Hoe lang duurt het voordat graszaad ontkiemt en gaat sprieten?

Hoe lang duurt het voordat graszaad ontkiemt en gaat sprieten? 

Onderwerp van Dee53

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Kobus



    Duurt wel en paar weken voordat je effect merkt. De klaver gaat niet dood zoals bij spuiten met gif maar verdwijnt langzamerhand. En je kunt gerust over een paar weken nog een keer strooien, teveel strooien kan bijna niet.

    Ok!
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Ik lees dat je gemaaid gras beter kunt laten liggen omdat je dan als het ware de bemesting terug geeft. Nou heb ik een maaier met opvangbak. Kan ik die bak er gewoon af laten waardoor het gras blijft liggen, of heb ik dan een speciale maaier nodig met een mulch stand?
  3. Kobus
    Love is the drug......

    Toon alleen de berichten van Kobus
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Ik lees dat je gemaaid gras beter kunt laten liggen omdat je dan als het ware de bemesting terug geeft. Nou heb ik een maaier met opvangbak. Kan ik die bak er gewoon af laten waardoor het gras blijft liggen, of heb ik dan een speciale maaier nodig met een mulch stand?




    Dan heb je inderdaad een maaier nodig met een mulchdek, anders blijft het maaisel te grof. En bovendien moet je dan gaan bemesten met een organische mest, bijvoorbeeld GazonAzet van Ecostyle. Dat brengt bacteri?n en schimmels in je gazon die er voor zorgen dat het maaisel wordt afgebroken en omgezet in voedingsstoffen voor je gazon.

    Heb ik professioneel gebruikt bij alle klanten waar wij gazononderhoud deden. Lijkt in eerste instantie wat prijzig maar als je de zeven stappen van Ecostyle volgt krijg je wel een supermooi gazon en uiteindelijk kost het niet veel meer dan werken met kunstmest. Als je de arbeid meerekent is het zelfs goedkoper!
  4. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Komende week ga ik idd gazon AZ kopen.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Het gazon met het Action graszaad ligt er, ondanks de klaver, prachtig bij. Mooi vol gazon.

    Mijn gazon van de graszoden (ander soort gras ook), laat helaas hier en daar gele plekken zien. Bij het weghalen (want echt hartstikke dood), blijkt dat de zode niet gehecht is aan de grond. Inmiddels heb ik dat los gemaakt en weer gras gezaaid samen met wat AZ erbij. Hopelijk sluit de mat zich nog mooi voordat de zomer voorbij is en starten we volgend jaar met een mooi gazon.

    Nooit gedacht dat gras zo lastig was. Smile
  6. quote:
    Dit schreef Dayenne


    Nooit gedacht dat gras zo lastig was. Smile


    Ja hoor en dan t maaien nog
    maar een strak gazon staat wel mooi
  7. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef saartje


    Ja hoor en dan t maaien nog
    maar een strak gazon staat wel mooi

    Maaien is een eitje. 2 stukkies van nog geen 15m?, elektrische maaier, kantenmaaier. Da's allemaal gewoon leuk om te doen.
Terug naar de lijst