Wanneer spreek je van "vrijwillige mobiliteit"?
Dit onderwerp is gesloten. door Wim zelf op 11 maart 2014 om 19:06:27 |
Terug naar de lijst
-
6 mrt '14 - 16:17:07
-
quote:
Dit schreef Wim
In welke context?6 mrt '14 - 16:42:13 -
Re: Re: definitie van het begrip vrijwillige mobiliteit
quote:
Dit schreef Tinus
In welke context?
Dat is een goede vraag. In mijn vraag zit ook besloten in welke context het gebruikelijk is dit begrip te hanteren?6 mrt '14 - 17:01:57 -
je van A naar B verplaatsen uit eigen beweging
6 mrt '14 - 17:08:37 -
quote:
Dit schreef Wim
Dat is een goede vraag. In mijn vraag zit ook besloten in welke context het gebruikelijk is dit begrip te hanteren?
Zou je desondanks iets meer over de achtergrond/reden van je vraag kunnen vertellen?6 mrt '14 - 17:20:21 -
quote:
Dit schreef Wim
Als een medewerker bereid is om een baan buiten de huidige organisatie te zoeken?6 mrt '14 - 17:22:44 -
quote:
Dit schreef Zelazny
Als een medewerker bereid is om een baan buiten de huidige organisatie te zoeken?
Niet buiten de huidige organistatie dacht ik, maar bij een ander, verder filiaal/afdeling van hetzelfde bedrijf.6 mrt '14 - 17:41:20 -
Re: Re: Re: Re: definitie van het begrip vrijwillige mobiliteit
quote:
Dit schreef Tinus
Zou je desondanks iets meer over de achtergrond/reden van je vraag kunnen vertellen?
In eerste instantie ben ik op zoek naar het bestaan van een mogelijk algemeen aanvaarde definitie van dit begrip in HRM land.6 mrt '14 - 17:52:34 -
Meestal incidentgericht, intern en/of extern, al dan niet (deels) gefaciliteerd door werkgever, al dan niet branche-overstijgend (=buiten je vakgebied) bewegen op de arbeidsmarkt..
Vaak gebruikte term in reorganisatieplannen en sociaal plannen, ingezet voorafgaand en/ of als begin van reorganisatie, waarna de vrijwillige mobiliteit oploopt naar 'vrijwillig, maar niet vrijblijvend' tot 'gedwongen'.. In dit geval heeft de vrijwillige mobiliteit als doel een reorganisatie en/ of gedwongen ontslag uiteindelijk te kunnen voorkomen..
Een andere nuance bij het gebruiken van de term is het in te zetten als remplacantenregeling; ook wel plaatsersmakersregeling genoemd. Oftwel; de 1 vertrekt vrijwillig/ wordt vrijwillig mobiel, ten gunste van een ander die zo werkzaam kan blijven...6 mrt '14 - 18:54:59 -
Het beeld wordt al duidelijker.
6 mrt '14 - 18:59:28 -
quote:
Dit schreef Wim
In eerste instantie ben ik op zoek naar het bestaan van een mogelijk algemeen aanvaarde definitie van dit begrip in HRM land.
Dan google je toch gewoon even?6 mrt '14 - 20:01:13 -