Ik krijg geen vergoeding voor woon-werk verkeer (is ook maar 8 km).
Voor dienstreizen krijg ik per km 19 cent onbelast, en 10 cent belast.
Dat is bij lange na niet voldoende om alle daadwerkelijke kosten te dekken.
quote:Dit schreef roely (..)....
Maar ik hou er dik geld aan over maar zo voel ik het niet de vraag was meer een stuk informatie voor mezelf .
Ai, dat is wel vervelend. Ik denk dat jouw gevoel hierin misschien komt doordat de kostenvergoeding 1x per maand op je rekening, in de totale som van het salaris, wordt gestort.. maar jij wel in de tussentijd die kilometers wegrijdt.. paar keer per (week?) brandstof tankt.. een onderhoudsbeurt moet betalen.. en je dus vrij regelmatig met kosten omtrent het gebruik van jouw priv? auto voor werk wordt geconfronteerd. ??
Lastig.
Op zich is het al netjes dat er een, weliswaar, belaste vergoeding per kilometer boven de 19 cent wordt verstrekt. Dat geeft aan dat men bewust is dat een beetje representatieve auto rijden, nog niet eens een nieuwe, gewoon niet uit kan met 19 cent per kilometer.
Of je wel of niet de houderschapsbelasting (deels) moet toekennen aan je zakelijke (werk) kosten is een keuze. Je kan dat ook meenemen in de verdeling tussen priv? en zakelijke kilometers op jaarbasis.
~~~~~
Om voor mijzelf te spreken: Mijn woon-werk afstand is gelijk aan vorig jaar.. de auto ook.. Edoch, door een (ingrijpende) wijziging aan WG kant.. ben ik nu aan een andere CAO gebonden waarin geen reiskostenvergoeding naar standplaats in opgenomen is. Scheelt mij een kleine 5 euro per werkdag.. . Nou ja.. kreeg een schaal hoger qua indeling ter compensatie...
quote:Dit schreef peter62 Wegenbelasting kun je m.i. niet doorberekenen....je moet toch al betalen en je gaat niet meer betalen dan dat je al deed.
Verzekering weer wel omdat dat per zoveel duizend km omhoog gaat.
En wat dacht je van de extra afschrijving op de waarde van je auto en de extra slijtage op je banden en het extra onderhoud door de vele extra kilometers. Slechts de benzine rekenen, zoals je in je eerdere post deed is ver bezijden de meerkosten die je hebt door de vele extra kilometers werk gerelateerd. Je rekent je dan onterecht rijk aan de vergoeding.
quote:Dit schreef roely Ik denk hoe meer je gaat rijden hoe goedkoper het wordt
maar dat is het niet ik rij ongeveer 50 per dag en de auto is alleen voor mijn werk voor mij moet er flink wat bij om dienstreizen te rijden vooral de afschrijving .
Zou je de auto weg doen als je deze voor het werk niet nodig zou hebben? Overigens zonder dat je van je werkgever een auto zou krijgen/rijden? Dus m.a.w. zou je geheel zonder auto willen (dus niet kunnen)?
En als het je te doen is om te weten wat een ander krijgt:
Wij worden geacht woon week verkeer te doen met OV of fiets. OV wordt volledig vergoedt. Kies je voor de fiets dan krijg je 19 ct per kilometer. Mocht je dan toch af en toe voor OV kiezen vanwege weersomstandigheden moet je dit zelf betalen. Het is nl niet en en.
Dienstreizen dienen ook per OV gedaan te worden. Mocht je toch met eigen vervoer gaan, dan geldt ook hier dat je voor de fiets 19ct per kilometer krijgt. Voor auto of brommer krijg je 5ct per kilometer. In uitzonderlijke gevallen, met toestemming vooraf, kun je 19ct per kilometer krijgen. Het komt dus regelmatig voor dat ik voor een dienstreis 5 uur in het OV zit op een dag en daarnaast gewoon mijn werk en vergaderingen ed moet doen.
Ja ik doe mijn auto de deur uit als het niet nodig is voor mijn werk.
Ik heb dus echt de auto voor mijn werk niet naar mijn werk maar tijdens het werk heb daar een auto voor moeten aanschaffen maar het is zoals het is.
Ik was gewoon benieuwd hoe jullie dit hebben geregeld als je een auto nodig bent tijdens je werk.
quote:Dit schreef roely Ja ik doe mijn auto de deur uit als het niet nodig is voor mijn werk.
Ik heb dus echt de auto voor mijn werk niet naar mijn werk maar tijdens het werk heb daar een auto voor moeten aanschaffen maar het is zoals het is.
Ik was gewoon benieuwd hoe jullie dit hebben geregeld als je een auto nodig bent tijdens je werk.
Maar begrijp ik goed dat je de leaseauto van je werk hebt weg gedaan, om er vervolgens zelf 1 aan te schaffen?
Is het dan geen mogelijkheid om weer te kiezen voor een lease-auto en deze puur te gebruiken voor werk en daar afspraken over te maken met werkgever. Dus die auto puur gebruiken voor je dienstreizen en niet voor regulier woon-werkverkeer (= nl priv?) en niet voor andere priv?ritten. Op die manier heb je immers helemaal geen kosten. Geen fiscale bijtelling en geen priv?-inhouding door je werkgever. Je zult de auto dan wel mogelijk eerst bij je werkgever voor aanvang werk moeten ophalen. Maar dat moet dan geen probleem zijn, omdat je immers zegt de auto zelf niet nodig te hebben.