quote:Dit schreef papa-djenna hier in westen nog niet verkrijgbaar in tc pas als hij in bloei komt en afgehard is ivm vorst . nu te jong plantje en kwetsbaar
Als je planten koopt bij een tuincentrum dan heb je altijd maar een beperkte keuze. Daar staat meestal alleen te koop wat er op dat moment in de bloei is. De betere kwekers hebben gewoon het hele jaar door een compleet assortiment.
Ik heb 'm vorig jaar ook gekocht...Hij bleef bloeien zo mooi...zijn helaas de winter niet doorgekomen...nu ik dit weer zie, denk ik dat ik er ook weer een paar aanschaf en dan in de tuin zet...
Alhoewel nog wel een paar potjes apart heb staan heb met wortelscheuten, waarvan ik dacht...wat was dat ook alweer ? Gaat dit nog iets worden..het begint weer groen te worden..
Misschien is dit het wel...???
toch de prachtkaars... ( heb ze ook in mijn voortuin ) er komt bij mij nu net weer wat blad te voorschijn en dacht het te herkennen in jou foto.
Heb ze twee jaar terug als stek aangeschaft bij v.m.b.o en waarschijnlijk kan ik straks weer genieten van een weelderige bos vol bloemen in de tuin. ( volgens de lerares waren ze wel vorstgevoelig )
succes met het vinden.....
Dit is hem toch hoor Kobus, alleen die van mij bloeit echt tot de eerste nachtvorst, misschien omdat hij in de tuin op het zuiden staat?
Bijnaam is prachtkaars, toch zoals Karin zei
Ik ga gelijk kijken of ik er ergens een paar kan bestellen
Oow, ja een heel 'ouderwetse' plant. Had mijn oma al in de tuin toen ik 5 was. Daarvoor waarschijnlijk ook al maar herinner ik me niet. Is absoluut niet negatief bedoeld trouwens. Ik vind oudere plantenrassen vaak verbazend nieuw.