Vorig jaar september ontving ik mijn afrekening van de Eneco. Schrok me rot, ik moest een flink bedrag nabetalen. Navraag bij de Eneco wees uit dat mijn gasverbruik verdubbeld was ten opzichte van het jaar daarvoor. Snapte er niets van, ik stook niet anders dan voorgaande jaren en heb nooit problemen gehad. Mijn kachel zet ik niet hoger dan 19 graden, is ook niet nodig, heb een tussenwoning. Ik heb al diverse mensen over de vloer gehad en die kunnen niets vinden. Gasleidingen zijn diverse keren doorgemeten, ketel is 2 keer nagekeken en heb een nieuwe gasmeter gehad. Advies gekregen om mijn verbruik dagelijks te noteren. Ik kom uit op 8 kuub per dag of meer. Hoe ik ook stook, kachel uit, kachel constant, 3 graden verschil, het maakt niet uit. Of ik nu de hele dag thuis ben en de kachel aan heb of ik ben de hele dag weg en hij is uit maakt ook niet uit, hij blijft minstens 8 kuub verbruiken. Veel of weinig douchen heeft ook geen effect. Iedereen is het er over eens dat het extreem veel verbruik is, maar wat nou de oorzaak is? Ik heb nu in 4 maanden 1000 kuub verbruikt en het is niet eens winter geweest!! Ik zou graag willen weten wat een normaal verbruik per dag is, maar krijg daar geen antwoord op. Wie weet wat normaal is? Ik heb trouwens een HR ketel uit 1999.
Doe de CV ketel eens een hele dag uit (stekker er uit!). En kijk daarna nog eens of er gas verbruikt is. Zo ja dan lijkt het me niet je cv ketel maar iets anders. Het zou ook een lekkage kunnen zijn maar dan had dat natuurlijk door die experts opgemerkt moeten zijn.
Waarschijnlijk kook je ook op gas. Hoe oud is de gasleiding die van de muuraansluitingen naar je gasfornuis loopt? Draai ook eens de hoofdkraan van je gasleiding bij je fornuis dicht en zet je ketel uit. Kijk dan of je nog steeds gas verbruikt. Is dat het geval: dan heb je waarschijnlijk ergens lekkage.
quote:Dit schreef ArnoM Waarschijnlijk kook je ook op gas. Hoe oud is de gasleiding die van de muuraansluitingen naar je gasfornuis loopt? Draai ook eens de hoofdkraan van je gasleiding bij je fornuis dicht en zet je ketel uit. Kijk dan of je nog steeds gas verbruikt. Is dat het geval: dan heb je waarschijnlijk ergens lekkage.
Succes!
Ook die leidingen zijn al doorgemeten, geen lekkage gevonden.
quote:Dit schreef LuukB Doe de CV ketel eens een hele dag uit (stekker er uit!). En kijk daarna nog eens of er gas verbruikt is. Zo ja dan lijkt het me niet je cv ketel maar iets anders. Het zou ook een lekkage kunnen zijn maar dan had dat natuurlijk door die experts opgemerkt moeten zijn.