Hallo,
Heeft er niemand verstand van verzekeringen. Ik hoorde van t bestaan van een werkeloosheidsverzekering
, maar heb er geen verstand van! Kan iemand mij er iets meer over vertellen.
Ik ben soms best bang m'n baan kwijt te raken. En zo gauw heb je ook geen nieuwe baan. En dan wordt t toch wat lastig om m'n hypotheek te betalen.
Groetjes Sandra!
Dit onderwerp is gesloten. door cristiene zelf op 11 februari 2014 om 07:52:10 |
Terug naar de lijst
-
10 feb '14 - 07:41:14
-
Er bestaat zoiets als een woonlasten-AOV bij ASR.
Deze keert uit als je door arbeidsongeschiktheid niet in staat bent om te werken, maar is geen vervanger voor de gewone AOV. ( is puur bedoeld als opvanger van de woonlasten)
Een uitkering kan er nl. ook komen als je werkeloos wordt en daardoor je lasten moeilijk kunt opbrengen.
Deze uitkering is wel gemaximeerd tot 24 maanden.
Voorwaarde voor deze laatste uitkering is wel dat er sprake is van een vast dienstverband en dat je niet zelf ontslag hebt genomen.
Ik heb er zelf een gesloten met ex partner als verzekerde. Op deze manier kon ik het gat dat ontstond nu meneer werkeloos is en geen ali betaald, fijn opvangen.tenminste voorlopig.
Maar dat werkt alleen als je op goede voet met elkaar staat, want verzekerde moet de uitkeringsspecificatie van het UWV elke maand aanleveren. En hij heeft destijds de gezondheidsvragen moeten invullen.10 feb '14 - 13:03:33 -
quote:
Uit het feit dat jij hier jouw ex op denigrerende wijze aanhaalt met 'meneer' maak ik op dat jij niet op goede voet staat met jouw ex? Even afgezien waar de oorzaak daarvan zou liggen.
Dit schreef Myriamga
Op deze manier kon ik het gat dat ontstond nu meneer werkeloos is en geen ali betaald, fijn opvangen.tenminste voorlopig.
Maar dat werkt alleen als je op goede voet met elkaar staat, want verzekerde moet de uitkeringsspecificatie van het UWV elke maand aanleveren. En hij heeft destijds de gezondheidsvragen moeten invullen.10 feb '14 - 13:17:12 -
quote:
Dit schreef cristiene
Hallo,
Heeft er niemand verstand van verzekeringen. Ik hoorde van t bestaan van een werkeloosheidsverzekering
Ik ben soms best bang m'n baan kwijt te raken. En zo gauw heb je ook geen nieuwe baan. En dan wordt t toch wat lastig om m'n hypotheek te betalen.
Groetjes Sandra!
Ik neem aan dat je een woonlastenverzekering bedoeld.
Een woonlastenverzekering tegen werkeloosheid heeft m.i. alleen maar zin als je WW-duur ook redelijk lang is.
Als je na de WW in de bijstand komt, zal de uitkering van de woonlastenverzekering gekort worden op de bijstand.10 feb '14 - 14:04:50 -
quote:
Dit schreef cristiene
Hallo,
Groetjes Sandra!
Bedoel je WW?10 feb '14 - 14:05:51 -
quote:
Dit schreef cristiene
Hallo,
Groetjes Sandra!
>>LINK<<10 feb '14 - 15:49:09 -
Volgens mij is een courant CV en een buffertje op de spaarrekening beter dan een verzekering
10 feb '14 - 15:58:28 -
Allemaal bedankt voor je reactie!
Ik bedoel geen arbeidsongeschiktheidsverzekering, maar een werkeloosheidsverzekering! Verzekeren tegen werkeloosheid! Maar ik ga eerst maar s UWV bellen, want als ik in de bijstand kom, dan heb ik aan die verzekering niks meer! Dankjewel Dion!10 feb '14 - 20:11:27 -
De WW zelf is een werknemersverzekering tegen werkloosheid. Heb nog nooit gehoord dat iemand zich kan verzekeren tegen werkloosheid zodat het inkomen tot 100% zal worden aangevuld. Als die verzekering er al zou zijn, zou die vast en zeker een enorme premie hebben.
Je kan je alvast voorbereiden op mogelijke werkloosheid door je eigen positie te verbeteren. Ga nu je nog in dienst bent een opleiding volgen bijvoorbeeld. Of ga alvast uitkijken naar een baan met meer zekerheid. Ik weet niet waarover je het UWV wil bellen. Die kunnen je echt niet meer vertellen zolang er niets concreet is nog.10 feb '14 - 21:57:24 -
quote:
Dit schreef cristiene
Allemaal bedankt voor je reactie!
Ik bedoel geen arbeidsongeschiktheidsverzekering, maar een werkeloosheidsverzekering! Verzekeren tegen werkeloosheid! Maar ik ga eerst maar s UWV bellen, want als ik in de bijstand kom, dan heb ik aan die verzekering niks meer! Dankjewel Dion!
Je bedoelt ongetwijfeld werkloosheid (en niet werkeloosheid)11 feb '14 - 07:31:26