Mijn zoon wordt 1 september 18 jaar en gaat dan studeren aan het HBO.
Ik weet dat hij zorgtoeslag moet aanvragen en een eigen zorgverzekering.
Verder kan hij ook studiefinanciering aanvragen.
Ook weet ik dat de kinderbijslag en het wezenpensioen komt te vervallen
quote:Dit schreef anita63 Mijn zoon wordt 1 september 18 jaar en gaat dan studeren aan het HBO.
Ik weet dat hij zorgtoeslag moet aanvragen en een eigen zorgverzekering.
Verder kan hij ook studiefinanciering aanvragen.
Ook weet ik dat de kinderbijslag en het wezenpensioen komt te vervallen
Wat vergeet ik nu nog of heeft iemand nog tips?
DigiD op tijd aanvragen want deze heb je nodig om je studiefinanciering aan te vragen.
OV jaarkaart aanvragen.
Mocht je in een huurhuis wonen en huursubsidie krijgen deze ook inlichten....
Dit schiet me zo even te binnen.....is alweer even geleden voor mij
quote:Dit schreef Aicha Huursubsidie gaat toch naar inkomsten??
Dus 2 volwassenen die inkomsten hebben, dat heeft toch invloed op de hoogte van je subsidie?
Zo dacht ik ook maar alleen als het je toeslagpartner is en dat zijn kinderen onder de 27 niet heb ik ff snel opgezocht....mocht het niet inmiddels veranderd zijn.
Overigens moet je even kijken met het wezenpensioen, het kan maar zo zijn dat dat doorloopt ivm studie (tot 27).
Ja, dat klopt inderdaad, je moet ieder jaar een bewijs tonen dat hij studeert aan de pensioenvereniging.
Nu krijg ik ook een gedeeltelijke anw uitkering en daar zit ook een stukje wezenuitkering in, denk dat dat ook weg zal vallen.
Hier kan je kindgebonden toeslag, zorgtoeslag, huurtoeslag en kinderopvangtoeslag bekijken.
Vul 2013 in, en bij je kind het geboortejaar 1994 (niet 1995!) om te zien wat er verandert als je kind 18 is.
Vergelijk dat met je huidige gegevens, of doe dezelfde berekening met het geboortejaar 1995.
Op diezelfde site kan je met je digid dingen doorgeven. Ik geloof dat ze zelf wel zien dat je kind 18 wordt, maar je kind moet zelf zorgtoeslag aanvragen (eerst een eigen digid!).