aanrijding met schade/aansprakelijkheid

aanrijding met schade/aansprakelijkheid 

Onderwerp van robinet

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef robinet


    Hoe bedoel je kruisjes? Op het schadeformulier heb ik mijzelf niet opgegeven als getuige omdat ik er blind vanuit ging dat familie niet mocht getuige.


    Een inzittende is getuige, familie of niet

    Op het schadeformulier dient men kruisjes te plaatsen
    Bij punt 12 "Toedracht"
    Daar wordt de aansprakelijkheid op beoordeeld
  2. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef robinet


    Mijn partner en ik. Alleen ik mag niet getuigen want ik heb er financieel belang bij.



    Ik was ook getuige , mijn man reedt.
  3. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Een inzittende is getuige, familie of niet

    Op het schadeformulier dient men kruisjes te plaatsen
    Bij punt 12 "Toedracht"
    Daar wordt de aansprakelijkheid op beoordeeld


    Oké ingevuld ging rechts af. Echter het is meer was voornemens rechts af te slaan. En dat staat niet op het formulierSmile. Het wordt een lastige.
  4. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    Uit de foto blijkt overigens ook wel dat je daar niet rechts afslaat.
    3 aug '24 - 09:51:01 / 4 aug '24 - 15:30:08
  5. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef robinet


    Oké ingevuld ging rechts af. Echter het is meer was voornemens rechts af te slaan. En dat staat niet op het formulierSmile. Het wordt een lastige.


    Alles wat voor jou belangrijk is om onschuld aan te tonen, en niet is vastgelegd op het schadeformulier, is een probleem

    Prima hoor, dat je een rechtsbijstandverzekering ernaar laat kijken. Verwacht geen wonderen...
  6. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Alles wat voor jou belangrijk is om onschuld aan te tonen, en niet is vastgelegd op het schadeformulier, is een probleem

    Prima hoor, dat je een rechtsbijstandverzekering ernaar laat kijken. Verwacht geen wonderen...


    De rechtsbijstandverzekering kijkt alleen maar of de schadebehandelaar haar werk goed heeft gedaan volgens de schadebehandelaar.
    Dan weet ik het resultaat al. De slager die zijn eigen vlees keurt. Allebei Interpolis. Volgens mevrouw moet ik dit los van elkaar zien. Die zal zijn collega echt niet afvallen.
  7. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef robinet
    Uit de foto blijkt overigens ook wel dat je daar niet rechts afslaat.


    Zo zo, het mag wat kosten..inzet van twee politieauto's bij blikschade in een woonwijk..Smile

    Kan deze foto hier wel..twee personen herkenbaar in beeld..? Smile

    Gekkigheid natuurlijk..volgens mij is er op de openbare weg een foto gemaakt en mag je dan, zonder toestemming, publiceren.

    Tja..dit is zo'n straat in een woonwijk waar je haast niet 'uiterst' rechts kan houden én als er dan een ander 'de binnenbocht' neemt (vaak ook uit gewoonte) dan kan het soms fout gaan of veelal gaat het nog nét goed.

    Wel jammer dat het schadeformulier vragen oproept. Wellicht hadden jullie beter ieder een eigen kunnen invullen, als gezamenlijkheid niet lukt door de assertiviteit van één partij.

    Wellicht nog wat extra kosten maken en een dashcam aanschaffen? Dan is bewijsvoering wat makkelijker, wellicht.
    Al denk ik niet dat je dan ook volledig vrij gesproken wordt van de schuldvraag. Je.komt dan toch snel in de situatie van " verwacht het onverwachte in het verkeer" én je auto daarop tot.stilstand.kunnen brengen. Wát als het een.kind op.de fiets (fatbike).was geweest.. dat soort dingen..

    Nou, suc6 verder.
  8. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    Alles aangeleverd bij de rechtsbijstand. Ik heb weinig hoop dat er een politierapport is opgemaakt. Dat wordt al sinds 0101-2010 niet meer gedaan.
    Het schoot wel even door mijn hoofd heen dat wij met ook doorrijden even gedupeerd waren geweest. Dan had de tegenpartij ook teruggegaan in schade vrije jaren.
    Zo zijn wij niet. Gelukkig.
  9. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef robinet
    Dat wordt al sinds 0101-2010 niet meer gedaan.


    Dat wordt wel degelijk gedaan hoor
    Het levert alleen niet altijd wat op
  10. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Dat wordt wel degelijk gedaan hoor
    Het levert alleen niet altijd wat op
    Ik viond het al zo vreemd..politie liet zich niet uit over wie er fout zat_logisch_. Hadden alleen maar over de feiten. Ik heb het opgevraagd bij het district Zeeland_west_-Brabant. Wachten het nog maar ff af dan
  11. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef robinet
    Ik viond het al zo vreemd..politie liet zich niet uit over wie er fout zat_logisch_. Hadden alleen maar over de feiten. Ik heb het opgevraagd bij het district Zeeland_west_-Brabant. Wachten het nog maar ff af dan


    Soms is het niet te bepalen
    En dan blijven ze bij de feiten
    Bij de Stichting Processen Verbaal kun je (of je RB verzekeraar) het opvragen
  12. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet

    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Soms is het niet te bepalen
    En dan blijven ze bij de feiten
    Bij de Stichting Processen Verbaal kun je (of je RB verzekeraar) het opvragen


    Bij stichting processen verbaal was er nog geen dossier. Mocht het wel komen dan krijg ik het alsnog per mail.
    Als het niet te bepalen is dan maar ieder voor de eigen schade. Allebei all risk verzekerd allebei terug in no claim.
Terug naar de lijst