ysbreker

ysbreker 

Onderwerp van monique-s

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen aan een goede ysbreker veelal gebruikt in de opleiding management...

Hoop dat er een goede tip bij kan zitten.

Groet en dank Monique
  2. quote:
    Dit schreef monique-s
    Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen aan een goede ysbreker veelal gebruikt in de opleiding management...

Hoop dat er een goede tip bij kan zitten.

Groet en dank Monique

IJsbreker? Zoiets (het zal voor de insiders wel een compleet duidelijke vraag zijn, maar ik snap er niks vanSmile)

3. quote:
    Dit schreef frida_m

IJsbreker? Zoiets (het zal voor de insiders wel een compleet duidelijke vraag zijn, maar ik snap er niks vanSmile)

Helemaal snappen doe ik het ook niet ..... maar verwacht eigenlijk geen ijsbreker maar een openingszin/gesprekje waarmee "het ijs gebroken wordt"(het vertrouwen gewonnen).
  4. peter_pan
    Toon alleen de berichten van peter_pan
    Dan kan zo'n plaatej van een ijsbreker goed werken. Je vertelt dat er altijd met een ijsbreker moet worden begonnen, laat je plaatje zien als jouw ijsbreker en zeg dan dat je begrijpt dat dat dus neit de bedoeling is.

Daarna stap je over waar je het eigenlijk over wil hebben.

Peter
  5. twelve
    Hey Baberiba

Toon alleen de berichten van twelve
    Het hangt er van af waar en wanneer in welke situatie je een "ijsbreker" nodig hebt.

Is het voor een presentatie? Of voor in gesprekken met anderen?

Ik heb 7 jaar commercieel werk gedaan waarbij ik bij mensen thuis kwam. Mijn "ijsbreker" was vaak een bepaald voorwerp (b.v. een foto of schilderij aan de muur) wat dan mijn aandacht trok, waarbij de mensen dan spontaan gingen vertellen.

In een presentatie kan een persoonlijke verhaal of anekdote de "ijsbreker" zijn om reakties los te krijgen/goeie sfeer te cre?eren.
  6. Zoek je een ysbreker of een ijsbreker? Wy weten dat zo natuurlijk niet. Smile
  7. Dartelin
    Toon alleen de berichten van Dartelin
    Ik vind dat management zowiezo vaag, met of zonder ysbreker. Smile
  8. Haha allereerst dank voor alle reacties...

Sorry dat ik hierin niet duidelijk ben geweest.. ik volg momenteel de opleiding management en hierin dien ik inderdaad presentaties te verzorgen maar ook een ijsbreker...

Het mag een spelletje zijn of een opdracht waarbij je de hersens laat kraken.. je moet goed nadenken en je de gehele groep (18) aan het werk zet en eventueel laat samenwerken.

Ik dacht wellicht heeft iemand deze opdracht al eens eerder gehad.

Groetjes en een fijne dag
  9. Zet ze maar aan het werk.

8 2 6 4

wat is de volgende in de rij ?

9
    7
    5
    3

??????????

Zeg er bij dat kinderen van 3 deze kunnen oplossen..... Smile
  10. twelve
    Hey Baberiba

Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef monique-s

Het mag een spelletje zijn of een opdracht waarbij je de hersens laat kraken.. je moet goed nadenken en je de gehele groep (18) aan het werk zet en eventueel laat samenwerken.

Kan ook heel breed zijn natuurlijk.

Kennismakingsspel

Maak zakjes met een koord. In ieder zakje doe je een voorwerp. Zakjes moeten dichtgenaaid worden. Schrijf met een textielstift een nummer op ieder zakje. Iedere deelnemer krijgt er een en doet die om zijn nek (vandaar dat koord). Met pen en papier gaat iedereen alle andere deelnemers lang om te voelen wat het voorwerp zou kunnen zijn (bv. knoop, schroefje, dop, etc. of specifiek dingen die met het werk te maken hebben). Degene die de meeste goed heeft is uiteraard de winnaar.

Team building

Laat de deelnemers 1 of 2 voorwerpen meenemen en daar iets over vertellen. Bijvoorbeeld bij een fusie tussen 2 bedrijven waar de medewerkers elkaar beter moeten leren kennen om straks samen te kunnen werken. Een deelnemer kan een "oud" voorwerp meenemen, bv. een pen met de oude naam van het bedrijf, de deelnemer kan hierover zeggen dat deze pen afgeschreven is maar dat hij met veel plezier jarenlang met deze pen heeft geschreven en een "nieuw" voorwerp bv. een zakje bloemzaad en de deelnemer kan bv. zeggen dat hij hoopt op een vruchtbare samenwerking. Deelnemers moeten dan zelf nadenken over de voorwerpen en hun verhaaltje waar anderen dan weer op kunnen reageren.
Terug naar de lijst