schutting plaatsen

schutting plaatsen 

Onderwerp van regster

BEHEERD DOOR:
bart

Dit onderwerp is gesloten.
door regster zelf op 14 april 2012 om 11:05:37

Terug naar de lijst
  1. Sinds begin dit jaar woon ik in een nieuwbouwwoning.Het is een huurhuis.Nu zijn wij met de buren in ons blok aan het overleggen voor het plaatsen van schuttingen in onze tuinen.Graag zou ik willen weten,wat de regels zijn voor het plaatsen van de schuttingen.Stel we komen er niet uit,dan zullen we dus allemaal zelf een schutting moeten plaatsen,maar zet je die dan op de erfgrens,of op je eigen stuk tuin?Bij een koophuis zet je m dan in je eigen tuin,maar geld dit wettelijk ook voor een huurhuis?Volgens mijn buren namelijk niet,die zeggen dat hun hun schutting gewoon op de erfgrens mogen zetten,maar ik betwijfel dit.Want dit zou betekenen dat ik de mijne er dan tegenaan moet zetten en dus een stukje tuin van mij moet inleveren?!
  2. waarom zet je 2 schuttingen tegen elkaar? Die van jou tegen de die van de buren?Smile

Kun je niet beter ??n schutting nemen die jullie samen betalen? en die komt op de grensSmile
  3. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

Toon alleen de berichten van ArnoM
    Koop of huur maakt niet uit. Als je er niet uitkomt moeten de schuttingen op eigen grond, niet op de erfgrens. De buren mogen niet zomaar op jou grond (erfgrens is jou grond en die van je buren) als jij dat niet goed vindt. Let er wel op dat als je er niet uitkomt, jij als eerste je schutting plaatst. Dit omdat een schutting tegen een andere zetten vele malen lastiger is dan als er nog niets staat.

Misschien heeft de verhuurder ook nog eisen wat betreft schuttingen? Iets van niet hoger dan zoveel, mag geen schutting zijn, maar groen enz. Zoek dat ook goed uit.
  4. quote:
    Dit schreef Dive
    waarom zet je 2 schuttingen tegen elkaar? Die van jou tegen de die van de buren?Smile

Kun je niet beter ??n schutting nemen die jullie samen betalen? en die komt op de grensSmile

Tuurlijk is het het beste een schutting,maar ik weet niet zeker of wij er uitkomen,smaken verschillen,en de een heeft meer te besteden dan de ander...
  5. quote:
    Dit schreef ArnoM
    Koop of huur maakt niet uit. Als je er niet uitkomt moeten de schuttingen op eigen grond, niet op de erfgrens. De buren mogen niet zomaar op jou grond (erfgrens is jou grond en die van je buren) als jij dat niet goed vindt. Let er wel op dat als je er niet uitkomt, jij als eerste je schutting plaatst. Dit omdat een schutting tegen een andere zetten vele malen lastiger is dan als er nog niets staat.

Misschien heeft de verhuurder ook nog eisen wat betreft schuttingen? Iets van niet hoger dan zoveel, mag geen schutting zijn, maar groen enz. Zoek dat ook goed uit.

dit dacht ik al,maar volgens mijn buren mogen hun,als we er niet uitkomen,de schutting wel degelijk op de erfgrens zetten.heb al van alles op gezocht,maar kan geen wettelijke tekst vinden waarin staat beschreven dat dit dus niet mag.
    dank voor je uitleg!
  6. even voor het complete plaatje..we zijn met zes huizen in ons blok,en eigenlijk willen we proberen allemaal dezelfde schuttingen te plaatsen.mij maakt het niet veel uit welke schuttingen er komen,ik wil alleen aan beide kanten dezelfde schutting,zeker omdat we een kleine tuin hebben,anders krijg je zn poppenkast.maar ik heb dus twee buren,en die verschillen van mening.blijft lastig,dit soort dingen..
  7. franky
    Toon alleen de berichten van franky
    kijk maar eens op; neerlandstuin.nl, daar staat alles over erfscheiding e.d.
    huren of kopen maakt niet uit zonder toestemming van de buren mag je niet op de erf scheiding plaatsen!
    Succes.
  8. quote:
    Dit schreef franky
    kijk maar eens op; neerlandstuin.nl, daar staat alles over erfscheiding e.d.
    huren of kopen maakt niet uit zonder toestemming van de buren mag je niet op de erf scheiding plaatsen!
    Succes.

als ik hier lees,en dan in het wetboek kijk,kom ik ook tegen dat de buren mij ,en ik hun,wel kunnen verplichten om wel degelijk op de erfgrens een schutting te plaatsen,dit zouden ze wel bij de rechter moeten leggen maar dan nog..zit raar in elkaar allemaal.ik hoop iig dat we er allemaal wel uit komenSmile
  9. MOGELIJKHEDEN
    Als uw buurman geen medewerking wil verlenen heeft u twee mogelijkheden:
    1. u plaats de muur op eigen rekening volledig (ook fundering) op uw eigen grond zodat de muur volledig uw eigendom is en blijft;
    2.u vordert van uw buurman medewerking op grond van artikel 5.49 BW door:
    a. uw buurman schriftelijk op zijn verplichtingen te wijzen;
    b. bij weigering van medewerking uw vordering aanhangig maken bij de rechter
  10. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

Toon alleen de berichten van ArnoM
    Je zal dan ook naar jurisprudentie op zoek moeten. Alleen ben ik erg benieuwd of een rechter "maar dan heb ik aan 2 verschillende schuttingen" wel als geldige reden zal aannemen dat een schutting niet op de erfscheiding geplaatst mag worden. Maar weet niet hoe het precies zit dan.

Hier heb ik met 3buren te maken gehad. Achter buurvrouw wilde ook absoluut alles hetzelfde. Eindresultaat: zij heeft als enige van dit gedeelte 3 verschillende schuttingen...
  11. quote:
    Dit schreef ArnoM
    Je zal dan ook naar jurisprudentie op zoek moeten. Alleen ben ik erg benieuwd of een rechter "maar dan heb ik aan 2 verschillende schuttingen" wel als geldige reden zal aannemen dat een schutting niet op de erfscheiding geplaatst mag worden. Maar weet niet hoe het precies zit dan.

Hier heb ik met 3buren te maken gehad. Achter buurvrouw wilde ook absoluut alles hetzelfde. Eindresultaat: zij heeft als enige van dit gedeelte 3 verschillende schuttingen...

hihi,das toch wel erg van die buurvrouw...heb ook geen zin in gedoe,maar dit is ook eigenlijk niet alleen voor mij ter info,maar ook voor de rest van ons blok.we zijn met zes huizen en iedereen heeft een of twee buren.de een wil de schutting verticaal,de ander horizontaal...en zo kan ik nog even doorgaan..hoop echt dat we er samen uitkomen,maar is wel fijn dat je weet wat te doen als dat niet gaat lukken..Smileen dan op een goede manier zonder gedoe,ruzie etc...
  12. Aicha
    Just be

Toon alleen de berichten van Aicha
    Hier hetzelfde euvel gehad met buren die er sinds augustus zijn komen wonen.Ik zelf woon al 11 jaar op dit adres en met de vorige bewoners nooit een conflict gehad.Op de erfafscheiding staat een heg die zo lelijk is en of aan vervanging of vervangen moest worden voor door een schutting.Maar mevrouw en mevrouw(mijn buren) hadden bepaald dat mijn tuin te groot was en zij wilden aan mijn kant( ongeveer een meter mijn tuin in!) een schutting plaatsen(hun schutting wel te verstaan)

Geprobeerd om met hen te praten over hoe uit te meten waar de echte erfafscheiding stond, maar het enige wat ik kreeg waren scheldpartijen, bedreigingen, schade toe gebracht aan mijn auto( staat op film) Uiteindelijk maar de woningbouw erbij gehaald en mijn kant van het verhaal gedaan.Samen met de woningbouw de lijn uitgezet wat nou de erf afscheiding is.Hier een afstandje van 10 cm vanaf nemen en daar een schutting neer plaatsen, dan is het eigendom en mogen de buren er niks tegen aan zetten en/of hangen aan veranderen.Dit is schriftelijk ook aan de buren medegedeeld, niet dat het iets opgelost heeft hoor.Elke dag moeten we nu schuttingen weer herstellen, daar er tegen aan geschopt word, altijd als we niet thuis zijn(hebben er nu zelfs een camera opgezet).

Moraal ga naar je woningbow en laat het samen met hen uitzoeken, dan komt het op papier te staan en heeft een ieder er zich aan te houden en kun je daar o terug vallen als er dingen aan de hand zijn.Soms kan je niet iets netjes in overleg doen, maar heb je hulp van anderen nodig.
    13 apr '12 - 10:52:18 / 13 apr '12 - 11:11:07
Terug naar de lijst