Hoe lang duurt het voordat graszaad ontkiemt en gaat sprieten?

Hoe lang duurt het voordat graszaad ontkiemt en gaat sprieten? 

Onderwerp van Dee53

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Kobus
    Love is the drug......

    Toon alleen de berichten van Kobus
    quote:
    Dit schreef Marnel
    Zo foto even bewerkt met extra groen er in :D

    [URL=.html]




    Ja, op een bewerkte foto ziet ieder gazon er mooi uit. Duhuh.

    Overigens is je waterlelie aan scheuren toe. Of nog beter, zoek een soort dat past bij het formaat van de vijver.
  2. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel
    Mijn waterlelei groeit de spuigaten uit.
    Ik knip 'm van boven af, want hij groeit gewoon de lucht in.

    En nee, ik ga 'm niet verwijderen hoor.
    Hij bloeit ook prachtig over een maand.

    Dit is het gras irl Smile

    Zal wat bijmesten

    [URL=.html]
  3. Kobus
    Love is the drug......

    Toon alleen de berichten van Kobus
    quote:
    Dit schreef Marnel
    Mijn waterlelei groeit de spuigaten uit.
    Ik knip 'm van boven af, want hij groeit gewoon de lucht in.

    En nee, ik ga 'm niet verwijderen hoor.
    Hij bloeit ook prachtig over een maand.

    Dit is het gras irl Smile

    Zal wat bijmesten

    [URL=.html]



    Das toch een mooi grasmatje zo te zien. Smile

    Eigenlijk zou je waterlelie al moeten bloeien, maar ze zijn wat laat dit jaar. Normaal gesproken beginnen waterlelies rond begin juni te bloeien, zodra de plant een stuk of twaalf bladeren aan het wateroppervlak heeft zullen de bloemen volgen.
    Het afknippen van het blad kan tot gevolg hebben dat de waterlelie dood gaat. De stengels zijn hol en water kan via de resten van de afgeknipte stelen naar de wortelstok lopen die kan gaan verrotten.
    Een waterlelie die te groot is voor het formaat vijver zal steeds meer bladeren vormen die in lagen over elkaar boven het water uit groeien. Dat gaat ten koste van de bloemvormin, hoe langer de situatie duurt des te minder bloemen zal de plant nog maken.
    Ik zou echt eens op zoek gaan naar een waterlelie die past bij dit formaat vijver, heb je veel meer plezier van. Zijn in verschillende kleuren verkrijgbaar, als jij zegt welke kleur je mooi vindt kan ik je zo de naam geven van een geschikte soort.
  4. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel
    Ik knip de onderste bladen af, zodat de bovenste gaan liggen en de bloei niet wordt tegengehouden.

    Tot dusver geen rot ... in mijn vorige tuin deed ik het ook zo.

    Maar het is inderdaad wel houden en keren op deze manier. Een kleinere zou beter zijn.

    Strange he? Dat ze dit soort waterlelies gewoon bij het tuincentrum verkopen als zijnde voor de gemiddelde vijver.

    Wie heeft er een loeigrote vijver en wil een gezonde waterlelie? Gratis af te halen. D.w.z. ook uit het water te tillen want hij zit in een enorm grote mand.
  5. Kobus
    Love is the drug......

    Toon alleen de berichten van Kobus
    quote:
    Dit schreef Marnel
    Ik knip de onderste bladen af, zodat de bovenste gaan liggen en de bloei niet wordt tegengehouden.

    Tot dusver geen rot ... in mijn vorige tuin deed ik het ook zo.

    Maar het is inderdaad wel houden en keren op deze manier. Een kleinere zou beter zijn.

    Strange he? Dat ze dit soort waterlelies gewoon bij het tuincentrum verkopen als zijnde voor de gemiddelde vijver.

    Wie heeft er een loeigrote vijver en wil een gezonde waterlelie? Gratis af te halen. D.w.z. ook uit het water te tillen want hij zit in een enorm grote mand.



    Dat komt omdat ze bij een tuincentrum van toeten noch blazen weten. En natuurlijk ook omdat jij je vijver zwaar overschat Smile
    Als ik de foto zo bekijk dan is je vijver maar een paar vierkante meter groot? Een middelgrote vijver (ik neem aan dat je dat bedoelt met "de gemiddelde vijver") is toch al snel 8 tot tien vierkante meter oppervlakte.

    Overigens zegt de bladgrootte niets over hoe groot een waterlelie groeit en al helemaal niets over hoe snel dat gaat. Achter op het kaartje staat vaak al betere info, maar wil je zekerheid dan is bijvoorbeeld het boek 'Seerosen' van Dieter Bechthold en Harro Hieronimus aan te raden.

    Of je vraagt gewoon aan iemand die er verstand van heeft welke waterlelie geschikt is voor je vijver Smile
  6. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel
    Ja, maar ik ben van de recycling.

    En flikker geen waterlelie weg terwijl hij het zo goed doet.

    Mijn vijver is groter dan op het plaatje hoor.

    En het gras is in werkelijkheid ook groener ;-)
  7. Marnel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marnel
    Hoe zou het met de grasmat van Dee gaan Smile
  8. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Marnel
    Hoe zou het met de grasmat van Dee gaan Smile

    Dat vraag ik me ook af, 2 blz eerder. Smile
  9. Kobus
    Love is the drug......

    Toon alleen de berichten van Kobus
    quote:
    Dit schreef Marnel
    Ja, maar ik ben van de recycling.

    En flikker geen waterlelie weg terwijl hij het zo goed doet.

    Mijn vijver is groter dan op het plaatje hoor.

    En het gras is in werkelijkheid ook groener ;-)



    Ik ben ook van de recycling hoor. Ik bewaar waterlelies altijd tot ik iemand anders er weer blij mee kan maken. Wegflikkeren hoeft dus ook niet.
    En je vijver mag dan groter zijn, de 8 meter haalt ie vast en zeker niet, ik zou eerder zeggen 3.

    Dat van dat gras geloof ik dan weer wel. Dat zeggen je buren vast ook.
  10. Kobus
    Love is the drug......

    Toon alleen de berichten van Kobus
    quote:
    Dit schreef Marnel
    Hoe zou het met de grasmat van Dee gaan Smile




    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Dat vraag ik me ook af, 2 blz eerder. Smile



    Ik denk dat Dee te druk is met maaien om hier te reageren...
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Bloedmeel gekocht en gestrooid. Hopelijk verdwijnt de klaver. Na hoeveel dagen moet ik iets zien en wanneer mag ik opnieuw strooien?
  12. Kobus
    Love is the drug......

    Toon alleen de berichten van Kobus
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Bloedmeel gekocht en gestrooid. Hopelijk verdwijnt de klaver. Na hoeveel dagen moet ik iets zien en wanneer mag ik opnieuw strooien?



    Duurt wel en paar weken voordat je effect merkt. De klaver gaat niet dood zoals bij spuiten met gif maar verdwijnt langzamerhand. En je kunt gerust over een paar weken nog een keer strooien, teveel strooien kan bijna niet.
Terug naar de lijst