Van Bont naar Zen: vervolg

Van Bont naar Zen: vervolg 

Onderwerp van Haya

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    Zelfde kleur als het vloerkleed, mooi zalmroze, of oudroze......Smile




    >>LINK<<
  2. Goede morgen! De werkweek is weer begonnen, maar vandaag ben ik gelukkig vrij.Wel moet ik nog wat toetsen maken en van alles voorbereiden dus ik heb wel wat te doen. Tussendoor ga ik naar de Gamma om gordijnhaakjes te kopen en daar ga ik ook eens kijken wat voor mogelijkheden er zijn voor de kunststof keukenkastjes.
    Het licht-gelige was zeker niet fout bij mijn vorige inrichting, maar nu vind ik het echt lelijk...

    Zelf denk ik ook aan de kleuren off-white en een soort roze want ik wil het licht houden, ik ga me bij de Gamma gewoon maar eens wat orienteren...
  3. quote:
    Dit schreef tired
    Goede morgen! De werkweek is weer begonnen, maar vandaag ben ik gelukkig vrij.Wel moet ik nog wat toetsen maken en van alles voorbereiden dus ik heb wel wat te doen. Tussendoor ga ik naar de Gamma om gordijnhaakjes te kopen en daar ga ik ook eens kijken wat voor mogelijkheden er zijn voor de kunststof keukenkastjes.
    Het licht-gelige was zeker niet fout bij mijn vorige inrichting, maar nu vind ik het echt lelijk...

    Zelf denk ik ook aan de kleuren off-white en een soort roze want ik wil het licht houden, ik ga me bij de Gamma gewoon maar eens wat orienteren...



    leuk!!
    have fun vandaag Smile
  4. loezepoes
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van loezepoes
    Ik heb jaren geleden een oude keuken opgeknapt.
    Ontvetten, in de primer voor kunststof zetten en aflakken.
    Leuke handgreepjes kopen (Praxis, Xenos, brocantewinkel net wat voor stijl je wilt)
    Is jaren goed gebleven
  5. Ja, van mijn vriendin had ik al gehoord dat je eerst een primer moet gebruiken. Ik denk ook dat dit weer een geduldwerkje gaat worden, maar goed...dat is een mooie training voor mij: "oefenen in geduld"!
    Het zijn kastjes van de woningbouwvereniging met brede greepjes, ik zal ze zo eens even opmeten. Aan een nieuw keukenblok zijn we hier voorlopig waarschijnlijk nog niet toe, de woning bestaat nu 12 jaar en ik las hier in het draadje dat dat in de regel na 20 jaar gebeurt. Ik zal toch eens informeren eerst..
    Nu ga ik eerst de gemeente bellen voor de afvoer van de tuinspullen die weg kunnen!
    En om 9 uur is de Gamma hier al open! :)
  6. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX
    quote:
    Dit schreef tired
    Ik zal toch eens informeren eerst..



    Wel doen, want mocht je ooit willen verhuizen en de Wbv vind de keukenkastjes niet kunnen dan ben je de pisang en wordt het op jouw kosten vervangen. Hierbij maakt het niet uit of de woning aan renovatie toe is of niet.

    Heb het zelf bij de hand gehad door van vorige bewoners hun keuken"verandering" over te nemen, toen na acceptatie bleek dat er gerenoveerd werd kon ik alles wat niet orgineel was eerst op eigen kosten terug brengen in orginele staat. Had ik het niet geaccepteerd dan hadden de vorige bewoners alles in orginele staat terug moeten brengen voordat er gerenoveerd werd. Dit geldt trouwens voor veranderingen in de gehele woning.
    Weet niet hoe de woningbouwvereniging in Groningen dit hanteerd maar zou daarom wel eerst navragen voor je gaat beginnen.
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef tired
    Ja, van mijn vriendin had ik al gehoord dat je eerst een primer moet gebruiken. Ik denk ook dat dit weer een geduldwerkje gaat worden, maar goed...dat is een mooie training voor mij: "oefenen in geduld"!
    Het zijn kastjes van de woningbouwvereniging met brede greepjes, ik zal ze zo eens even opmeten. Aan een nieuw keukenblok zijn we hier voorlopig waarschijnlijk nog niet toe, de woning bestaat nu 12 jaar en ik las hier in het draadje dat dat in de regel na 20 jaar gebeurt. Ik zal toch eens informeren eerst..
    Nu ga ik eerst de gemeente bellen voor de afvoer van de tuinspullen die weg kunnen!
    En om 9 uur is de Gamma hier al open! :)


    Hier wordt de keuken na 15 jaar vervangen. Vaak kun je deze info ook terugvinden op de site van je corporatie.
    Aangezien ze komend jaar bij mij de badkamer en toilet gaan vervangen (die zitten er al in sinds eind jaren '80), dacht ik dat ik wellicht tegen geringe betaling de keuken ook kon laten vervangen (die zit er dan zo'n 11 jaar in). Nou, dat doen we maar niet, want dat zou me ongeveer 2200 euro kosten!!! Ik wacht nog wel een paar jaar.
  8. Vraag de woningbouw ook gelijk of het mogelijk is om stoeptegels te krijgen en zand .Hier doen ze dat namelijk.
  9. snel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van snel
    quote:
    Dit schreef tired



    Wandje vd keuken in dezelfde kleur als wandje in de kamer [ zacht olijfgoen ?] Apparatuur incl koelkast en afwasmachine off white off zacht oudrose off andere kleur uit die serie van Ikea....gewoon schuren en erop verven. Dat lukt best. In ieder geval blijft het wel een paar jaar zitten en ik heb zo maar het vermoeden dat je tegen die tijd wel weer iets anders wil : )
  10. quote:
    Dit schreef snel



    Wandje vd keuken in dezelfde kleur als wandje in de kamer [ zacht olijfgoen ?] Apparatuur incl koelkast en afwasmachine off white off zacht oudrose off andere kleur uit die serie van Ikea....gewoon schuren en erop verven. Dat lukt best. In ieder geval blijft het wel een paar jaar zitten en ik heb zo maar het vermoeden dat je tegen die tijd wel weer iets anders wil : )


    De wand die je op de foto niet ziet...aan de linkerkant van de keuken, is al olijfgroen...dus de achterwand laat ik voorlopig wel wit, maar op zich zou het ook zeker heel mooi staan, dat groene!

    Ik ben tussen de bedrijven door naar VIER bouwmarkten geweest voor betreffende gordijnhangertjes....nergens...

    dus ik ga nu naar een andere oplossing zoeken!
  11. Annyone
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Annyone
    quote:
    Dit schreef tired
    Ik ben tussen de bedrijven door naar VIER bouwmarkten geweest voor betreffende gordijnhangertjes....nergens...
    dus ik ga nu naar een andere oplossing zoeken!

    Winkels waar ze gordijnen en tapijten en zo verkopen?
    Sommige hobbywinkels hebben ze.
    Leen Bakker? Kwantum? Dat soort zaken misschien.
  12. XXX
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van XXX
    quote:
    Dit schreef Annyone

    Winkels waar ze gordijnen en tapijten en zo verkopen?
    Sommige hobbywinkels hebben ze.
    Leen Bakker? Kwantum? Dat soort zaken misschien.



    Weet niet wat voor haken er in zitten nu, maar die ouderwetse die hebben ze bij de bouwmarkten niet meer.
    Gordijn meenemen naar de winkel en kijken wat het beste er bij past of anders allemaal nieuwe er in zetten.
Terug naar de lijst