Nachttemperatuur c.v.

Nachttemperatuur c.v. 

Onderwerp van Tuwa

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Agnes
    Abonnee

Toon alleen de berichten van Agnes
    Wat in mijn huisje het handigst is met stoken, vraag ik me al langere tijd af, want ik wil graag geld terug.
    Ik woon in een heel klein huisje (monument), dat ontzettend slecht geisoleerd is vanwege dat het al zo oud is. Enkel glas, geen spouwmuren. Er mag hier geen eens dubbel glas geplaatst worden!! Als er hier oostenwind is, giert het door de ramen en deuren heen.
    Ik heb geen thermostaat, alleen draaiknoppen aan mijn CV.
    s Nachts zet ik alles uit, tenzij het hard vriest.
    Ik heb het idee als ik het aan laat staan, dat ik hier stook voor de buitenlucht vanwege de zeer slechte isolatie. Dus het wordt hier rustig tien graden. Overdag als ik thuis ben meestal tussen 17 en 19 graden.
    Wie kan mij een goed en deskundig advies geven hoe ik in een slecht geisoleerd huis het beste kan stoken ?
  2. Dayenne
    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef hagne
    Wat in mijn huisje het handigst is met stoken, vraag ik me al langere tijd af, want ik wil graag geld terug.
    Ik woon in een heel klein huisje (monument), dat ontzettend slecht geisoleerd is vanwege dat het al zo oud is. Enkel glas, geen spouwmuren. Er mag hier geen eens dubbel glas geplaatst worden!! Als er hier oostenwind is, giert het door de ramen en deuren heen.
    Ik heb geen thermostaat, alleen draaiknoppen aan mijn CV.
    s Nachts zet ik alles uit, tenzij het hard vriest.
    Ik heb het idee als ik het aan laat staan, dat ik hier stook voor de buitenlucht vanwege de zeer slechte isolatie. Dus het wordt hier rustig tien graden. Overdag als ik thuis ben meestal tussen 17 en 19 graden.
    Wie kan mij een goed en deskundig advies geven hoe ik in een slecht geisoleerd huis het beste kan stoken ?

Er zijn thermostaat knoppen voor op de radiator waar je ook eea kunt instellen. >>LINK<<

Voor de ramen zoveel mogelijk rolgordijnen (verduisterend zijn het dikste) ?n overgordijnen hangen (evt. leg je te lange gordijnen op de vensterbank, maar zeker niet voor de radiator). Achter de radiator van dat zilverfolie spul, zodat de warmte terugkaatst. Deuren zoveel mogelijk dicht en ramen die open kunnen voorzien van tochtstrips.

In zo'n slecht ge?soleerd huis, alleen stoken als je er bent, zou mijn advies zijn.
  3. Agnes
    Abonnee

Toon alleen de berichten van Agnes
    Ik heb al gelijk toen ik hier kwam wonen erg dikke overgordijnen gekocht, omdat ik al gehoord had hoe koud en vooral tochtig het hier is, ook bij mijn voordeur.
    Ik stook ook alleen maar als ik er zelf ben, omdat ik voor mijn gevoel anders voor de buitenlucht stook. Mijn buurvrouw laat de CV op de meeste plekken aanstaan 's nachts in haar huisje en ook in de weekenden als ze weg is. Ik ben benieuwd wie de meeste stookkosten zal hebben.
  4. Dayenne
    quote:
    Dit schreef hagne
    Ik heb al gelijk toen ik hier kwam wonen erg dikke overgordijnen gekocht, omdat ik al gehoord had hoe koud en vooral tochtig het hier is, ook bij mijn voordeur.
    Ik stook ook alleen maar als ik er zelf ben, omdat ik voor mijn gevoel anders voor de buitenlucht stook. Mijn buurvrouw laat de CV op de meeste plekken aanstaan 's nachts in haar huisje en ook in de weekenden als ze weg is. Ik ben benieuwd wie de meeste stookkosten zal hebben.

Je buurvrouw.
  5. loezepoes
    Toon alleen de berichten van loezepoes
    quote:
    Dit schreef vanya
    145 per maand, voor een grote eengezinswoning.
    Ik weet niet of dat heel veel is???
    Ben wel benieuwd.

Ik weet natuurlijk niet of dat ook inclusief water is?
  6. vanya
    Toon alleen de berichten van vanya
    nee is exclusief water
  7. xMonique
    Toon alleen de berichten van xMonique
    quote:
    Dit schreef vanya
    nee is exclusief water

ik zit op 90 euro per maand, gas en elektra dus.
    Woon in een rijtjes huis met 2 kids van 14.

's nachts gaat verwarming op 15 graden, meestal blijft de temp erboven maar soms wel 16 graden.
    Daar ik heel veel thuis ben staat hij overdag vaak op 19 a 20 graden.
    Verwarming staat alleen in huiskamer aan, s avonds in badkamer en kleine kamertje (studeerkamer) en heel soms op de kids hun kamer. (die leren vaak beneden of in studeerkamertje).
  8. Freerk
    Toon alleen de berichten van Freerk
    Weet er dan ook iemand hoe dat zit met vloerverwarming? Er is mij verteld dat je dan het beste de temp. constant op behaaglijke temperatuur moet laten staan (in mijn geval 20 graden). Maar ik ben eigenlijk alleen s'avonds in de kamer; op tijd naar bed, s'morgens er vroeg weer uit. Opstoken voor het ontbijt heeft bij ook geen zin, ik eet altijd in de auto onderweg naar mijn werk.

En om dan de hele tijd de thermostaat op 20 graden te laten staan, lijkt me een beetje teveel van het goeie. En wat voor temp. kun je het beste aanhouden voor de vloerverwarming?
  9. Dayenne
    Je zit met het opwarmen Freerk. Heb je gewone temperatuur verwarming of lage temperatuur verwarming?
  10. Freerk
    Toon alleen de berichten van Freerk
    quote:
    Dit schreef Dayenne
    Je zit met het opwarmen Freerk. Heb je gewone temperatuur verwarming of lage temperatuur verwarming?

Gewone temperatuur.
  11. Dayenne
    Volgens mij, maar ben geen deskundige, kan je dan ook opwarmen als je het warm wil hebben, omdat het sneller gaat dan bij lage temperatuur verwarming.
  12. Capibara
    Toon alleen de berichten van Capibara
    quote:
    Dit schreef Freerk
    Weet er dan ook iemand hoe dat zit met vloerverwarming? Er is mij verteld dat je dan het beste de temp. constant op behaaglijke temperatuur moet laten staan (in mijn geval 20 graden). Maar ik ben eigenlijk alleen s'avonds in de kamer; op tijd naar bed, s'morgens er vroeg weer uit. Opstoken voor het ontbijt heeft bij ook geen zin, ik eet altijd in de auto onderweg naar mijn werk.

En om dan de hele tijd de thermostaat op 20 graden te laten staan, lijkt me een beetje teveel van het goeie. En wat voor temp. kun je het beste aanhouden voor de vloerverwarming?

Mijn ex heeft dit uitgeprobeerd. We wonen in de zelfde straat nieuwbouw woning. Hij heeft alles bijgehouden. Een half jaar lang. Hij werkt overdag en zijn vriendin is 3 dagen aan het werk in de week. Op die tijden lager gezet. En snachts. Hij kwam duurder uit dan als hij de verwarming op een constante temp liet staan.
    Ik heb hem eigen steeds op de zelfde tempratuur staan. Buiten hangt een sensortje, en de verwarming gaar koelen als het warmer wordt. Vorig jaar zomer was het op sommige momenten 30 Gr., en in huis was het heerlijk koel!
    Temp schommelt nu tussen 20 en 20,3
    Heb mijn energie rekening binnen gekregen, en ik kreeg terug. Om mij heen hoorde ik dat mensen ( flink) bij moesten betalen. Maar dit kan ook aan andere apparaten liggen natuurlijk.
Terug naar de lijst