Ik wil sinds kort het huis van mijn vader kopen. Heb hier geen echte hoge hypotheek voor nodig.
Ik hik nu tegen het feit aan dat ik sinds 2 en half jaar een flexwerker ben. Dus geen enkele bank, ik heb er een paar geprobeerd, piekert er ook maar over om mij een hypotheek of lening te verstrekken. Ze geven aan dat de wet (helaas) per 1.1-2-14 gewijzigd is en ze zich strafbaar maken als ze een hypotheek verstrekken.
Ben een beetje ten einde raad. Heeft iemand misschien een gelijke ervaring opgedaan en zijn er nog tips of idee?n wellicht?
Het gouden idee wordt natuurlijk beloond
Ik lees jullie graag.. alle idee?n zijn welkom.
Lieve groetjes Margo
Dit onderwerp is gesloten. door Margoo zelf op 20 maart 2014 om 00:04:57 |
Terug naar de lijst
-
28 feb '14 - 19:02:34 / 1 mrt '14 - 12:18:52
-
-
Hou er ook rekening mee dat de fiscus dit soort constructies reuze interessant vindt
28 feb '14 - 20:31:44 -
-
Yesss dank jullie wel....
dit is ook de reden dat ik weinig hypotheek nodig heb maar toch willen ze er niet aan...
Elke 10.000 zijn er tien te veel....maar ik ga zeker morgen iets doen met jullie adviezen..dankjewel alvast.28 feb '14 - 21:02:44 -
Een hypotheek hoeft niet per se bij een bank vandaan te komen.
Misschien is er iemand die een x bedrag "over" heeft en dat nu op een spaarrekening heeft staan tegen 1-2% rente.
Als jij dit x bedrag leent tegen bijvoorbeeld 4% rente, is het een investering voor de geldverstrekker en een hypotheek met gunstige rente voor jou.
Zorg er uiteraard wel voor dat alles bij de notaris is vast gelegd!
Ook je belasting aftrek krijg je dan nog steeds.
Succes!1 mrt '14 - 16:17:18