In juli jl. moest ik voor controle weer naar mijn eigen tandarts.
Had net voor die controle wat last gekregen bij een kies bij warm en koud eten.
En jawel....een wortelkanaalbehandeling was nodig.....
Had ik dit maar ontdekt in Istanbul, maar ja, dat was dus niet zo.
Mijn tandarts had door drukte en vakantie voorlopig geen tijd, en aangezien dat ik er nauwelijks last van had, werd er een afspraak gepland ergens begin oktober.
Begin augustus kreeg ik opeens behoorlijk wat kiespijn op een vrijdag. Ik leefde dat weekend op pijnstillers en kruidnagels. Maandagmorgen zakte het wel weer, maar ik belde toch naar mijn tandarts. Ik kreeg een bandje dat ze 4 weken met vakantie was.
De pijn trok weg, maar kwam vorige week weer in alle hevigheid terug.
Dus ik heb opnieuw de stoute schoenen aangetrokken en ben van de week tijdens mijn stedentrip naar Krakau naar een tandarts aldaar geweest.
Natuurlijk van te voren wel uitgezocht waar ik terecht zou komen. Ik vond een ISO gecerticeerde tandartsenpraktijk waar ook veel Duitsers, Britten en Noren naar toe gaan.
Ik ben uitstekend geholpen door een jonge tandarts. Zij legde mij in perfect Engels precies uit aan de hand van de foto's wat ze ging doen.
Ook hier hing er een prettig prijskaartje aan. De behandeling zou mij in Nederland minstens 450 euro hebben gekost (ik kreeg een begroting) en in Polen hoefde ik maar 270 euro af te tikken.
Ik hoop nu dat ik voorlopig klaar ben met tandartskosten. Want zo heb ik jaren niks, en nu komt alles achter elkaar.
In ieder geval weet ik dat ik voor mijzelf dit jaar 2000 euro heb uitgespaard door naar het buitenland uit te wijken en dat ik ga in toekomst vaker doen.
Als iemand nog interesse heeft om eventueel in Istanbul naar de tandarts te gaan, Erdal is eind november/begin december een paar dagen in Nederland. Dus als je een vooronderzoek wilt laten doen en kennis wilt maken, is dit een mooie gelegenheid.
Beste Twelve, ik overweeg ook naar Praktijk Istanbul te gaan voor kronen en evt een implantaat. Hoe is het nu met je gebit, een paar jaar na je behandelingen daar?
quote:Dit schreef Eggie Beste Twelve, ik overweeg ook naar Praktijk Istanbul te gaan voor kronen en evt een implantaat. Hoe is het nu met je gebit, een paar jaar na je behandelingen daar?
Ik ben ook benieuwd, ik ga eind mei implantaten laten zetten bij Erdal, Praktijkistanbul.
Ik heb al een vliegticket en Meral de assistente heeft een hotel voor mij gereserveerd.
Ik heb deze stap genomen nav het verhaal van Twelve
quote:Dit schreef Eggie Beste Twelve, ik overweeg ook naar Praktijk Istanbul te gaan voor kronen en evt een implantaat. Hoe is het nu met je gebit, een paar jaar na je behandelingen daar?
Ik ben ook benieuwd, ik ga eind mei implantaten laten zetten bij Erdal, Praktijkistanbul.
Ik heb al een vliegticket en Meral de assistente heeft een hotel voor mij gereserveerd.
Ik heb deze stap genomen nav het verhaal van Twelve