13K van af, is over een kleine 20 jaar het geld op en dan heb ik niets meer op mijn 65e!
Om een redelijk pensioen te kunnen krijgen is dus de reden dat ik aan het zoeken ben naar een manier om van het geld, meer geld te maken zodat op een langere termijn dan 20jaar mijn 'inkomen' veilig is.
En dat 'rustig vaarwater' krijg ik mijn inziens juist door op de lange termijn iets nuttigs met het geld te doen, dan dat ik riant ga leven en er leuke dingen mee ga doen
Wat een serieus en interessant draadje, ik zal er ook eens mijn licht op laten schijnen, (zelf heb ik ook nu te maken met een letselschade, na een kettingbotsting) 3 jaar geleden nu linkerhand in de brace zogenaamd carpaal tunnelsyndroom (komt uit mijn nek) dit even ter zijde. Pff. negatieve energie, ik functioneer wel maar heb helaas veel klachten.
Het is het wel een hele verantwoording zo'n verhuurstructuur. Misschien heb je wel eens overwogen om een opknaphuis te kopen of misschien twee (die dan weer met winst te verkopen)?
(winst maken over verkoop woning is onbelast).
Of grond, hoeft niet eens bouwgrond te zijn dat wordt het vaak vanzelf wel (dat is tegenwoordig ook een goede investering, dan kun je ook nog meedoen met mooie projecten (crowdfunding) geld voor elkaar bijvoorbeeld.
Als je serieus iets met aankopen wilt gaan doen neem dan vooral contact met mij op. Ik ben aankoopmakelaar dit is een superleuke uitdaging je te helpen, eventueel met bouwbegeleiding. Ik kijk uit naar je reactie!
Hieronder vallen rendementen op het vermogen die het gangbare rendement te boven gaan en niet het resultaat van kans zijn. Dit kan bijvoorbeeld het opkopen van een vervallen pand en dit zelf opknappen en met een aanzienlijke winst verkopen
Het is het wel een hele verantwoording zo'n verhuurstructuur. Misschien heb je wel eens overwogen om een opknaphuis te kopen of misschien twee (die dan weer met winst te verkopen)?
(winst maken over verkoop woning is onbelast).
Of grond, hoeft niet eens bouwgrond te zijn dat wordt het vaak vanzelf wel (dat is tegenwoordig ook een goede investering, dan kun je ook nog meedoen met mooie projecten (crowdfunding) geld voor elkaar bijvoorbeeld.
Als je serieus iets met aankopen wilt gaan doen neem dan vooral contact met mij op. Ik ben aankoopmakelaar dit is een superleuke uitdaging je te helpen, eventueel met bouwbegeleiding. Ik kijk uit naar je reactie!
Een opknaphuis lijkt me niet handig voor mij, ik ben door mijn ongeval rugpatient geworden en kan niet zoveel meer zelf doen?.vroegah deed ik alles zelf, maar ik ga nu geen laminaatvloer meer leggen, en van leidingen heb ik al helemaal geen kaas gegeten :-(
Tenzij ik ergens n opknapwoning onder de 100k zou kunnen vinden, anders is t volgens mij niet rendabel.
Grond, bouwgrond heb ik ook naar gekeken, maar dan meer om er zelf iets op te laten bouwen?.huis helemaal naar mijn zin/wensen lijkt me ook wel prettig, maar ik vind dat gemeentes de bouwgrond nog steeds voor de maximale prijs te koop aanbieden dus heb ik dat idee weer laten varen.
IK zit er ook aan te denken om nieuwbouw V.O.N. te kopen?.appartement of woonhuis. Hier is minimaal onderhoud aan nodig, kan verhuurd worden, en uiteindelijk weer verkocht of ik ga het zelf bewonen. Bij verkoop van een VON huis verwacht ik het meest rendement.
quote:Dit schreef wendy72 Ik had appartement op goede locatie, nabij ring amsterdam, met eigen parkeerplaats en nabij station. Heb mijn appartement verhuurd via destijds rotsvast wonen. Er zij. Ook verhuurbureaus die zich alleen op expats richten zoals renthouse international in amstelveen. Ik
Ik ken ook iemand die een aantal appartementen/kamers verhuurd en een doorlopend contract heeft met een bedrijf, ook als de appartementen/kamers tijdelijk leegstaan.
De appartementen/kamers worden bewoond door expats, soms maar voor heel korte duur (bv als er in het weekend monteurs vanuit het buitenland moeten komen).
Verhuurbureaus brengen vziw best wel forse bemiddelingskosten in rekening. Dat gaat dan weer ten koste van het rendement.
quote:Dit schreef joop1
ik zou een leuk huis kopen van dat geld
dat hebben wij ook gedaan
een huis gekocht van 60.000 gulden
inmiddels woon ik in een huis van 350.000 euro
zo kun je een kapitaal opbouwen
als ik krakkemikkig word ga ik kleiner worden
zo maak ik geld vrij
en na mij hebben de kinderen nog een leuk centje
Dan heb jij geluk gehad,
In deze tijden is het niet altijd zo. Mijn huis brengt nu minder op dan dat ik er 14 jaar geleden voor betaald heb ondanks vele verbeteringen en verbouwingen die er gedaan zijn!
Ik ben het dus eens met mijn voorgangers dat het maar de vraag is of een huis nog zo'n goede investering is.
Het de bemiddelingskosten waren voor de huurder. Over rotsvast was ik niet heel tevreden. Vriend van mij laat zijn nieuwe huurders een huur beeindiging teken (met latere datum) op het moment dat ze het huur contract tekenen. Zo voorkomt hij gedoe als ze overlast veroorzaken of de woning niet meer willen verlaten.