nee zo reageerde de cnv ook precies hetzelfde en zij adviseren dan ook niet te tekenen en wel aan het werk gaan op 7 mei
maar er zal iemand naar de rechter moeten stappen om die uitspraak van een rechter te krijgen.
maar alle twee de werkgevers hebben al gezegd dat niet te gaan doen
het lijkt erg op een kat en muis spelletje en wij (collega en ik)(en zij is lid van de fnv)
nee zo reageerde de cnv ook precies hetzelfde en zij adviseren dan ook niet te tekenen en wel aan het werk gaan op 7 mei
maar er zal iemand naar de rechter moeten stappen om die uitspraak van een rechter te krijgen.
het lijkt erg op een kat en muis spelletje en wij (collega en ik)(en zij is lid van de fnv)
Als je nieuwe werkgever stelt dat er geen personeel is overgenomen en je oude werkgever geen ontslag heeft aangezegd stellen jij en je collega's dat je nog in dienst bent bij de oude werkgever en recht hebt op loondoorbetaling. Het arbeidscontract dat je met de oude werkgever hebt is immers nog steeds geldig. Zou je worden overgenomen door de nieuwe werkgever moet je dat contract ook opzeggen.
Zorg er voor dat je dit op de juiste manier bij je oude werkgever meldt door onder andere aan te geven dat je beschikbaar bent voor werk. Als bondslid kan de bond je daarbij helpen hoe dat juridisch goed te doen.
Natuurlijk zal je oude werkgever dit niet willen waardoor hij gedwongen is naar de rechter of het UWV te stappen of een vergelijk met de nieuwe werkgever te treffen.
Wat jullie moeten doen, is aangeven bij je oude werkgever (want dat is degene met wie je een arbeidscontract hebt, en ik lees nergens dat dat ontbonden is door faillisement of iets anders), dat je je beschikbaar houdt voor werk. Hoe je dat moet doen, in welke juridische taal en op welke manier - daarmee kunnen CNV/FNV je helpen.